سرشماری بیش از 122 هزار کانتینر در پی سفر رئیس قوه قضائیه به بندر شهید رجایی بندرعباس


ساعت: 08:34
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879137

قهرمانی از شمارش بیش از 122 هزار کانتینر در نتیجه بازدید رئیس قوه قضائیه از بندر شهید رجایی بندرعباس خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در همایش سراسری قوه قضائیه با موضوع نظارت و استیفای حقوق عامه در عصر جدید تحول و تعالی قوه قضائیه به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداخت.

وی در این دیدار گفت: تاریخچه پیدایش حقوق عمومی مصادف با آغاز شکل گیری جوامع بشری است و به مرور زمان در قانون اساسی، قوانین عادی و دستورالعمل ها بر این موضوع تاکید شده است.

قهرمانی با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان در اسفندماه سال 93، گفت: محتوای 63 حکم تدوین و استخراج شده و برای هر کدام جدول زمانی تعیین شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان افزود: از این 63 حکم، 27 حکم ماهیت عمومی دارند که موضوعاتی مانند بنادر، گمرک و املاک را شامل می شود.

وی گفت: نکته قابل توجه در این دستورات این است که تاکنون به دادخواست و شکایت رای داده ایم، اما در 23 مورد از این 63 حکم، به رئیس قوه قضائیه موظف به تحلیل، تشخیص و یافتن راه حل مناسب شده است. . اجازه دهید موضوعات مختلفی را که از ویژگی های مدیریت دوران جدید تحول و دستاوردهای عالی در قوه قضائیه است، ارائه کنیم.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: در حوزه ساماندهی اموال نیز 33 مکاتبه و گزارش پس از مراجعه به قوه قضائیه انجام شد که در نتیجه 16 بازدید از 41 بازدید برای تعیین جایزه تملیکی کالاهای متروکه در استان هرمزگان با افزایش یافت. 2100 درصد معادل 463 میلیارد تن و امحای کالاهای رها شده 920 درصد افزایش نشان می دهد.

وی گفت: کانتینرهای واگذار شده بیش از 900 درصد رشد داشته و فروش در اسفندماه برابر با کل فروش سال قبل بوده است.

قهرمانی گفت: همچنین جلسه ای با هیئت مدیره سازمان اموال تملیکی برگزار شد که نتیجه آن افزایش اختیارات سازمان اموال تملیکی در استان هرمزگان و جلسه ای با مدیرکل ساختارهای سازمانی تشکیل شد. اداره کار … ” موسسات.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: در نتیجه سفر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان برای اولین بار کار گسترده و بی سابقه ای در بنادر استان هرمزگان انجام شد که در نگاه اول غیرممکن است. اما در نتیجه مراجع قضایی آسیب شناسی منطقه بندری که طی آن 122595 کانتینر یک به یک شمارش شد، شماره آنها وارد نرم افزار، کامل یا خالی بودن آنها ثبت و اطلاعات آنها با اطلاعات پایانه ها مقایسه شد. .

وی با بیان اینکه نتایج این سرشماری ها بسیار قابل توجه بود، گفت: در بازدید رئیس قوه قضائیه از استان هرمزگان حدود 150 کانتینر بدون اطلاع کشف شد و بر این اساس ریاست محترم قوه قضاییه دستور کلیه کانتینرها را صادر کرد. انبارها باید شمارش شوند و در دو مرحله تناقض مشخص شد که بیش از 13 هزار کانتینر دارای تناقض در اطلاعات هستند که البته در مرحله سوم تناقض و راستی آزمایی قرار دارد.

قهرمانی همچنین از استاندار هرمزگان و اداره کل بنادر، دریانوردی و گمرکات استان برای همکاری خوب در انجام این سرشماری تشکر کرد و اذعان داشت: تاخیر در بندر شهید رجایی یکی دیگر از نتایج اجرای 63 دستور است. قوه قضائیه در سفر خود به استان هرمزگان که برای هر یک از آنها گزارشاتی ارسال و برای هر یک شخصا دستور و یا نکات تکمیلی را صادر کردند.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان تاکید کرد: در نتیجه بازدید رئیس کل دادگستری شهرستان هرمزگان از حوزه گمرکی، 9 هزار و سیصد و هشت سمت اظهارنامه منصوب و به روز شده است. محموله های خود را به بازار فرستادند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از صدور ۲ هزار و ۲۶۲ حکم حقوق عامه توسط دادستانی بندرعباس در مدت دو سال خبر داد و گفت: تنها یک حکم قضایی برای توزیع عادلانه محموله رضایت بیش از ۵۰۰ هزار راننده کامیون در سراسر کشور را جلب کرده است.

وی همچنین از انعقاد قرارداد حمل محموله کامل کشتی ها خبر داد که در نتیجه آن برای هر کشتی حداقل 10 میلیارد تن هزینه شده است.انتقال پرونده شرکت های بزرگ استان، افشای ذخیره سازی بالغ بر 67 هزار تن کاغذ و واگذاری سازه های دریایی غیرمجاز از دیگر اقدامات ذکر شده در استان هرمزگان در زمینه احقاق حقوق عمومی است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان تاکید کرد: برای ایجاد تحول در قوه قضائیه به مرکز یا مراکز ثقلی نیاز است که محور اصلی آن ممکن است حقوق عمومی باشد، زیرا حقوق عمومی توانایی پیش بینی، پیشگیری را دارد. و پیشگیری کند و قوه قضائیه در حال تغییر است. و امر متعالی به ریشه ها می رود و بر این اساس از این پس باید مشکلات جدیدی مانند ارزهای دیجیتال و اینترنت اشیا را پیش بینی و به آن پرداخت.

قهرمانی همچنین پیشنهاد ایجاد رشته حقوق عمومی در مقطع کارشناسی ارشد را در دانشگاه علوم قضایی داد و گفت: با توجه به ویژگی های موضوع حقوق عمومی، این رشته می تواند یک رشته معنادار، موثر و جذاب باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید