تخلیه و بارگیری 2.6 میلیون تن کالا در بندر شهید بهشتی


ساعت: 14:14
تاریخ انتشار: 24.08.1401
کد خبر: 1911130

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از تخلیه و بارگیری دو میلیون و 600 هزار تن کالا در بندر شهید بهشتی و آماده سازی زیرساخت های پذیرش کانتینرهای یخچالی در بندر چابهار خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، قاسم عسکری به تشریح اقدامات انجام شده در هشت ماه گذشته در بنادر این استان پرداخت و گفت: از ابتدای سال 1401 تا 30 آبان ماه در بندر شهید بهشتی استان سیستان و بلوچستان بالغ بر 2 میلیون و 600 هزار تن تخلیه و بارگیری که نسبت به مدت مشابه سال قبل شش درصد رشد نشان می دهد.

وی افزود: در این راستا یک میلیون و 600 هزار تن تخلیه و بارگیری غیرنفتی و مابقی در حوزه نفتی انجام شد.

عسکری نسب با بیان اینکه در زمینه کانتینر گام های خوبی برداشته شده است، گفت: تجهیز بندر شهید بهشتی به تجهیزات تخلیه و بارگیری کانتینرها که برخی از آنها آماده بهره برداری است، سیاست سازمان بنادر و دریانوردی است.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت های دریافت کانتینرهای یخچالی نیز آماده است، خاطرنشان کرد: تاکنون سه هزار TEU (واحد کانتینری) با تجهیزات فعلی در بندر چابهار بارگیری شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بندر چابهار در زمینه کالاهای اساسی به جنوب و جنوب شرق کشور خدمات رسانی می کند و در این مدت تخلیه کالاهای اساسی از بندر شهید بهشتی چابهار را به ثبت رساندیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید