تخلیه و بارگیری 11 میلیون تن کالا در بندر امام خمینی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: مجموع تخلیه کالا در سه ماهه نخست امسال در بزرگترین بندر تجاری کشور با افزایش 2 درصدی به بیش از 5 میلیون نفر رسید.

وی با اشاره به پهلوگیری 58 کشتی اقیانوس پیما حامل کالاهای اساسی در این مدت، افزود: بیش از 3 میلیون و 800 هزار تن کالای اساسی در این مجتمع بزرگ بندری به صورت شبانه روزی با استفاده از تجهیزات تخلیه و ذخیره سازی استراتژیک و مدرن انجام می شود.

مدیرکل بنادر و دریای خوزستان همچنین به تمامی الحاقیه های انجام شده برای تسریع در خروج کالاهای اساسی از این مجتمع بزرگ بندری اشاره کرد که پس از تاکید مقامات ارشد در بازدید از این مجتمع انجام شد. بندر، از رشد 9 درصدی کالاهای اساسی در مدت مذکور اعلام شد.

این مقام مسئول گفت: بیش از 3.7 میلیون تن کالای اساسی از انبارهای عظیم بندر امام خمینی (ره) بارگیری و با اتصال این بندر به شبکه حمل و نقل در حیاط خلوت، از طریق ناوگان جاده ای و ریلی به نقاط مختلف کشور ارسال شد. .

وی با اشاره به اینکه بندر امام خمینی (ره) دارای انبارهای وسیعی برای نگهداری و نگهداری کالا است، گفت: این بندر دارای ظرفیت ذخیره سازی (ظرفیت در محل) سه و نیم میلیون تن کالاهای اساسی و غلات است و در علاوه بر این قوطی برای ذخیره 450 هزار تن روغن خوراکی وجود دارد.

به گفته مدیرکل بنادر و دریای خوزستان، با بهره برداری از سیلوی جدید بندر امام خمینی (ره)، ظرفیت ذخیره سازی غلات در این بندر به 350 هزار تن افزایش یافته است.

این مسئول گفت: با توجه به حجم کالای مورد نیاز کشور برای ورود به بندر امام، به مردم توصیه می شود نگران تحویل کالاهای اساسی نباشند.

بهروز آقایی نیز در بخشی دیگر از این گفتگو به وجود ظرفیت گردشگری دریایی در استان اشاره کرد و گفت: خوزستان دومین استان کشور دارای طولانی ترین خط ساحلی کشور است که در زمینه سفرهای دریایی جاذبه مطلوبی است. و گردشگری دریایی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در غرب بندر امام خمینی (ره) شهرهای آبادان و هرمشهر قرار دارند که بنادر آنها برای سفرهای بین المللی مساعد است.

مدیرکل بنادر و دریای خوزستان افزود: بنادر در این بنادر با محوریت تبادل مسافر بین کشورهای همسایه فعالیت می کنند.

این مسئول به جاذبه های گردشگری مطلوب در شرق بندر امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: در اهداف پیش بینی شده برای توسعه بندر، ایجاد اسکله های مسافربری بیشتر در بندر است.

وی همچنین به اهمیت مسئولیت های اجتماعی اشاره کرد و گفت: این اداره کل در ایفای مسئولیت های اجتماعی سه موضوع اصلی را در دستور کار قرار داده است که ایجاد زیرساخت های مطلوب برای منطقه، توجه به مسائل بهداشتی و اشتغال است. “

وی از پروژه های فعال در حوزه مسئولیت های اجتماعی این اداره کل به احداث جاده کمربندی بندر امام خمینی (ره) اشاره کرد که همراه با تکمیل بخش هایی از آن، تامین روشنایی این مسیر در دستور کار قرار گرفته است. .

حدود 70 درصد از حجم کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد می شود.

این بندر در جنوب خوزستان و شمال غرب خلیج فارس ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه 50 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی را دارد.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید