افزایش 30 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بندر چابهار


ساعت: 12:15
تاریخ انتشار: 08/09/1401
کد خبر: 1907271

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

قاسم عسکری گفت: امسال عملیات تخلیه و بارگیری در بندر چابهار نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 30 درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصر هامون، قاسم عسکری مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: سه دستگاه جرثقیل دروازه ای از بندر شهید رجایی هرمزگان به بندر چابهار برای تسهیل و تسریع در عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر منتقل می شود.

وی افزود: جلسه بررسی کارشناسی فنی انتقال این سه جرثقیل به بندر چابهار با هیئت همراه برگزار و هماهنگی های لازم انجام شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گفت: در راستای اهداف اصلی و اجرای سیاست های توسعه سواحل مکران و همچنین تاکید مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی بر توسعه متوازن دریا. با محوریت ایجاد محل کار و نوسازی اسکله های کانتینری بندر شهید بهشتی چابهار و پذیرش خطوط کشتیرانی کانتینری، این تجهیزات در بندر چابهار اضافه می شود.

وی توسعه بندر چابهار را مورد توجه رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: با تصمیم مسئولان در کشور پروژه هایی از جمله خط ریلی چابهار – زاهدان، احداث فرودگاه چابهار برجسته شد. رفع موانع عملیاتی فولاد سترگ مکران، گازرسانی چابهار از منبع ایرانشهر و تسریع در پروژه های نیروگاهی، شیمیایی و نفتی جاسک به عنوان اقدامی عاجل برای توسعه سواحل مکران تکمیل و بهره برداری شود.

عسگری با اشاره به عملکرد بندر چابهار در زمینه تخلیه و بارگیری کالا اذعان داشت: امسال عملیات تخلیه و بارگیری در بندر چابهار نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 30 درصد افزایش داشته است و مجموع عملیات انجام شده است. میزان تخلیه و بارگیری کالاها از جمله کالاهای اساسی، نفت، غیرنفتی و کانتینر در بندر چابهار به حدود دو میلیون تن رسید.

وی ادامه داد: میزان تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر چابهار 10 درصد، کالاهای نفتی و پتروشیمی 7 درصد و کالاهای غیرنفتی 49 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه ایمنی بندر چابهار در نیمه نخست امسال 41 درصد افزایش یافته است، گفت: همچنین ایمنی دریایی این بندر نسبت به مدت مشابه سال 1400 45 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه واگذاری فاز 2 طرح توسعه بندر شهید بهشتی فرصتی برای سرمایه گذاری خارجی محسوب می شود، اعلام کرد: مشخصات فاز دوم توسعه بندر شهید بهشتی. طرح چابهار شامل ساخت و پهلوگیری کشتی‌های نسل هشتمی در طول اسکله هزار متری با وسعت 35 هکتار کانتینری و ظرفیت سالانه 27 میلیون تن با ورودی آب 19 متری است.

عسگری با تاکید بر ضرورت و تسریع در مطالعات و احداث شبکه ریلی بندر چابهار خاطرنشان کرد: همچنین لازم است مطالعاتی برای احداث کریدور دسترسی بندر شهید بهشتی انجام شود و در عین حال شاهد تامین و تامین آن باشیم. جایگزینی کشتی های دارای اولویت یدک کش خدماتی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید