نقش موثر بندر چابهار در تسهیل حمل و نقل بین کشورهای منطقه / آمادگی ازبکستان برای سرمایه گذاری در بندر چابهار

ساعت: 13:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803282

معاون وزیر حمل و نقل ازبکستان در بازدید از بندر چابهار؛

عبدالصمد معیم اف گفت: حجم تجارت بین ازبکستان و هند از طریق بندر چابهار می تواند نقش موثری در تسهیل حمل و نقل لجستیکی بین کشورهای منطقه داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ عبدالصمد معیم اف معاون وزیر حمل و نقل ازبکستان در سفر به بندر چابهار با حضور هیئت و تجار ازبکستان راه های افزایش مبادلات تجاری ایران و ازبکستان از طریق بندر چابهار را بررسی و ظرفیت سرمایه گذاری را معرفی کرد. وی گفت: ازبکستان و ایران در فضای پسا کرون نیازمند همکاری بیشتر هستند و اراده سیاسی دو کشور همکاری و توسعه اقتصادی است، این در شرایط رقابت شدید اقتصادی در جهان است.

وی افزود: بازدید از امکانات و ظرفیت این بندر، تمایل ازبکستان را برای سرمایه گذاری در این بندر تقویت کرده است، چرا که هند، ایران و ازبکستان دارای پیشینه تاریخی و فرهنگی مشترک بسیاری هستند و تجارت بین سه کشور مربوط به گذشته بوده است.

معاون حمل و نقل ازبکستان با بیان اینکه حجم مبادلات تجاری بین ازبکستان و هند در سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است، تاکید کرد: بندر چابهار می تواند نقش موثری در تسهیل حمل و نقل و لجستیک بین کشورهای منطقه داشته باشد.

eb76ea2a 4f43 4aaa 913d 87552b2a8e7f خبر خاکستری

بندر چابهار آماده سرمایه گذاری کشورهای منطقه است

بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به پروژه راه آهن چابهار گفت: آمادگی همه نوع سرمایه گذاری از کشورهای مختلف را داریم و با راه اندازی راه آهن چابهار شاهد توسعه منطقه ای خواهیم بود. و توسعه فرامنطقه ای.

وی گفت: اگر ازبکستان قصد سرمایه گذاری در بندر چابهار را دارد باید زودتر این کار را انجام دهد، آمادگی ورود کالا از این کشور به بندر چابهار وجود دارد و شرایط برای انتقال کالا به کشورهای مشترک المنافع مساعد است. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید