ازبکستان در یک قدمی پیوستن به چابهار / بازدید معاونان وزیر حمل و نقل و تجارت ازبکستان از بندر شهید بهشتی

ساعت: 13:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803280

به منظور تسهیل و ارتقای ترانزیت سواحل مکران؛

به گفته مسئولان، شورای اقتصاد ازبکستان با حضور معاون وزیر حمل و نقل و معاون وزیر بازرگانی وارد چابهار شد تا روند الحاق این کشور به توافقنامه چابهار را نهایی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در آبان ماه امسال خبری مبنی بر تمایل ازبک ها برای پیوستن به قرارداد ایران، هند و افغانستان در این پایگاه خبری منتشر شد. دولت ازبکستان از استفاده از ظرفیت بندر چابهار برای توسعه تجارت و سرمایه گذاری در بندر شهید بهشتی استقبال می کند.

معاون حمل و نقل ازبکستان همچنین گفت: بندر چابهار می تواند نقش مهمی در تسهیل حمل و نقل و لجستیک بین کشورهای منطقه داشته باشد و در آینده نزدیک هیئتی از ازبکستان از بندر چابهار بازدید خواهد کرد.

در ادامه این گفتگوها مقامات ازبکستان وارد سیستان و بلوچستان شدند و از طرح توسعه و ظرفیت راهبردی بندر شهید بهشتی بازدید کردند. الحاق نهایی ازبک ها به معاهده چابهار اعلام می شود.

e758427e f04f 4978 89a8 16c25bc8e911 خبر خاکستری

حضور شورای اقتصادی ازبکستان برای نهایی کردن روند الحاق به توافقنامه چابهار

بهروز عاکی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در این خصوص گفت: شورای اقتصاد ازبکستان با حضور معاون حمل و نقل و معاون وزیر بازرگانی وارد چابهار شد تا الحاق این کشور به چابهار نهایی شود. توافقنامه. .

وی ادامه داد: پروژه این الحاق آماده شده و نتیجه نهایی به زودی اعلام می شود. در صورت الحاق به توافق چابهار، این توافق وارد مرحله جدیدی می شود.

به گفته آقای چابهار، قرارداد سه جانبه ترانزیت ایران، هند و افغانستان به نام چابهار با هدف تسریع، تسهیل و بهبود ترانزیت چابهار و اتصال این سه کشور با کشورهای آسیای میانه از طریق بندر چابهار، توسعه صادرات به هر سه کشور صورت گرفته است. کشور ها و ایجاد کریدور بین قرارداد بین المللی بین دو کشور در ژوئن 2016 به امضای روسای جمهور ایران و افغانستان و نخست وزیر هند رسید و این روزها ازبک ها و قرقیزها خواهان پیوستن به این قرارداد هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا جلسه بررسی راهکارهای افزایش مبادلات تجاری ایران و ازبکستان از طریق بندر چابهار و معرفی ظرفیت سرمایه گذاری با حضور معاونان حمل و نقل و سرمایه گذاری و بازرگانی خارجی ازبکستان و ازبکستان برگزار شد. سفیر ایران در بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد و مذاکرات همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید