3 هزار میلیارد تومان برای توسعه بندر شهید بهشتی چابهار هزینه شد


ساعت: 13:12
تاریخ انتشار: 21.08.1401
کد خبر: 1910304

معاون توسعه و مهندسی زیرساخت سازمان بنادر و دریانوردی:

فتحی گفت: بیش از 3.000.000.000 تومان برای طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار هزینه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، علی فتحی معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با بیان اینکه توسعه بندر شهید بهشتی چابهار چشم انداز است، گفت: دولت سواحل مکران، محدودیتی برای پذیرش کالا و اندازه کشتی وجود ندارد.

وی با اشاره به هزینه 3.3 میلیارد تومانی برای توسعه بندر شهید بهشتی چابهار افزود: از آنجایی که بندر شهید بهشتی چابهار کریدور جهانی و قطب طلایی ترانزیت کالا است که به آب های آزاد و بازارهای جهانی منتهی می شود، جا دارد. برای زیرساخت ها باید هر چه سریعتر فراهم شود و از ظرفیت این بندر برای واردات و صادرات کالا بیشتر استفاده شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان همچنین گفت: در هفت ماهه امسال 83 فروند کشتی بزرگ حامل فرآورده های نفتی و کالاهای اساسی در بندر شهید بهشتی چابهار پهلو گرفته اند که به بیش از 2.5 میلیون تن رسیده است.

قاسم عسکری نسب خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 400 هزار تن کالای فله از بندر شهید بهشتی چابهار صادر شده که نسبت به مدت مشابه با افزایش 80 درصدی صادرات کالا همراه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید