مسیح مهاجری: اگر امروز شهید بهشتی در میان ما بود در محاصره بود / شهید بهشتی هرگز دروغ را در هیچ زمینه و اندازه ای تحمل نمی کرد.

مسیح مهاجری: اگر امروز شهید بهشتی در میان ما بود در محاصره بود / شهید بهشتی هرگز دروغ را در هیچ زمینه و اندازه ای تحمل نمی کرد.

روز جدید : حجت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری در نشستی به مناسبت چهل و یکمین سالگرد شهادت آیت الله دکتر بهشتی در کانون توحید گفت: اساس شخصیت معنوی آیت الله بهشتی صداقت بود. او به چیزی جز صداقت فکر نمی کرد. آقای بهشتی هرگز در هیچ زمینه و اندازه ای دروغ نمی گوید.

حجت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری در نشستی به مناسبت چهل و یکمین سالگرد شهادت آیت الله دکتر بهشتی در مرکز توحید گفت: بود.

وی افزود: بنابراین بحث امروز با بحث های معمول متفاوت است و توجه به آن کمی حوصله می طلبد.

مسیح مهاجری گفت: شهید بهشتی از شهدای انقلاب اسلامی ایران بود. در مورد شخصیت شهید مظلوم بهشتی، من همیشه به دو دلیل بر مظلومیت ایشان تاکید می کنم: اول اینکه امام بر این موضوع تاکید داشتند و دوم اینکه کسانی که ایشان را کشتند بزرگترین ظلم را در حق تاریخ کردند.

جمهوری اسلامی، مدیرمسئول این روزنامه گفت: آقای بهشتی در 18 علم مجتهد بوده و به سه زبان زنده دنیا صحبت می کند. این به او اجازه داد تا به زبان های مختلف کار کند و با مردم سراسر جهان ارتباط برقرار کند.

مسیح مهاجری خاطرنشان کرد: اساس شخصیت معنوی آیت الله بهشتی صداقت بود. او به چیزی جز صداقت فکر نمی کرد. آقای بهشتی هرگز در هیچ زمینه و اندازه ای دروغ نمی گوید.

وی اظهار نظر کرد: حالا که دروغ را یک اصل می بینیم، می فهمم که چرا آقای بهشتی اینقدر بر صداقت تاکید دارد.

اگر امروز شهید بهشتی در میان ما بود در محاصره بود

مسیح مهاجری در ادامه این نشست در کانون توحید گفت: آقای بهشتی از اول وقت نماز همیشه در محضر خداوند بوده و به آنچه گفته است عمل می کند. مانند امیرالمؤمنین (علیه السلام) که به گفته خود عمل کردند. او نه تنها با شهادت بلکه با صداقت به پیروزی بزرگی دست یافت.

وی افزود: آقای بهشتی یک دقیقه از وقت خود را تلف نکرد و نظم در کار از موفقیت های ایشان بود.

مسیح مهاجری گفت: امروز دولت کشور در کنار دانشگاه امام صادق(ع) و مدرسه هاکانی است. من قضاوت نمی کنم که خوب یا بد را افکار عمومی باید قضاوت کرد.

وی یادآور شد: آقای بهشتی قصد داشت مدیران برجسته تربیت کند. او به من گفت که ما باید سالانه حداقل 200 نفر را در حزب حاکم آموزش دهیم.

جمهوری اسلامی، مدیرمسئول این روزنامه گفت: تدوین قانون اساسی یکی از اقدامات آقای بهشتی برای رساندن اسلام به دنیا بود. او معتقد بود که قانون اساسی باید به گونه ای باشد که سایر کشورها از آن پیروی کنند.

وی بیان کرد: آقای بهشتی فردی داشت که استقلال قوه قضائیه را حتی در زمان امام هم حفظ کرد. استقلال مهم است. اگر رئیس قوه قضائیه استقلال نداشته باشد آن قوه قضائیه ندارد.

مسیح مهاجری در پایان گفت: اگر امروز شهید بهشتی در میان ما بود در حصر بود زیرا به مشکلاتی که در کشور وجود دارد رسیدگی نمی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید