مسیح مهاجری: جریان تندرو در کشورش از امام خمینی انتقام می گیرد. مسئولان هم ساکت هستند

مسیح مهاجری: جریان تندرو در کشورش از امام خمینی انتقام می گیرد.  مسئولان هم ساکت هستند

روز جدید : مسیح مهاجری نوشت: آنچه بسیار تاسف آور است این است که در سالهای اخیر به ویژه امسال از یک سو هجمه های تبلیغاتی علیه شخص امام خمینی(ره) برای افراد ناراضی و یا کسانی که دچار تردید و خطا هستند، ابزاری برای نمایش و نمایش شده است. از طرف دیگر انتظار می رود از امام دفاع کنند، اما به دلایل مختلف سکوت کرده اند. صاحبان قدرت آنقدر مشغول تحکیم پایگاه خود هستند که یا قادر به رسیدگی به چنین مسائلی نیستند و یا به خدشه دار کردن وجهه امام خمینی (ره) اهمیتی نمی دهند.

حجت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی می نویسد: همه ساله در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مقالات، مصاحبه ها، خاطرات، اخبار و گزارش هایی از انقلاب، چگونگی پیروزی، اقدام نظامی با آن منتشر می شود. ، مقاومت در برابر مردم در برابر توطئه ها و فشارها، نقاط ضعف و قوت، پیشرفت ها، خدمات و دستاوردها را منتشر کرد.

وقتی شرایط اقتصادی و امنیتی و تامین آزادی های مشروع در جامعه خوب باشد دوستان انقلاب بهتر و بهتر می توانند اهمیت آن را تبیین کنند و وقتی شرایط خوبی وجود ندارد شکست می خورند و حتی گاهی عده ای از حرف زدن خودداری می کنند یا برعکس. عناصر معاند یا ناراضی و یا حتی کسانی که دچار تردید و محاسبات اشتباه هستند با تحلیل های منفی سعی در انکار اهمیت انقلاب دارند.

این کاستی‌ها و این بافت‌های منفی در سال‌های اخیر و بر اساس آنچه در قانون اساسی تاکید و تصریح شده است، شرایط نامناسب اقتصادی و بی‌توجهی به حقوق بشر در حوزه آزادی بیان و قلم افزایش یافته است. جمهوری، راه را برای ارائه به این وضعیت هموار کنید.

آنچه عمیقاً مایه تاسف است این است که در سالهای اخیر به ویژه امسال از یک سو هجمه های تبلیغاتی علیه شخص امام خمینی (ره) ابزاری برای دگراندیشان و یا کسانی که دچار تردید و خطا می شوند و از سوی دیگر کسانی که از آنها انتظار می رود. برای حفظ امام به دلایل مختلف سکوت اختیار کرده اند. صاحبان قدرت آنقدر مشغول تحکیم پایگاه خود هستند که یا قادر به رسیدگی به چنین مسائلی نیستند و یا به خدشه دار کردن وجهه امام خمینی (ره) اهمیتی نمی دهند.

در اینجا باید بر این نکته تأکید کرد که نمی‌خواهیم بگوییم خمینی معصوم بود و نباید ایراد گرفت. او اولین کسی بود که گفت من اشتباه کردم و کسانی را که از او با زبان اغراق آمیز صحبت می کردند منع کرد.

بین انتقاد و انتقام تفاوت زیادی وجود دارد. این روزها عده ای پیامدهای منفی ناآگاهی برخی مسئولان را بهانه ای برای انتقام از امام خمینی(ره) می کنند و عده ای هم که برای تحکیم قدرت جریان تندرو تلاش کرده اند و اکنون از اقدامی که برای حذف آن انجام داده اند پشیمان هستند. سوابق منفی و بازسازی تصویر مخدوش آنها به چهره بنیانگذار جمهوری اسلامی می چسبد.

امام خميني(ره) با اينكه در ميان اقشار مختلف مردم ايران آنقدر دوستداران وجود دارد كه بي چون و چرا سخنان ايشان را پذيرفتند، اما هرگز از اين جاذبه براي رسيدن به اهداف خود استفاده نكرد و از گفتن حقيقت و تكيه بر منطق ابايي نداشت. ایشان با شناخت واقعیات جامعه و زمینه سازی آموزه های اسلام ناب محمدی انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و ایشان را بیرون کردند و به نظام مردمی جمهوری اسلامی رای دادند. امام در 10 سال رهبری پس از پیروزی انقلاب، در حالی که همگان با مهربانی و صمیمیت به دیدگاه امام ایمان داشتند، همواره به سخنان مشاوران عادل، دلسوز و آگاه توجه داشتند و هرگز از نصایح آنان عدول نکردند. من زیاد بلد نبودم علاوه بر این، در میان افرادی که به او خبر می‌دادند چه می‌گذرد، چشم‌ها، زوایا، بی‌علاقه‌ای و بی‌طرفی گمنام داشت و از این رو مواضع او تا آخرین لحظه زندگی‌اش دقیقاً مطابق با منافع ملی و نیازهای انسانی بود. او هرگز از منافع عمومی فاصله نگرفته است.

جای خوشحالی است که صاحبان رکوردهای پر از تلاش برای تحکیم جریان افراطی اکنون احساس ندامت می کنند، اما این آقایان باید بدانند که راه جبران این سوابق، چسبیدن به چهره امام نیست. توسل به این روش به معنای پناه بردن از گودال مازاد در گودال مازاد است.

دیدگاهتان را بنویسید