مسئولان باید با عمل راه امام خمینی (ره) را ادامه دهند/ سیره امام خمینی (ره) مصداق زندگی با عزت است


ساعت: 16:23
تاریخ انتشار: 14.03.1314
کد خبر: 1843489

چهارمحال و بختیاری در نماز جمعه این هفته مطرح شد.

محمدعلی نکونام گفت: گاهی شاکی هستند که کارمندان نه تنها دستشان را نمی گیرند، بلکه امید هم نمی دهند. هرچند امروز کمتر چنین رفتاری در بین مدیران دیده می شود، اما کارکنان باید با عمل و با آرامش راه امام را طی کنند.«جامعه را برگردانید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در نماز جمعه این هفته شهرکرد با تبریک دهه مبارک فجر راه ارزیابی امام راحل تنها این نیست. برگزاری مراسم، بلکه داشتن اخلاق امام و خدمت به مردم و عدم تحریف اهداف و ارزش های انقلاب اسلامی.

وی افزود: گاهی مردم گلایه می کنند که کارکنان نه تنها دست به دست نمی دهند، بلکه امیدی هم نمی دهند. اگرچه امروزه کمتر چنین رفتاری در بین مدیران دیده می شود، اما کارکنان باید در عمل و برقراری آرامش در جامعه راه امام خمینی (ره) را دنبال کنند.»

نکونام گفت: علم، عرفان، فقاهت، سیاست، بندگی، استقامت، شجاعت و خدمت امام (ره) با رحمت و مهربانی توانستند مردم را از ظلم و استکبار زمانه نجات دهند.

نکونام گفت: دهه کرامت در واقع فرصتی برای فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ کرامت در جامعه است.

وی گفت: دشمن اجازه نمی دهد که یاران انقلاب اسلامی طعم انقلاب را بچشند، اما این آشوب ها باعث نابودی حقیقت نمی شود، همچنان که دشمنان زمان انبیاء(ع) نتوانستند در مقابل ادامه آن مقاومت کنند. . از نهضت امام».

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: زندگی امام فقید مصداق زندگی عزتمندانه است; تقوا و پاکی و زیبایی از نشانه های کرامت است و در زندگی با فضیلت به هیجان می آید، پس دهه کرامت یعنی فرهنگ تقوا و ایمان و فرهنگ مبارزه با دشمن در زندگی باید تقویت شود.

وی گفت: من خمینی (ره) را دارم، در حالی که می توانستند در خانه در آرامش بنشینند و بالاترین شأن و احترام اجتماعی و دینی را در بین مردم داشته باشند، اما با دیدن ظلم استکبار و ابرقدرت های جهان به مردم، لحظه ای نداشتند. صلح و لذا برخاستند، فریاد زدند و قیام 15 خرداد 42 شکل گرفت تا چهره بدی های جهان را آشکار کند.

نوکونام افزود: ستایش از امام (ره) حرف و شعار نیست، بلکه به ویژه مسئولان باید راه ایشان را در عمل ادامه دهند. اجازه ندهید تحریف شود. قدردانی امام این است که نباید اجازه دهیم مستکبران و منافقان ترسو امیدوار شوند و فضای کشور را تخریب کنند و مسئولان وحدت، همکاری با مردم و خدمت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

خطیب جمعه شهرکرد با تاکید بر اهمیت امید آفرینی در بین مسئولان گفت: مردم شرایط را درک کرده و به وظایف خود عمل می کنند. بیا دیگه. کسانی که فکر می کنند با جانبداری از انقلاب و خدمت نکردن به مردم می توانند به انقلاب آسیب برسانند، در خیالبافی هستند.

نکونام در پایان گفت: سفر رئیس جمهور به استان به تعویق افتاد و خواستار تسریع مجدد آن شده ایم چرا که این سفر برای ما برکت خوبی خواهد بود و برای شنیدن دغدغه های شما دیدار مردمی با آقای رئیسی در نظر گرفته ایم. و دردها


رحلت امام خمینی در چهاردهم خرداد یکی از سخت ترین و غم انگیزترین روزهای زندگی ماست.

حجت الاسلام والمسلمین یدالله رحمانی امام جمعه لردگان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: ما معتقدیم که مشکلات بشریت ریشه در غیبت حضرت ولیعصر(عج) است. و این وظیفه ماست که منتظر ظهور باشیم، بحث مهدویت و شرح این بیان است. یکی بحث غیبت است، غیبت در لغت به معنای عدم ظهور است، در لغت یک چیز پنهان و ناپیدا غایب است، اما در مورد امام اینطور نیست، این جهل ماست که باعث غیبت امام می شود و جهل ما باعث می شود. جاهلیت امام، بله، بسیاری از آنها پیامبر را ملاقات کرده اند ولی او را نمی شناسند.

وی افزود: خیلی ها امام زمان را دیده اند و با ایشان در ارتباط هستند. حجاب جهل و نادانی مانع عبادت امام می شود، پس باید حجاب های گناه و جهل را کنار بزنیم تا نور جهت را ببینیم.»

وی گفت: علامه مجلسی هشت دلیل بر وجود امام از قدیم الایام ذکر می کند و وجود امام را به خورشید تشبیه می کند که با نور خود زمین را در مدار خود نگه می دارد و آن را روشن می کند. خورشید با درخشندگی خود زمین را نشان می دهد، اگر نتابد زمین پیدا نمی شود.
اگر وجود مقدس امام نباشد، دنیا فرو می ریزد. تسلسل دنیا به خاطر وجود امام است. آرمان همه انبیا و اولیای الهی با ظهور امام محقق می شود.

امام جمعه اعیان در خطبه دوم گفت: نماز جمعه امروز به یاد حماسه سازان چند واقعه بزرگ اقامه می شود. اولین رحلت ملکوتی امام خمینی (ره) در چهاردهم خرداد یکی از سخت ترین و غم انگیزترین روزهای زندگی ماست. جهانیان از عظمت امام شگفت زده شدند و سخنان امام جهان را تغییر دادند.
اما به عنایت خداوند خلف صالح امام چند ساعت بعد سکان انقلاب را به دست گرفت.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب درباره امام فرمودند: این انقلاب بی نام خمینی در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست.
بزرگترین مدح امام بزرگوار ما عبدالله بود. او دشمنان اسلام را وادار به عقب نشینی کرد. او با تکیه بر دین حرکتی را آغاز کرد که در آن همه قدرت های جهان علیه قدرت اسلام روی آوردند.
گفتند: امام حقیقتی است که همیشه زنده است. راه ما راه او و هدف ما هدف اوست.

رحمانی به حادثه دوم خرداد اشاره می کند و می گوید: امام در واقعه 15 خرداد 1342 ابتدا با طرح سرمایه گذاری مخالفت کردند، در مقابل لایحه ولایت که یک طرح آمریکایی بود. به مردم ظلم کردند. به همین دلیل یک فاجعه پیش آمد که امام فرمودند: من همیشه ۱۵ خرداد را عزای عمومی اعلام می کنم.


در خطبه نماز جمعه نیز آمده است: عزیزان شهرمان در سال 1353 به حرم امام راحیل رفتند که در حادثه ای به رحمت خدا پیوستند و عده ای مجروح شدند.

وی با اشاره به ریزش ساختمان کلانشهر آبادان گفت: سهل انگاری و سوء مدیریت در ساخت و ساز کلانشهر آبادان که منجر به حادثه تلخی شد را محکوم می کنیم.

ایران هرگز با الگوهای غربی اداره نمی شود/ ایران ابزارهایی دارد که می تواند دشمنان را مجازات کند

حجت الاسلام محسن ملک پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان فارسان گفت: مردی که به عقل و برهان ایمان داشت و به عمل صالح مشغول بود از گروه خسران خارج شد. عمل صالح چیست؟ معنای وسیعی دارد و فقط شامل عبادت یا برخی اعمال خاص مانند تحصیل علم، جهاد در راه خدا، صدقه و مانند آن نمی شود. عملی که عقل آن را می پسندد و شرع آن را سفارش و سفارش می کند و بدون نیت خالص برای ریا و عجب و تکبر نسبت به خدا انجام می دهد.


وی افزود: ایمان و عمل صالح مانند دو بال پرنده انسان را به بالاترین درجات کمال می رساند. کسی که برای زندگی سرمایه می دهد و عمل صالح انجام می دهد، در واقع بهشت ​​خود را شبانه روز بنا می کند، یعنی پیروز شده است، نه پیروز. و اهل منفعت در دنیا همان گروهی هستند که همیشه در دنیا از حق دور نیستند و اهل طاعت هستند و در تزکیه اخلاق می کوشند تا به خدا نزدیک شوند.


امام جمعه فارسان عزیز، امام و شهدای قیام 15 خرداد را گرامی می داریم و می فرمایند: سالروز درگذشت عالم ربانی، وکیل مجاهد، فیلسوف اجتماعی، معمار انقلاب و رهبر کم نظیر را به ایشان تسلیت می گویم. همه شما، من روحول را دارم. 33 سال از درگذشت قهرمان بی نظیری می گذرد که خداوند متعال ما را با او عنایت کرد و ما از زمان او بهره بردیم. پرداختن به نهضت و توصیف مکتب ایشان و تحولی که در نظام اداره جامعه با الگویی که او ارائه کرد و سپس دشمنی ها و مشکلاتی که مستکبران برای سرنگونی انقلاب فراهم کردند، بسیار طول کشید.


وی گفت: اگر بخواهم مکتب امام را در یک کلمه بیان کنم به معنای توحید است و این که همه مسائل و بخش های جامعه اعم از اقتصاد، سیاست و فرهنگ زیر بالاترین مفهوم توحید است. توحید فردی که همراه با خودسازی و بیزاری از دنیا و امثال آن است و توحید جمعی نیز به معنای شفقت بین آنها در جامعه و دشمنی با نیروهای استکباری است.


وی گفت: در تفکر امام بین تهذیب نفس که امری فردی است و ساختن جامعه رابطه مستقیمی وجود دارد. امام اندیشه دینی و صریح را با سیاست، اقتصاد و فرهنگ آمیخت و الگوی جدیدی از اداره جامعه را در جهان معرفی کرد.


حجت الاسلام ملک پور گفت: کارمندان ما برای اداره جامعه باید همیشه به سخنان امام توجه داشته باشند. وی گفت: اگر اصول انقلاب را به خاطر رابطه با غرب فراموش نکنید، هرگز نمی توانید بر اساس الگوهای غربی ایران را اداره کنید. البته مردم فراموش نکرده اند و فراموش نمی کنند و از امام خود آموخته اند که هر چه از دستشان برمی آید بر سر آمریکا فریاد بزنند. امام در عمل ثابت کرده است که دین از سیاست جدا نیست و سیاست جزء دین است. یکی از مهم ترین ویژگی ها و ریشه های تفکر امام خمینی (ره) ایمان و اعتماد به افراد در عرصه های مختلف اجتماعی است. بارها به مسئولان تذکر داده شده است که از نقش مردم در حفظ نظام غافل نشوند.


وی افزود: ایمان امام به مردم در برپایی حکومت، ایمانی راستین و اصولی و هیچ گاه مبتنی بر مصلحت و تظاهر نبود و مردم با عشق و عقلانیت و همین ارتباط را تا آخرین لحظه عمر نسبت به ایشان احساس می کردند. و تدفین بی نظیر این مرد الهی حجت است؛ از خداوند متعال برای شهدا و امام بزرگوار علو درجات مسئلت داریم.


امام جمعه فارسان به دزدی دریایی یونان اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران اخیرا در واکنش به دزدی دریایی یونان و آمریکا در رابطه با توقیف نفتکش ایرانی بار دیگر اقتدار دریایی خود را به اثبات رساند و دو نفتکش یونانی را به اسارت گرفت. سپاه پاسداران به یونان هشدار داده است که در صورت آزاد نشدن نفتکش لانا ممکن است ۱۷ کشتی یونانی دیگر در این منطقه توقیف شوند.


وی افزود: یونان با فراموش کردن تجربه توقیف نفتکش ایرانی توسط دولت انگلیس در سال 1998 که عواقب سنگینی برای لندن داشت، نفتکش ایرانی را تصرف کرد. ایران بارها هشدار داده است که اگر غرب بخواهد به روند پرتنش خود در منطقه ادامه دهد، ممکن است با بستن تنگه هرمز، عرضه نفت از خلیج فارس را مختل کند. ایران در دفاع از منافع ملی خود آرام نخواهد گرفت و موظف به پیگیری منافع خود نخواهد بود و به اقدامات خصمانه غرب پاسخ قاطع خواهد داد.


وی افزود: اگر غربی‌ها می‌خواهند به بهانه تحریم نفتکش‌های ایرانی را توقیف کنند وقتی می‌خواهند دزدی دریایی کنند، باید این را هم در نظر بگیرند که دیگر دوران گذشته است و اگر در محاسبات خود اشتباه کردند، ایران هم ابزار دارد. برای مجازات دشمنان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید