راز محبوبیت امام راحل، ساده زیستی و معنویت ایشان بود/ امام خامنه ای ادامه دهنده راه امام خمینی(ره) بود.


ساعت: 12:09
تاریخ انتشار: 1389/03/14
کد خبر: 1843340

حجت الاسلام والمسلمین محمد پیری با بیان اینکه راز محبوبیت امام راحل در سادگی زندگی و معنویت ایشان است، گفت: امام (ره) رهبری الهی بود که با آحاد جامعه و پایین ترین اقشار جامعه همدردی می کرد. یک مدل بود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد پیری از اساتید حوزه علمیه کوم در گفت و گو با عصر هامون با اشاره به ابعاد شخصیتی و عرفانی امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی(ره) تحولی ایجاد کرد. در حوزه عرفان و فقه پیش از این گفتمان قالب فقهی حوزه های علمیه مبتنی بر فقه سنتی بود و وکیل سنتی حکمرانی را درک نمی کرد و عمدتاً وکیل سنتی وکیلی منزوی از حکومت بود.

وی افزود: فقه حضرت راحیل مبتنی بر فقه حکومتی است و حکومت ابزار فقاهت محسوب می شود.

این استاد حوزه علمیه کوم در خصوص شخصیت عرفانی امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی(ره) از همان ابتدا در صدد نهادینه سازی عرفان در حکومت بوده است.

وی ادامه داد: من با عرفان خود کل جامعه ایران اسلامی را به سمت تحول بزرگی سوق دادم که در دوران هشت سال دفاع مقدس شاهد آن بودیم که در آن یک نوجوان 15 تا 15 ساله به درجه ای از عرفان می رسد که هر قهرمانی می تواند انجام دهد. . به این درجه نرسید و این نتیجه تفکر و قرائت نوینی از عرفان امام بود که به جامعه عرضه کرد.

این کارشناس مذهبی گفت: امام در نگاه نخبگان داخلی و خارجی مردی نخبه و برجسته است. دنیا را متحول کنید.

وی ادامه داد: امام در این نظریه قرائتی به نام جمهوری اسلامی ایران دارند که نه غرب را می پذیرد و نه شرق و مبتنی بر دموکراسی است.

پیری گفت: چه نخبگان داخلی و چه خارجی، این حرکت امام را یک حرکت انقلابی، آرمان گرایانه و حرکتی مبتنی بر آرمان های دینی می دانند که توانسته نظم نوین جهانی را متحول کند.

وی افزود: این حرکت تحول آفرین امام را در هشت سال پاسداشت مقدس شاهد بودیم که همه قدرت های جهانی اعم از شرقی و غربی می آیند در مقابل امام و جمهوری می ایستند اما ایران اسلامی پیروزمندانه این نبرد هشت گانه را رها می کند. سال پاسداری مقدس.

ساده زیستی امام خمینی در تاریخ بی سابقه است

این استاد حوزه علمیه با اشاره به نقش مردم محوری و همچنین ارتباط مردم با امام خمینی(ره) گفت: امام در این حرکت انقلابی بر حمایت مردم تاکید کردند زیرا معتقدند مردم انقلاب کرده اند و نظام سلطنتی را جایگزین نظام سلطنتی کرده اند. فقه و دین. به کار آورده شده است.

وی ادامه داد: در گفتمان عصر مدرن، حتی در مدل لیبرال و دمکراتیک اروپا و غرب، مردم نقش چندانی ندارند و انتخابات سوری بود، اما در مدلی که امام ارائه کردند، مردم یک نقش کلیدی در سخنرانی در بهشت ​​زهرا(س) گفت: با حمایت این مردم دهن نظام مستقر و دولت آمریکا را خواهم زد.


این کارشناس مذهبی گفت: امام هیچ حمایت مالی، حمایت نظامی و هیچ وابستگی به نیروهای غرب و شرق نداشت.

وی با بیان اینکه ساده زیستی، معنویت و عرفان امام در علاقه مردم به ایشان نقش اساسی دارد، افزود: نگاه تحول آفرین، نگاه استکبارستیزی برای نشان دادن علاقه خاص به امام چه در آن زمان و چه در حال حاضر.

حجت الاسلام پیری افزود: قیام های مختلفی از سال 2000 در کشورهای عربی به ویژه مصر و تونس به وقوع پیوست اما به دلیل نبود رهبر کاریزماتیک شکست خورده و به نفع جریان های غربی مصادره شد.

وی افزود: در کشورهای غیراسلامی، انقلاب های رنگی رخ داده در ابتدا جنبش های مردمی و قیام هایی بود که شعارهای زیبای ضد سرمایه داری سر می دادند، اما به دلیل نداشتن رهبر کاریزماتیک توسط ابرقدرت ها مصادره شد.

این کارشناس حوزه علمیه گفت: امام یک رهبر کاریزماتیک بود که مردم را بر اساس فقه، عرفان و دین هدایت می کرد که رهبری او نه تنها سکولار بلکه هدایتگری است که می خواهد دنیای جامعه ایران و عقب ماندگی این جامعه را آباد و آباد کند. . ترویج انقلاب اسلامی به عنوان الگوی برجسته و موفق مبتنی بر مردم سالاری دینی در جهان.

مطابق با؛ شجاعت، ساده زیستی، ایمان قوی امام، اراده و ایثار پولادین و ایثار امامی که فرزند خود را در این راه از دست داد، از عوامل اعتماد مردم به امام بود. این اعتماد یک نظام مستقل و برجسته است و موفقیت در جهان مبتنی بر دین و دموکراسی است.

این استاد حوزه علمیه گفت: ایران اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) و اکنون با رهبری آگاهانه مقام معظم رهبری توانسته به رشد فکری و معنوی دست یابد، اما البته ما هنوز در میانه راه هستیم و نیاز به رشد جامعه داریم. از نظر معنوی و از نظر بیایید به یک مدل مادی خوب برسیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید