اندیشه های امام راحل چراغ راه آزادی خواهان جهان است/ تبیین مکتب امام راحل از جنبه های جهاد


ساعت: 10:45
تاریخ انتشار: 1401/03/15
کد خبر: 1843708

تعدادی از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان گفتند: اندیشه های ناب امام خمینی (ره) همواره چراغ راه همه آزادی خواهان جهان بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ، 15 خرداد 1342 نقطه عطفی برای نهضت دینی و انقلاب اسلامی بود، استبداد و ریشه کنی است.



امام خمینی(ره) منادی وحدت و همبستگی مسلمانان بود

مولوی عبدالصمد کریم زی امام اهل سنت ایران در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: امام خمینی (ره) در سال هایی که در عراق بودند به مبارزه با رژیم پهلوی ادامه دادند.

وی افزود: رمز موفقیت امام خمینی (ره) در شکست انقلاب و رهبری نهضت اسلامی ایمان به خدا و توکل به توان مردم بود.

مولوی کریم زایی تصریح کرد: امام خمینی (ره) قیام 15 خرداد 1342 را با درایت و بصیرت رهبری کرد و در بهمن 1357 پیروز شد.

وی افزود: امام خمینی (ره) در آن زمان جفا و ستم فراوانی متحمل شد، اما با صلابت، روشنگری و نشان دادن راه حق و باطل در راه پیروزی اسلام گام برداشت.

وی گفت: با دفاع از آرمان ها و یاد امام راحل و ادامه راه شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی می توان برای رسیدن به اهداف نظام مقدس ایران اسلامی بیش از پیش تلاش کرد.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر افزود: امام راحل بعد از انقلاب با همت فراوان خود توانستند دستاوردهای مختلف ایران اسلامی را در عرصه های مختلف به ارمغان بیاورند. یکی از مهمترین آنها حرکت خود امام بزرگوار برای عزت و سربلندی بود.»

وی اذعان داشت: امام راحیل در زندگی خود همواره اصل خدامحوری و دینداری را به عنوان یک قانون الهی رعایت کرده و هدف اصلی ایشان جلب رضایت خداوند است و هیچ توجهی به دنیا و مظاهر دنیوی آن ندارد.

مولوی کریم زی با اشاره به اینکه وحدت هدیه اصلی امام راحل به مسلمانان جهان است، گفت: دشمن از اتحاد و همبستگی برادران اهل سنت و شیعه هراس دارد و امروز آمریکایی ها واژه های شیعه و سنی را وارد ادبیات سیاسی کرده اند نقشه های شوم در اسلام ایران در حالی که با اصل اسلام مخالف است.



قیام 15 خرداد و نهضت امام خمینی (ره) سرمشقی برای همه آزادی خواهان جهان است

مولوی احمد سپاهی امام جمعه اهل سنت گلشن در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: نهضتی که امام خمینی(ره) پایه گذاری کرده است تا امروز ادامه دارد و آزادی خواهان در سراسر جهان در کشورهای مختلف جهان این حرکت را ادامه می دهند. .

وی ادامه داد: 15 خرداد در حالی که یک فاجعه بود اما یک اتفاق بزرگ و نقطه عطفی برای ملت شد و آن استقلال کشور و آزادی برای کل کشور است.

این عالم اهل سنت با بیان اینکه امام خمینی (ره) شخصیتی شاخص و دارای صفات عالی است، می افزاید: ایمان به خدا، استقامت و ایستادگی در راه الهی، امید و عبادت خداوند متعال از شاخصه های این عالم بزرگ و 15 خرداد است. این یک مصیبت برای ملت ما بود که آغاز نهضت بود.

وی خاطرنشان کرد: قیام 15 خرداد و نهضت امام خمینی (ره) سرمشق همه آزادی خواهان جهان است، امام راحل متعلق به همه است و شامل هیچ قوم و قبیله خاصی نمی شود؛ در حالی که امام خمینی (ره) در این زمینه حضور دارند. امام مستکبرین را با «ظلم، حمایت از مظلوم» و مردم مظلوم فلسطین مقابله کرد.

سپاهی گفت: ویژگی های منحصر به فرد امام خمینی(ره) باعث ماندگاری خاطره ایشان شد.

امام جمعه گلشن سنیت افزود: باید با انجام فعالیت های فرهنگی در مدارس و اماکن آموزشی سیره، روش و شخصیت امام راحل را برای نسل جوان و جدید تبیین کنیم.

هدف اصلی قیام 15 خرداد مبارزه با استکبار جهانی و تشکیل حکومت اسلامی بود.


مولوی عنایت الله رسولی زاده از امام جماعت اهل سنت سرباز در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه 15 خرداد نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بود، گفت: این قیام سکوی پرشی بود که امام راحل (ره) توانستند انقلاب را بسازند تا پیروزی. انقلاب اسلامی

وی با بیان اینکه یاد و خاطره امام راحل هرگز فراموش نمی شود، گفت: مردم و مسئولان به ویژه نسل جوان می توانند با الگوبرداری از این شخصیت بسیار عالی به راه خود ادامه دهند و در راستای اهداف انقلاب این کار را انجام دهند. “آنها تحویل می دهند.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه امام خامنه ای وارث مشروع امام راحل است، افزود: امام خمینی (ره) با کمترین تجهیزات توانسته است با دشمنان مقابله کند و به مرور زمان این اقدامات نتیجه داده و پیام انقلاب اسلامی به سراسر جهان صادر شد. که صدور این انقلاب با افکار و اندیشه های ایشان و یارانش همچون امام خامنه ای امکان پذیر شد.

به گفته وی معمار کبیر انقلاب شخصیتی فراملی و فرامنطقه ای است که سال ها و سال های درگذشت، طرز فکر و مکتب او چراغ راه همه آزادی خواهان جهان اعم از مسلمان و غیرمسلمان است.

رسولی زاده ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی حاصل قیام 15 خرداد و خون شهدای آن قیام بود و خون مجاهدان وقت پیروزی انقلاب بود.

امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز خاطرنشان کرد: اهداف مشترک این قیام امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم و ستم است که در شرق و غرب بود.



نقطه شروع انقلاب 15 خرداد 1342 با وجود قیام مردم کوم بود.

مولوی حسین زهی امام جمعه اهل سنت مهرستان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: محبوبیت هر رهبر در دنیای مدرن به اندازه امام خمینی (ره) نیست. انقلابی را که برای آن زحمت کشیدند را به یاد بیاورید.

وی ادامه داد: نقطه شروع انقلاب 15 خرداد 1342 با وجود قیام مردم کوم امیدواریم مردم و کارکنان زحمات گذشتگان را فراموش نکنند.

این عالم اهل سنت خاطرنشان کرد: ملت ایران باید از ولایت فقیه حمایت کند و سخنان و راهبردهای امام راحل (ره) را دقیقاً به کار گیرد و اکنون با حمایت و حمایت همه جانبه حضرت آیت الله خامنه ای دستور بدهد و آنها را در نظر بگیرد. دستور دهید و به آنها عمل کنید.

وی افزود: دولت باید در اقدامات خود الگوی رفتاری این امام جماعت عالی باشد، مشکلات اقتصادی ملت را حل کند و انقلاب را به همین شکل با همت خود توسعه دهد.

امام جمعه اهل سنت مهرستان گفت: مسئولان باید با تمام توان در خدمت مردم باشند و با نیت خالص کار فعلی خود را گسترش دهند و رضایت ملت را به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید