اندیشه های امام خمینی چراغ راه آزادی خواهان در سراسر جهان است


ساعت: 14:59
تاریخ انتشار: 14.03.1314
کد خبر: 1843487

حجت الاسلام والمسلمین اشفق واحدی با اشاره به اینکه شخصیت امام راحل در تمام دنیا شناخته شده است، گفت: خط مشی امام خمینی (ره) مختص هیچ مکتبی و مذهبی نیست؛ بلکه در همه جای دنیا شخصیت امام راحل شناخته شده است. بلکه در تمامی ادیان و مکاتب جهان به عنوان یک رهبر فرزانه شخصیتی شناخته شده دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین اشفک واحدی نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استرالیا و امام جمعه ملبورن در گفت و گو با خبرنگار عصر هامون اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) شخصیتی کامل و متفکر بود. بنیانگذار و بنیانگذار انقلاب مبتنی بر اسلام و عدالت.

وی افزود: حاکمان اسلامی باید با بهره گیری از اندیشه های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، ملت های خود را از ظلم و ستم مستکبرین و مستکبرین جهان حفظ کنند.

واحدی گفت: ملت ایران با پیروی از خط امام و رهبری قوی تر از همیشه به نظر می رسد و دشمنان این ملت غیور جرأت یک حرکت اشتباه را نخواهند داشت.

وی تاکید کرد: قطعا انقلاب اسلامی ایران و نظام در منویات و لطف امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف قرار دارد و به همین دلیل هیچ قدرتی بر روی زمین نتوانسته نظام مقدس جمهوری اسلامی را شکست دهد.

امام جمعه ملبورن ادامه داد: شخصیت امام خمینی (ره) برای همه جهانیان شناخته شده است، امام زمانی وارد میدان شد و از حقوق بشر دفاع کرد که جهان اسلام از دشمنان خود خبر نداشت و امت اسلامی به خاطر منافع و نیازهای مشترک یکدیگر. نمی دانستند و ملت های مظلوم منطقه مورد شکنجه آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) بنیانگذار شعار مرگ بر آمریکاست، گفت: در حالی که آمریکای خونخوار بیش از هر زمان دیگری درمانده به نظر می رسد، آمریکا تشنه خون اسلام و مسلمین است، اما من راحیل را با خدمات او و فداکاری دشمنان مشترک دارم. اسلام بویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی را رسوا کرد.

این محقق ادامه داد: خط مشی امام خمینی(ره) مختص مکتب و مذهب خاصی نیست. بلکه شخصیتی شناخته شده در تمامی ادیان و مکاتب در سراسر جهان به عنوان یک رهبر فرزانه دارد، شخصیت او مبتنی بر کلام و فلسفه، عرفان و بینش قوی نسبت به جهان سیاسی و الگوی همه کشورها به ویژه حاکمان اسلامی است. زیرا او شخصیتی بی نظیر، حقوقدانی عمیق، خردمند، سیاستمداری دوراندیش و عارف الهی بود.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که امام خمینی (ره) نهضت انقلابی را از شهر قم و مدرسه فیضیه آغاز کردند، حکومت ظالم به رهبری رژیم طاغوتی شاه به شخصیت مؤثر و نیرومند امام خمینی (ره) پی برد و موانع زیادی را در راه راهیان نور به وجود آورد. بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی. اما امام در سخت ترین شرایط پس از حمله مأموران شاه به مدرسه فیضیه روحیه امید خود را از دست نداد و پس از واقعه با الفاظی دلگرم کننده خطاب به جامعه گفت: اینها باطل است.

واحدی گفت: در واقع امام خمینی (ره) با تثبیت دین مبین اسلام، نوشته های پیامبر گرامی اسلام و همچنین هدایت ائمه اطهار(ع) به یاری خداوند توانستند حکومت و نظام طاغوتی مبتنی بر مردمی را از بین ببرند. خواسته‌ها و آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران برقرار است و این نظام امروز با وجود توطئه‌های دشمنان به حیات خود ادامه می‌دهد و بر اساس اندیشه‌ها و اندیشه‌های امام خمینی (ره) این انقلاب مرتبط با انقلاب حضرت مهدی (عج) خواهد بود.

وی افزود: باید به افرادی مانند ولی فقیه که جانشینان امام خمینی (ره) و ادامه دهنده راه ایشان هستند، گفت که ممکن است تفاوت نام این دو بزرگوار باشد، اما تفکر، راه، اهداف و آرمان های هر دو این است. همان رهبر تا امروز رهبر معظم انقلاب بر اساس اندیشه ها و اندیشه های امام خمینی رحمه الله عمل می کند و ملت ایران را در کنار سایر ملت های محروم رهبری می کند و آنها را در برابر نظام طاغوتی و استعماری تقویت می کند.

امام جمعه ملبورن استرالیا تاکید کرد: با وجود اندیشه‌های زنده و اندیشه‌های منحصربه‌فرد امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، نیروهای استکبار و طاغوت هرگز به آرزوی پیروزی در برابر انقلاب اسلامی ملت ایران و جهان اسلام نخواهند رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید