اندیشه های امام خمینی (ره) نماد مقاومت در برابر مستکبران / ۱۳ آبان نماد استقلال و آزادی ملت ایران است.

ساعت: 15:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۳
کد خبر: 1781619

تعدادی از کارشناسان سیاسی 13 آبان را روز مبارزه با استکبار جهانی می دانند و می گویند: این روز نماد مقاومت، بیداری، همدلی و ایستادگی مردم در برابر استکبار جهانی است.

مردم ایران همواره در خط مقدم مبارزه با استکبار جهانی به رهبری آمریکا بوده اند. به گونه ای که در 13 آبان در دل تاریخ حوادثی ثبت شد که به نمادی در مبارزه با استکبار جهانی تبدیل شد.

13 آبان روز تجلی اقتدار و بصیرت ملت ایران است

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا لطفیان سرگزی کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: افتخارات چهل سال گذشته میهن اسلامی ایران مرهون مقاومت ملتی است که همواره در صحنه این کشور بوده است. در برابر مستکبران.»

وی خاطرنشان کرد: آمریکا و متحدانش در اروپا و خاورمیانه در چهار دهه گذشته از هیچ گونه توطئه ای برای تضعیف جمهوری اسلامی دست برنداشته اند. اما این توطئه ها، ترفندها و نقشه های شوم دشمنان نه تنها در جامعه اسلامی ما اثری نداشت، بلکه عامل انسجام، وحدت و یکپارچگی ملت ایران اسلامی شد.

لطفیان سرگزی بیان کرد: 13 آبان ماه سال 78 روز نمایش حماسه ها، ایثار و از خودگذشتگی دانش آموزان و دانشجویان غیور است که فضیلت انقلابی و اسلامی، هویت اسلامی، خودباوری و مبارزه با استکبار مردم را به نمایش گذاشتند. از جهان.

وی تاکید کرد: 13 آبان روز دو واقعه بزرگ تاریخی ایران از جمله تبعید امام خمینی (ره) از رژیم پهلوی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام و مردم فهیم و قدرشناس این روزهای ایران است. قدردانی می کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران از ابتدای حیات خود به برکت انقلاب اسلامی حماسه بزرگی را در عرصه های مختلف خلق کردند، گفت: آنها را خواهند یافت و بار دیگر صلابت و استواری خود را در برابر تهدیدات استکبار نشان خواهند داد. جهان

تسخیر لانه جاسوسی یادگار مبارزه با استکبار است

محمدجواد سجادی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: به فرموده امام خمینی (ره) 13 آبان روز خداست و در واقع این مناسبت یک رویداد بزرگ در ایران اسلامی و در تقویم کشورمان به عنوان روز مبارزه است.

وی افزود: در 13 آبان 58 دانش آموزان توسط رژیم منحوس شاهنشاهی کشته شدند و لانه جاسوسی که یادگار مبارزه با استکبار است به تصرف در آمد.

وزیر توضیح داد: 13 آبان یادآور رشادت های دانش آموزانی است که در حمایت از امام خمینی(ره) به خیابان ها آمدند و به شهادت رسیدند و این باعث یوم الله شد.

وی افزود: برای مبارزه با استکبار جهانی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا باید 13 آبان را برای همیشه جشن بگیریم.

وی گفت: اگر امروز شاهد عزیمت آمریکا به منطقه هستیم، نتیجه همان تسخیر لانه جاسوسی در سال 57 توسط دانشجویان پیرو خط امام راحل است.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز در مواجهه با حادثه 13 آبان وظیفه ما ترویج فرهنگ و اشاعه وقایع رخ داده در آن زمان است.

آمریکا نمونه بارز استکبار جهانی است

حمیدرضا هزائی فر کارشناس سیاسی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی یکی از باشکوه ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی بود که این روز نقطه اتصال است. از برگ های زرین از تاریخ آزادی ملت بزرگ ایران.

وی افزود: دستگیری و تبعید بنیانگذاران نهضت اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) پس از تصویب لایحه کاپیتولاسیون دیکتاتوری، شهادت جمعی از دانشجویان اسلام در تظاهرات استکبار 1357 و اشغال، پاکسازی لانه جاسوسی آمریکا. حضور یاغیان توسط دانشجویان پیرو خط ایشان در سال 1357 که بنیانگذار انقلاب اسلامی آن را انقلاب دوم و به مراتب بزرگتر از انقلاب اول نامید، یکی از رویدادهای مهم امروز است.

این کارشناس سیاسی گفت: امروز مرحله جدیدی در عرصه بین الملل برای تزلزل تفکر سرمایه داری برای اداره اقتصاد جهانی که زیربنای لیبرال دموکراسی است پدید آمده است که نشان از نارسایی و پاسخگویی این تفکر برای اداره جهان دارد. “

وی افزود: ماهیت انقلاب اسلامی نشأت گرفته از فرهنگ ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار جهانی است که در 30 سال گذشته بر آن تاکید و تاکید شده است و 13 آبان نماد نقض به اصطلاح عظمت است. از ایالات متحده.”

وی با اشاره به گرامیداشت یوم الله 13 آبان خاطرنشان کرد: ملت ایران به ویژه دانش آموزان بار دیگر با الهام از فرمایشات مقام معظم رهبری به جهان استکبار اعلام می کنند که مقاومت و شکست ناپذیری همواره سرلوحه دستیابی به مقام عالی است. آرمان‌ها و اهداف نظام اسلامی: وی همچنین به تیر استکبارستیزی به سمت آمریکا، اسرائیل و متحدانشان به عنوان نماد استکبار اشاره می‌کند که بی‌تردید ادامه راه مقدس شهداست.

مبارزه و مقاومت ناپذیری در برابر مستکبران اندیشه سیاسی امام خمینی (ره).

مجتبی کزک; این کارشناس سیاسی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه این جوانان بودند که حماسه ماندگار 13 آبان را آفریدند، گفت: 13 آبان نماد استقلال ملت ایران در دفاع از انقلاب اسلامی است. تاریخ انقلاب

وی افزود: مشکلات و معضلات ملت ایران را مجبور به عقب نشینی از مواضع حق طلبانه خود نکرد و ملت بزرگ ایران در دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب در صحنه حضور یافتند.

وی با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی در سال 57 سلطه امپریالیسم جهانی: انقلاب را نقض کرد، ادامه داد: او آمد.

این کارشناس سیاسی گفت: 13 آبان، روزی که چراغ راه بشریت تحت ستم است، راهنمایی است که باید به خاطر 13 آبان ندای رهایی از ظلم کنیم. این روز به روز اقدام عملی با استکبار جهانی و روز همت با روح و فطرت انسان تبدیل شده است.

وی با اشاره به مهم ترین دلایل تسخیر لانه جاسوسی، گفت: سفارت با تبدیل سفارت به مرکز جاسوسی در تلاش برای جلب حکومت مردمی، تشدید دشمنی ها در آمریکا، سرپوش گذاشتن بر شاه سرنگون شده ایران بود.

کزک افزود: امام خمینی (ره) از ابتدای مبارزه با استبداد شاهنشاهی، آمریکا را عامل اصلی خیانت ها و جنایات شاه در حق مردم ایران و جهان معرفی کردند و در مقابل جهان موضع مستقل و سازش ناپذیری گرفتند. خوردن رهبران کشور

وی ادامه داد: مبارزه و سازش ناپذیری با ظالمان جهان به ویژه ابرقدرت آمریکا و حمایت از مستضعفان جهان، زیربنای همیشگی اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) است.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند دشمن اصلی ما آمریکا است، اذعان داشت: استکبار هرگز دست دوستی به سوی ایران دراز نمی کند. فرقی نمی کند دموکراتیک باشد یا جمهوری خواه، از جمله خصمانه ترین اقدامات آمریکا. قتل شهید قاسم سلیمانی تروریستی و مغایر با قوانین بین المللی است.

وی گفت: تحریم بهداشت و درمان، دارو و دارو که از نیازهای اساسی مردم جمهوری اسلامی است نیز از جمله اقدامات استکباری آمریکا و استقلال و بی توجهی به قدرت های غربی از مهمترین آنهاست. . اهداف مهم 13 آبان.«باطن و قدرت درونی باش.

کزک با اشاره به اینکه مردم ایران با جان و دل از نظام و انقلاب دفاع کردند، گفت: روزها و مناسبت ها باید به خوبی و روشنی برگزار شود تا دشمن و مخالفان نظام در توطئه کاهش ارزش ها فکر اشتباه نکنند. انقلاب و نظام «اسلامی و ضعیف و با حمایت مردم در نظام اسلامی موفق شدند.


وی افزود: یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی که نماد عقده، درایت، درایت، عقلانیت و خشونت و مظلومیت جوانان ایرانی بوده است، حوادث و حماسه های قرن سیزدهم است. آبان: «آنها به دنیا آموختند که با انکار قدرت های استعماری می توانند هویت خود را تعریف کنند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به پیام 13 آبان خاطرنشان کرد: 13 آبان به همه مستضعفان جهان آموخت که در مقابل مستکبران قیام کنند و حقوق از دست رفته خود را از چنگال استکبار و استعمار بگیرند.

وی گفت: پیام 13 آبان به مسلمانان این است که فقط در برابر پروردگار جهانیان و مکتب توحید به نماز بایستند و فقط در پیشگاه خداوند بنشینند و تسلیم ظلم ابرقدرت ها نشوند. تا ابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید