مکتب و اندیشه ائمه انقلاب نیاز همیشگی ملت ایران است/ موزه تخصصی امام خمینی (ره) در استان مرکزی راه اندازی می شود.


ساعت: 09:46
تاریخ انتشار: 1401 1401
کد خبر: 1843558

کریمی گفت: مکتب و اندیشه ائمه انقلاب نیاز همیشگی ملت ایران برای پیشبرد و خنثی سازی توطئه های دشمنان به ویژه قیام آنها با نمایش نادرست از دوران انقلاب اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; به مناسبت سی و سومین سالگرد رحلت امام خمینی(ره)، محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سیره امام خمینی (ره) اظهار داشت: یکی از مهمترین ویژگی های امام خمینی (ره) محبت است. و توكل به خدا بود كه منشأ تحولات بزرگ بود و امام خميني (ره) پيروزيها و موفقيتها را به خداوند متعال نسبت مي دادند و همواره مردم و ملتها را به سوي خدا و توكل به نصرت الهي دعوت مي كردند.

وی افزود: امام خمینی (ره) به مردم اعتقاد داشتند و به مستضعفان و محرومان جامعه توجه زیادی داشتند. مکتب امام به مردم و مستضعفان توجه داشت. امروز به برکت اندیشه امام راحل انقلاب اسلامی مادر مستضعفان جهان شده است.

سردار کریمی گفت: امام خمینی (ره) نیز مستکبر و ظلم ستیز بودند و اعتقاد خالصانه داشتند که با توکل به خدای متعال نباید زیر بار ظلم بیگانگان و ظالمان رفت و این رفتار امام راحل باعث شده است. قرآن . ریشه ها

وی با بیان اینکه معنویت مبتنی بر اسلام ناب محمدی (ص)، امام خمینی (ره) از دیگر ویژگی های ایشان است و امام خمینی (ره) سیاست را به معنویت پیوند زدند، گفت: امام خمینی (ره) پرچم عدالت را برافراشتند و در دوران انقلاب انقلاب اسلامی در 43 سال گذشته گام های بلندی در راه عدالت برداشته است، البته حرکت به سمت اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و… عدالت باید تسریع شود

فرمانده استان مرکزی با اشاره به اینکه توکل به خدا، مردم گرایی، استکبارستیزی، عدالت خواهی و توجه به معنویت از شاخصه های ائمه انقلاب اسلامی است، افزود: انقلاب دوم سند پیشرفت و حرکت به سوی تمدن اسلامی است. .

وی تاکید کرد: رمز موفقیت ملت ایران توجه به رهنمودها و مکتب ائمه انقلاب اسلامی است و هر جا از این تفکر عدول کنیم عقب هستیم و لذا درس امروز و آینده روشن ماست. ایران اسلامی معطوف به مکتب ائمه است.»

سردار کریمی با تاکید بر اینکه مکتب و اندیشه ائمه انقلاب نیاز همیشگی ملت ایران برای پیشبرد و خنثی کردن توطئه‌های دشمن به‌ویژه قیام آنان با تحریف دوران انقلاب اسلامی است، گفت: خامنه‌ای برای همه به‌ویژه نخبگان، دانشمندان است. و جانبازان و همه ما در این زمینه وظیفه داریم.

وی افزود: امروز پس از گذشت 33 سال از رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی، به برکت رهبری حکیمانه و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، علیرغم حضور توطئه‌های مردانه جوانان از سوی اردوگاه دشمن، ایشان در خط مقدم قدرت و من خمینی را دارم عالی هستند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خدمت به مردم را یکی از مهمترین آموزه های مکتب ائمه اطهار انقلاب اسلامی خواند و گفت: مکتب ائمه انقلاب سازنده ملت و این است. این ویژگی پایدارتر از همیشه است: «به فضل الهی نسل جوان ایران اسلامی سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه به برکت کنگره ملی تلاش زیادی برای تبیین نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی صورت گرفته است، گفت: هم در حوزه تبلیغی و محتوایی و هم در حوزه گفتمان.» کنگره شهدا حرکتی ایجاد کرد.

سردار کریمی افزود: برپایی هفت قرارگاه اقلیم با رویکرد امام شناسی و شرکت بیش از 4000 نفر از جوانان استان در این اردوها، راه اندازی قرارگاه تخصصی حضرت روح الله (ره) با رویکرد ارائه و تبیین هویت ائمه اطهار اسلامی، تهیه و چاپ بیش از 20 عنوان کتاب تخصصی در حوزه اندیشه ائمه انقلاب اسلامی، تهیه بیش از 150 مقاله تخصصی در خصوص نقش امام خمینی (ره) در حراست مقدس و تهیه اسناد و تولیدات چند رسانه ای در حوزه های مختلف. قالب ها، از جمله برکات مهم کنگره شهدای استان مارکاسی.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین مواردی که از ابتدای کنگره در دستور کار قرار گرفت، راه اندازی موزه تخصصی امام خمینی (ره) بود که به فضل الهی و مشارکت و همکاری استان، مقدمات آن فراهم شد. موزه تخصصی امام خمینی (ره) “راه” که سرعت بیشتری خواهد داشت.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و تجدید میثاق با آرمان های این مرد بزرگ خدا و وفاداری مجدد به مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا امام زمان(عج) حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) اعلام می دارم که فرزندان غیور امام زمان (عج) در سپاه و سایر نیروهای مسلح بر عهد و پیمان دیرینه خود با ائمه اطهار انقلاب اسلامی و ایثارگران در هر شرایطی برای ارزش‌های اسلامی و خدمت صادقانه به مردم تلاش خواهند کرد و به فضل الهی لحظه‌ای در این راه مبارک برای پاسخ قاطع و قاطع به همه تهدیدها و طمع‌های دشمنان و بدخواهان دریغ نخواهند کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید