راه اندازی دبیرخانه «تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه ای» در گلستان/ استفاده مسئولان از اندیشه بسیج اساتید در حل مشکلات


ساعت: 08:53
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877703

دبیرخانه اولین همایش بین المللی و پنجمین همایش ملی تبیین اندیشه های حفاظتی امام خامنه ای در گلستان تشکیل شد. این همایش 30 آبان ماه در دانشگاه علوم کشاورزی گرگان برگزار می شود.


به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما دبیرخانه اولین همایش بین المللی و پنجمین همایش ملی تبیین اندیشه های دفاعی امام خامنه ای در گلستان تشکیل شد. دبیرخانه دائمی این کنفرانس در وزارت دفاع و دبیرخانه های استانی در هر استان ایجاد شد. آخرین مهلت ارسال آثار 22 سپتامبر است و کنفرانس در 20 نوامبر برگزار می شود.


خواجه شاهکوهی: مسئولان باید از ایده برای بسیج اساتید در حل مسئله استفاده کنند


رئیس دانشگاه گلستان ظهر سه‌شنبه با گرامیداشت سالروز شهادت شهید چمران در سالن شهید مطهری دانشگاه گلستان اظهار داشت: فضای دانشگاهی در حوزه فرهنگی با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها حاکم است. حوزه بسیج، همه اساتید و همکاران دانشگاه به سطح نزدیکتر شوند.


خواجه شاهکوهی افزود: زندگی شهید چمران سرشار از آموزه های اخلاقی، دینی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، نظامی و علمی است و همه دغدغه ما از نظر تعهد و تخصص در این شهید والامقام است. “


وی گفت: شهید چمران تحصیلات آکادمیک خود را در دانشگاه صنعتی تهران آغاز کرد و در تگزاس و کالیفرنیا بر دانش خود افزود و به تخصص های قوی رسید و به وزارت دفاع و مجلس رسید اما هیچ یک از این زیورآلات سکولار نتوانست به اهداف والای خود دست یابد.


رئیس دانشگاه گلستان گفت: این شهید در جبهه های نبرد در طبق اخلاص جان خود را فدا کرد، در عرصه های مختلف حضور فعال داشت، علم را به درستی با ایمان و عمل تلفیق کرد و الگوی بسیار خوبی برای اساتید دانشگاه است. این روز بزرگ که بسیج معلم نام دارد، یک پیشنهاد معنادار و معنادار است.


خواجه شاهکوهی گفت: یکی از مجموعه هایی که با مدیران اجرایی برای حل مشکلات جامعه و یافتن راه حل های عاقلانه و منطقی و برنامه ریزی متمرکز همکاری می کند، سازمان بسیج اساتید استان است.


به گفته وی؛ سازمان بسیج اساتید استان در دو سال متوالی رتبه اول کشوری را کسب کرده است و تا به امروز شواهد نشان می دهد که سازمان بسیج اساتید استان گلستان برای سومین بار موفق به کسب رتبه اول کشوری شده است. .


رئیس دانشگاه گلستان با اشاره به فعالیت 24 مرکز فعال در دانشگاه های استان، تصریح کرد: مرکز دانشگاه آزاد اسلامی گرگان در بین مراکز مختلف بسیج اساتید خوش درخشید و در رتبه کشوری در بین دانشگاه ها و 1280 مرکز کشوری قرار دارد.


خواجه شاهکوهی افزود: کانون بسیج اساتید شهرستان گنبد از همه کانون های بسیج اساتید کشور جذاب ترین بود و سازمان بسیج اساتید کشور در سال گذشته سه همایش را با موضوع مخاطرات انسانی، حوزه سیل و همایش بانوان برگزار کرد. تمدن بسیج اساتید در روستا و بسیج اساتید بانوان گام های خوبی برداشت.


سلیمان گرد: ثمره این همایش باید قانع کننده، علمی و موثر باشد


حضرت امام خامنه ای، دبیر همایش ملی تبیین اندیشه های دفاعی در گلستان نیز در این مراسم گفتند:


علی سلیمان دوست افزود: سه هدف مهم در تبیین اندیشه های دفاعی مقام معظم رهبری در دستور کار است. ما در حال ساختن کشوری و اجتماعی هستیم تا به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم.


وی افزود: اگر دانشگاه ها در تراز شهید چمران باشند بسیاری از مشکلات جامعه حل می شود. در دفاع فرهنگی، اخلاقی، معنوی، اقتصادی، امنیتی و نظامی منویات مقام معظم رهبری وجود دارد که در برخی جاها تبدیل به بیانیه و در برخی موارد سند شده است. چه اقداماتی در این زمینه انجام شده است.


سلیمان دوست خطاب به اساتید بسیجی با تاکید بر اینکه دیپلم را به خود بسپاریم، گفت: اگر پذیرفتیم این وظیفه بزرگ را انجام دهیم باید آن را به خوبی دنبال کنیم، اگر خدا بخواهد نتیجه این همایش قانع کننده و موثر خواهد بود. “


گلمی: فعال سازی دبیرخانه های استانی برای بزرگ ترین رویداد علمی کشور


دبیر کمیته علمی همایش ملی تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای در گلستان گفت:


فهیمه غلامی با اشاره به اینکه جلسات مقدماتی برای گفتمان سازی این همایش در نظر گرفته شده است، همچنین از برگزاری سمینارهای علمی مقاله نویسی در این حوزه خبر داد.


دبیرخانه دائمی این کنفرانس در وزارت دفاع مستقر است. دبیرخانه های استانی تشکیل شده در هر استان بزرگترین رویداد علمی کشور هستند. آخرین مهلت ارسال آثار تا 22 شهریور می باشد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید