سید حسن خمینی: امام منادی استقلال و عزت ملت ایران شده است/ امام خمینی مظهر آرمان بزرگی است که انقلاب بزرگی را رقم زد.

سید حسن خمینی: امام منادی استقلال و عزت ملت ایران شده است/ امام خمینی مظهر آرمان بزرگی است که انقلاب بزرگی را رقم زد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در سخنانی در سی و سومین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) گفت: جلسه امسال در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) قابل توجه و متفاوت است. امسال پس از دو سال حضور در تاج، تصمیم بر این شد که جلسه سالگرد به گونه ای دیگر برگزار شود و به همین دلیل باید از خیل مشتاقان و دوستداران امام که در این دیدار موفق به پذیرش آنان نشدند صمیمانه پوزش خواستیم. انجام دادن.

یادگار امام افزود: سالگرد امام بهانه ای است تا بیش از هر زمان دیگری درباره امام بزرگوارمان حرف بزنیم، بشنویم و حرف بزنیم و در میان خود از زبان صمیمی یاد کنیم که بین جامعه ما آمد و روح خدا را دمید و توانست بیافریند. یک حرکت انقلابی بزرگ و بزرگ و نام مبارکش را ذکر کنید.

وی یادآور شد: امام مظهر بسیاری از خوبی ها و همچنین مظهر بسیاری از آرمان های بزرگ است که می تواند انقلاب بزرگی را رقم بزند. امام حقیقت نابی بود که روح پاکی را در جامعه ما شکل داد. واقعیت این است که اگر بخواهیم زندگی امام را با هم ببینیم، نقاط روشنی در زندگی ایشان وجود دارد که یکی از مهمترین آنها آرمان هایی است که امام توانسته است به عنوان نماد و مظهر اینها نشان دهد. آرمان ها

سیدحسن خمینی گفت: این آرمان ها همان آرمان های شکوهمند انقلاب اسلامی است. حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب با بهترین جمله خداوند را حمد کردند و فرمودند: «این انقلاب بدون نام امام در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست». انقلاب ما از بسیاری جهات دارای ویژگی هایی است. استبداد ستیزی، ضد استعمار، آزادی خواهی و از همه مهمتر مبارزه با تحجر.

وی ادامه داد: اگر نگاه کنیم می بینیم که در زندگی ایشان به برکت ایشان نکات و درجاتی وجود دارد که از ابتدای نهضت این آرمان ها را برای ملت ایران تداعی کرده و ملت را به این آرمان ها فرا خوانده است. از روزی که انقلاب اسلامی شروع شد و نهضت اسلامی ظهور کرد، رژیم منحوس پهلوی مظهر وابستگی به دشمنان بود. این وابستگی هم به شرق و هم به غرب بود و به شکل های مختلف خود را نشان می داد.

یادگار امام افزود: امام منادی استقلال و عزت ملت ایران شده و توانسته است مردم را در برابر جنایاتی که دولت های گذشته مرتکب شده اند و دیگران از قاجارصدر تا آخر کشور شناسایی کرده اند به آزادی، استقلال و عزت برساند.

وی در پایان گفت: یاد و خاطره امام را گرامی می داریم و در سی و سومین سالگرد رحلت آن حضرت از حضور صمیمانه همه حاضران در حرم، میهمانان عزیز خارجی، ملت شریف ایران و مسئولان مسئول سپاسگزاریم. برای بزرگداشت امام».

دیدگاهتان را بنویسید