من منادی استقلال و عزت ملت ایران شده ام


ساعت: 12:09
تاریخ انتشار: 1401 1401
کد خبر: 1843595

حضرت امام (ره) می فرمایند: «وقتی به سیره امام (ره) نگاه می کنیم، می بینیم که ایشان منادی بزرگ استقلال و عزت ملت ایران شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید حسن خمینی صبح امروز (شنبه) در مراسم سی و سومین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) طی سخنانی با اشاره به عدم برگزاری این مراسم در دو سال گذشته به دلیل بیماری عروق کرونر قلب، گفت: سالروز امام (ره) ره) بهانه ای است که بیش از هر زمان دیگری نیاز به گفتن، شنیدن و بر زبان آوردن نام امام بزرگواری داریم که به جامعه ما آمد و روح الله را الهام کرد و توانست انقلاب بزرگی به پا کند و نام خود را به ارمغان آورد.

وی افزود: امام مظهر بسیاری از فضایل و در عین حال مظهر آرمان بسیار بزرگی است که توانست انقلاب بزرگی را رقم بزند.

امام خمینی(ره) با بیان اینکه امام خمینی حقیقتی ناب است که روح پاکی را در جامعه ما شکل می دهد، اظهار داشت: واقعیت این است که اگر بخواهیم سیره امام را مرور کنیم، نقاط درخشانی در شخصیت ایشان وجود دارد. یکی از آنها آرمان گرایی است که امام توانست به عنوان جلوه ای از این آرمان ها نشان دهد.

سیدحسن خمینی افزود: این آرمان آرمان شکوهمند انقلاب اسلامی است. رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای جمله ای دارند که می گویند: «این انقلاب بدون نام امام (ره) در هیچ کجا و در هیچ محیطی شناخته شده نیست.

وی با بیان اینکه انقلاب ما از جهات مختلف دارای ویژگی هایی است، استبداد ستیزی، استعمار ستیزی، آزادی خواهی و از همه مهمتر مبارزه با تحجر است و افزود: اگر نگاه کنیم این را در یک زندگی پر برکت می بینیم. ” وی خاطرنشان می کند که از همان ابتدای نهضت این آرمان ها را برای ملت ایران خواند و ملت را به این آرمان ها دعوت کرد.

حضرت امام (ره) فرمودند: رژیم منحوس پهلوی مظهر وابستگی به دشمن بود. این وابستگی به شکل های مختلف خود را نشان می دهد. این وابستگی هم به شرق و هم به غرب بود و به شکل های مختلف خود را نشان می دهد.

سید حسن خمینی گفت: وقتی به زندگی امام نگاه می کنیم، می بینیم که ایشان منادی بزرگ استقلال و عزت مردم ایران شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید