امام خمینی (ره) از دیدگاه علمای اهل سنت کردستان / امام خمینی (ره) رهبر ملت ایران به سوی نور بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، امام خمینی (ره) نه تنها یک سیاستمدار برای ملت ایران و همه مسلمانان، بلکه عالمی بزرگ، رهبری مردمی و ساده لوح و نماد مبارزه با ظلم و بی عدالتی بود. لذا علیرغم گذشت 33 سال از رحلت حضرت امام خمینی (ره) هنوز یاد و خاطره ایشان در دلها زنده و رهنمودهای ایشان آموزنده است.

اگرچه بیش از سه دهه از رحلت آن بزرگوار می گذرد، اما در این روز دریچه جدیدی از فضیلت و ویژگی های امام و پیشوای ساده زیستی به روی جهانیان گشوده می شود، از این رو امروزه علمای اهل سنت کردستان همچنان به ذکر مختصات می پردازند. ویژگی های شخصیتی و سبک زندگی او شلوغ است.


امام خمینی (ره) رهبر ملت ایران به سوی بصیرت بود / ادامه راه امام ضامن عزت ایرانیان است

جمعه سنندج با یک خبرنگار مصاحبه دارم کردی، وی تصریح می کند: از سال 1342 شاهد مبارزات حق طلبانه مردم ایران علیه رژیم پهلوی و حامیان غربی آن به رهبری امام خمینی (ره) بوده ایم.

وی افزود: مبارزات جاری انقلابیون سرانجام در بهمن 1357 به پیروزی رسید و با رهبری امام خمینی (ره) نقطه عطفی را در تاریخ این سرزمین شاهد بودیم.

امام جمعه سنندج گفت: عزت و اقتدار کنونی ایران اسلامی مدیون اندیشه و اندیشه امام راحل است چرا که ایشان با رهبری جوانان انقلابی مسیر روشنی را برای ملت ایران ترسیم کردند.

ماموستا رستمی افزود: راه روشن و متعالی انقلاب اسلامی ایران هم اکنون با رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) و راه امام خمینی (ره) روشن است.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری، اسلام و آزادی از برکات مکتب امام خمینی(ره) است که نصیب ملت ایران می شود و برای پاسداری از این ارزش ها و آرمان ها باید همواره اندیشه های امام راحل مورد توجه اقشار مختلف مردم قرار گیرد. ما دیگر زیر یوغ تاریخ استکبار قرار نمی گیریم.

ماموستا رستمی افزود: گرامیداشت نام و یاد امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی یک وظیفه ملی است و همه مردم ایران باید وارد عمل شوند زیرا عزت، اقتدار و سربلندی کنونی ایران اسلامی مدیون همین بزرگواران است. “


ما باید از زندگی و مبارزات امام خمینی (ره) درس بگیریم

معلم عبدالرحمن هدی در حال گفتگو با خبرنگار کردی، وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در سال های قبل و بعد از انقلاب اسلامی با رهبری هوشمندانه توانستند پرچم اسلام را بر سرتاسر جهان به اهتزاز درآورند، گفت: سالگرد رحلت امام (ره) فرصتی است برای مرور زندگی ایشان. و مبارزه می کند و از او عبرت بگیریم.

ماموستا خدایی گفت: امام (ره) شخصیت برجسته ای است که تأثیر عمیق و تعیین کننده ای در تاریخ کشور کهن ایران دارد و در عین حال اراده مردم و دین آنها یعنی اسلام را در جمهوری اسلامی تجلی می بخشد. ایران.

وی همچنین افزود: ویژگی های بارز امام (ره) باعث شده است که با وجود گذشت 33 سال از رحلت امام خمینی (ره) همچنان یاد و خاطره ایشان در دل ایشان زنده و رهنمودهای ایشان راهگشای مشکلات و مشکلات باشد. اخلاص و دینداری، محبوبیت، زندگی عادی و رعایت حقوق بشر از ویژگی های امام خمینی بود.

وی با اشاره به اینکه اقتدار و عزت ایران اسلامی حاصل آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است، گفت: جامعه امروز ما به دلیل دشمنان قسم خورده نیازمند وحدت و همدلی بین آحاد مختلف جامعه و انسجام بیشتر است. . . “

امام جمعه بانه با ابراز همدردی با سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره) فرمودند: رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران.


64b4a2bb 4e43 4a7c 8cec 4c909eeed57a خبر خاکستری


امام خمینی منجی عصر و فرستاده الهی بود

ماموستا ملا هاشم نوری امام جماعت اهل سنت کوروه در گفت و گو با کُردتودی، با اشاره به شخصیت امام خمینی (ره) و تسلیت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: به مردم پیام دادند که اینجانب. خمینی (ره) نیز از اولیای الهی است که در قرن حاضر بر جامعه بشری حکومت کرده است.

وی با بیان اینکه امام راحل تنها متعلق به ایران اسلامی نیست، افزود: امروز می بینیم که در سایر نقاط جهان، ملت های آزادی خواه با الگوبرداری از مکتب امام خمینی (ره) با حکومت های ظالم و استکبار مواجه هستند. فکر می کنند از آرمان انقلاب دفاع می کنند و این نشان می دهد که امام راحل منجی قرن و دوباره قرن بودند.

امام جمعه اهل سنت کوروه با بیان اینکه امام خمینی (ره) به دیکتاتوری چند هزار ساله شاهنشاهی در ایران پایان داد، افزود:

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی مرزهای علم و دانش را درنوردیده است، افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی در فهرست بهترین کشورهای علمی جهان و بی نظیرترین پیشرفت ها در حوزه فناوری، سلاح، علم قرار داریم. و آموزش و پرورش.

ماموستا نوری با تاکید بر اینکه تفکر انقلاب اسلامی تفکری پویا و جهان شمول است، افزود: امروز مستکبران از گسترش تفکر انقلاب اسلامی هراس دارند و سعی می کنند مانع از پیشرفت ملت های اسلامی شوند.


اندیشه های امام راحل باید با تصمیم گیری های اصولی در جامعه ترویج شود


30c5fb3a 487d 4846 bf45 db0f455e78ea خبر خاکستری

معلم عبدالسلام محمدی امام جمعه دهگلان در گفتگو با خبرنگار کردی، وی با گرامیداشت سی و سومین سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در ایران گفت: امام راحل مرجع بزرگ دینی، سیاستمدار و عارفی بود که در تاریخ کم نظیر است و خودباوری و ایستادگی در برابر ظالمان و مستکبرین بزرگترین است. درس امام خمینی.) درباره ما.

امام جمعه شهرستان دگلان گفت: همه چیز در انقلاب اسلامی مدیون وجود امام خمینی (ره) است و حفظ دستاوردها و ارزش های انقلاب اسلامی بر همگان واجب است.

وی بر ترویج افکار و اندیشه های امام راحل در بین نسل جوان تاکید کرد و گفت: و اعمال، بیایید این اندیشه و اندیشه امام راحل را عملی کنیم، حفظ کنیم و راه او را ادامه دهیم.

ماموستا محمدی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی بزرگترین نعمت خداوند به ملت ایران است، لذا باید با اتخاذ تصمیم درست و اصولی اندیشه و بینش امام راحل تشویق و در جامعه نهادینه شود.


وحدت بین مسلمانان از یادگارهای ارزشمند امام خمینی (ره) است

مامستا مصطفی شیرزادی امام جمعه مریوان در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی در گفتگو با کُردتودی گفت: سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در واقع یک تحول بزرگ تاریخی است.

وی افزود: امام (ره) از اخلاص برخوردار بود و کار خود را برای رضای خدا انجام می داد و مردم این اخلاص را به خوبی درک می کردند، لذا در مقابل ظلم و جور ایستادند و کمر ظالم را شکستند.

شیرزادی بیان کرد: او معتقد بود اگر صدای حق و حقیقت به گوش مردم برسد و شیاطین و شیاطین نتوانند مانع ایجاد کنند، مردم راه حق و درستی را بر اساس فطرت پاک خود انتخاب می کنند.

ماموستا شیرزادی همچنین گفت: امام (ره) با پیروزی انقلاب معادلات جهان را زیر پا گذاشتند، به طوری که پیش از این ابرقدرت ها جهان را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کرده بودند، اما بنیانگذار انقلاب اسلامی با این اقدام اقدام جدیدی انجام داد. گفتمان ایجاد شد

امام جمعه اهل سنت مریوان گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) وابسته به هیچ نیروی نظامی نبود و تنها با یاری خداوند و حمایت مردم پیروز شد.

وی خاطرنشان کرد: اتحاد و همبستگی مسلمانان یکی از دستاوردهای بزرگ و اساسی و همچنین از یادگارهای ارزشمند بنیانگذار انقلاب اسلامی است.

ماموستا شیرزادی گفت: من خمینی (ره) را دارم زیرا ایشان رهبر جهان بودند و اسلام برای گسترش اسلام ناب محمدی اهمیت زیادی داشت.

وی با اشاره به اینکه امام راحل نمونه کامل آزادی خواهی، اسلام خواهی است، گفت: ایشان عالمی وارسته، مجاهدی شجاع و مدیری حکیم بودند که توانستند ملت ایران را رهبری کنند و انقلاب را پیروز شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید