علمای اهل سنت کردستان بر زنده نگه داشتن حماسه 9 دسامبر تاکید کردند


ساعت: 15:31
تاریخ ارسال: 10/07/1401
کد خبر: 1920482

علمای اهل سنت کردستان در سخنان خود از 18 دی ماه 1387 به عنوان یک رویداد تاریخی برای همه ایرانیان یاد کردند و خواستار ماندگاری این روز برای همیشه شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، مردم استان های ایران اعم از اهل سنت و شیعه با قیام در برابر دشمن آتش ناآرامی ها را خاموش کردند و به جهانیان نشان دادند که ارزش های انقلاب اسلامی در میان همه نسل های انقلاب زنده و پویا است. .

در استان مرزی کردستان، علما و روحانیون اهل سنت در آن روزهایی که هنوز حضور امام خامنه ای (مدظله العالی) در استان نمایان بود، با روشنگری های نبوغ خود توانستند اقلیم کردستان را از سیطره در امان نگه دارند. از اغتشاشگران و در 18 دی 1387 جهت هدایت عده زیادی از مردم برای قیام علیه دشمن و با بصیرت در این راستا با جمعی از علمای اهل سنت منطقه گفت وگویی انجام دادیم که در ادامه بحث خواهد شد. .


حماسه 18 دی روز آگاهی و دشمنی ملت ایران است

ماموستا امین راستی از علمای برجسته اهل سنت کردستان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی با گرامیداشت روز بصیرت، 18 دی را روز آگاهی و دشمنی ملت ایران تعریف کرد.

وی تصریح کرد: آنان با اتکا به شیاطین زمانه سعی در تحقق خواسته ها و اهداف پلید خود داشتند اما از قدرت ایمان و اراده الهی که در وجود مردم متدین ایران وجود داشت غافل شدند.

وی افزود: حضور گسترده ملت ایران در 18 دی، امیدها و رویاهای معاندین و حامیان آنها را از بین برد و بار دیگر به دشمنان فهماند که ملت ایران بیدار است و اجازه سلطه هیچ مستکبر ظالم را نخواهد داد.

ماموستا راستی با تاکید بر اینکه حماسه 18 آذر، امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را تامین کرده است، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، این روز روز روشنگری است، روزی که ملت متخاصم ایران اسلامی بار دیگر با استکبار جهانی روبرو شدند. با انقلاب آرمانی و رهبری تجدید میثاق کرد.دهه بصیرت یادآور عهد و پیمان مردم با روستاهاست


دهه بصیرت یادآور عهد و پیمان مردم با روستاهاست

ماموستا شیرزادی امام جماعت اهل سنت شهرستان مریوان ضمن استقبال از فرا رسیدن دهه بصیرت و احیای امت با ولایت گفت: امروز دشمنان ما در رسانه ها، فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی با مهربانی و صمیمی ظاهر می شوند. کلمات خود را دوست و دلسوز مردم معرفی می کنند و با انواع ترفندها سعی در ایجاد عصیان دارند در اینجا نقش افزایش بصیرت و تقویت نور بصیرت می تواند موثر باشد و مشکلات را حل کند.

وی افزود: یوم الله 18 دی ماه سال 87 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و رویدادی منحصر به فرد است چرا که مردم در دوران پر دردسری که به فرموده رهبر معظم انقلاب به سوی آن رفته اند. لبه پرتگاه با حضور آگاهانه و باشکوه نقشه های دشمن. آن‌ها آنچه را که از مدت‌ها قبل برای ایران اسلامی برنامه‌ریزی کرده بودند، به تصویر کشیدند و این حضور باشکوه، 18 دی 1387 را برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت کرد.

امام جمعه مریوان در ادامه با بیان اینکه قیام های دشمن در مسیر انقلاب اسلامی پایانی ندارد، بر بازخوانی آنچه در 18 دی 87 رخ داد تاکید کرد و افزود: دشمن به فکر ایجاد قیام است. و ضربه زدن به انقلاب اسلامی به شیوه های پیچیده.

وی بر ایجاد وحدت و جلوگیری از تفرقه در برنامه های هفته بصیرت امسال تاکید کرد و گفت: سخنرانان در مراسم 18 آذر از هرگونه محتوای تفرقه انگیز که موجب اختلاف می شود پرهیز کنند.

ماموستا شیرزادی با تاکید بر اینکه مردم باید هوشیار باشند زیرا طغیان دارای لایه های درونی و بیرونی است، گفت: کشتار، خونریزی و اغتشاش، لایه سطحی اغتشاشات است، اما لایه عمیق، اقدامات خرابکارانه است که باید در برابر آن هوشیار بود.

امام جمعه شهرستان مریوان خاطرنشان کرد: ملت ایران به برکت رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و با علم به مشکلات روز و دسیسه های دشمنان مردم در کنار انقلاب و انقلاب است. در 9 ژانویه آنها حرکتی انجام دادند که نسل های آینده به یاد خواهند آورد


حماسه نه دی، وفاداری به ولایت، رهبری، بصیرت کامل و شناخت دشمن بود.

استاد عبدالسلام محمدی امام جمعه شهرستان دهگلان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی ضمن تبریک سالروز حماسه 18 آذر و حضور مردم عاشورایی در آن روز گفت: حماسه روز نهم وفا بود. به ولایت، رهبری، بصیرت کامل و شناخت دشمن.

وی گفت: حماسه روز نهم پیروزی لشکر خدا بر لشکر و لشکر شیطان بود که مردم ایران اسلامی به جنگ با دشمن رفتند و خشم خود را علیه مردم آلوده و مزدوران آشکار کردند. “

وی افزود: اگرچه موضوع 18 آذر بیشتر به موضوع انتخابات 2018 و ادعای برخی افراد مبنی بر تقلب در انتخابات مربوط می شد، اما با توجه به گستردگی هجمه ها و هجمه هایی که برخی افراد علیه اصل نظام و رهبری داشتند. به گونه ای حرکت کردند که دلیل توهین به مقدسات و ارزش های دینی و خون شهدا این بود که مردم همیشه می توانستند با حضور و هنجار شکنان و هنجار شکنان و حرمت شکنان، راهپیمایی تشکیل دهند و اعتراض کنند. بازخورد بسیار زیادی در رسانه های داخلی و خارجی منتشر شد مبنی بر اینکه مردم شهیدپرور ایران بر خون شهدا و اسلام و ارزش های اسلامی استوار و استوار باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید