علمای اهل سنت خراسان رضوی جنایت تکفیری های تروریست در شیراز را به شدت محکوم کردند


ساعت: 13:52
تاریخ انتشار: 08/05/1401
کد خبر: 1906381

حادثه تروریستی حرم شاهچراغ علاوه بر جریحه دار کردن افکار عمومی، با واکنش تند علمای اهل سنت استان خراسان رضوی مواجه شد و ضمن محکومیت این اقدام شنیع، از مسئولان خواستند با عاملان اصلی نفاق و قیام در منطقه برخورد قاطع کنند. کشور.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مولوی گلم نبی توکلی امام جماعت اهل سنت شهرستان تایباد در گفت و گو با صبح توس; وی با محکومیت حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ شیراز و شهادت جمعی از هموطنان گفت: شهادت هموطنان عزیزمان در شاهچراغ را به خانواده این عزیزان و آغاز شریف این عزیزان تسلیت عرض می کنیم. ایران اسلامی، این اقدام قطعاً کار دشمنان انقلاب، ایران، دشمنان وحدت ایران، دشمنان است. اقوام و مذاهب و با استفاده از این ترفندها به دنبال سوء استفاده از وضعیت هستند.


cc431c54 eda8 421b 98e9 262be1cb5dec خبر خاکستری

وی با اشاره به ناکامی چندین ساله دشمن در ایجاد تفرقه بین مسلمانان گفت: قطعاً این آخرین باری نیست که دشمن در صدد ایجاد تفرقه در بین مسلمانان است، اما قطعاً هر بار با بصیرت علما، مسئولان و… و مردم هرگز به اهداف خود نخواهند رسید.

امام جمعه اهل سنت تایباد در ادامه یادآور شد: امروز وحدت باعث آرامش مسلمانان می شود و وحدت راهی است برای داشتن قدرت برای مقابله با دشمنان اسلام، تفرقه باعث می شود دشمن در بین مسلمانان نفوذ کند و سپس در این شرایط دشمن را دفع کند. کار دشوار

93489f62 7a42 4574 83b2 b37e32a58d00 خبر خاکستری

مولوی سید عبدالعزیز پارسا امام جمعه اهل سنت سرخس در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ وی با محکومیت شدید جنایت هولناک حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) شیراز که منجر به شهادت جمعی از نمازگزاران و مجروح شدن تعدادی دیگر شد، تصریح کرد: حادثه تروریستی شیراز در جریان این حادثه رخ داد. نماز و زیارت و در مکانی که مورد احترام همه مسلمانان باشد. .

امام جمعه اهل سنت سرخس تصریح کرد: حادثه تروریستی شیراز به دست استکبار جهانی برای برهم زدن امنیت و آرامش کشورمان طراحی شد که نمی خواهد این امنیت و آرامش را ببیند.

وی گفت: دشمنان اسلام از این حادثه برای به چالش کشیدن نظام اسلامی سوء استفاده می کنند و این معضل ایجاب می کند که مردم و مسئولان با بصیرت بیشتری برای خنثی کردن این توطئه ها وارد عمل شوند.

مولوی پارسا تاکید کرد: مردم ما باید با درایت و وحدت آمادگی و بصیرت خود را برای مقابله با این توطئه های استکبار جهانی افزایش دهند. مردم ما باید بدانند که این اقدامات دست استکبار بوده و از آن درس بگیرند.

امام جماعت اهل سنت سرخس گفت: جامعه اهل سنت سرخس این حادثه تروریستی را محکوم می کند و از مسئولین مربوطه درخواست شناسایی و مجازات عاملان این جنایت را داریم.

301459b6 80df 4c7a b69f 1097fa18c610 خبر خاکستری

مولوی عبدالرحیم خواجه اسماعیلی امام جماعت اهل سنت شهرک کاریز تایباد نیز حادثه تروریستی در حرم امامزاده شاه چراغ را محکوم کرد و گفت: این اقدام تروریستی که در حرم شاهچراغ رخ داد از نظر ما غیرقابل قبول است، هر جا که مردم بی گناه کشته شوند. به خصوص افرادی که در مراکز مذهبی هستند محکوم هستند، این حرکت داعش و حامیان آنها از طرف ما محکوم است.

وی در ادامه تصریح کرد: وحدت در هر عصری بسیار ارزشمند است و موضوع وحدت بین مسلمانان در قرآن نیز مورد تاکید قرار گرفته است، علاوه بر تاکید پیامبر گرامی اسلام، وحدت عامل شکست کفار و قسم خوردگان است. دشمنان مسلمانان در هر دنیا هستند و در مقطعی از زمان بوده و خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید