علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان حادثه تروریستی معبد شاهچراغ را محکوم کردند


ساعت: 13:22
تاریخ انتشار: 08/05/1401
کد خبر: 1906370

علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان در گفتگوهای جداگانه ضمن محکومیت حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ، خواستار اتحاد، تقویت وحدت و هوشیاری مردم ایران در مقابل توطئه دشمنان شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، پس از حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) و شهادت جمعی از زائران این بارگاه منور، علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان را محکوم کردند. این عمل شنیع

مولوی عبدالله حسن زهی امام جماعت اهل سنت شهرستان هامون در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن محکومیت حادثه تروریستی حرم شاهچراغ شیراز گفت: دشمنان با انجام اقدامات ظالمانه و تروریستی در صدد ضربه زدن به ملت ایران هستند تا به نتیجه برسند. اهداف شوم آنها، اما تفاوت این است که وحدت شیعه و سنی با چنین اقداماتی قوی تر از گذشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه داعش دشمن اسلام است و هیچ گاه با مسلمانان همدردی نکرده است، تصریح کرد: این گروهک ها دستچین شده و نوکران اجیر دشمنان نظام و اسلام هستند.

به گفته این عالم اهل سنت; هتک حرمت حرم شاهچراغ توسط شیراز و شهادت عده ای از هموطنان که دل هر مسلمانی را آزرده کرده است به شدت محکوم است و خواستار برخورد قاطع با مسئولین این حوادث هستیم.

هتک حرمت به حرم ها به هیچ وجه قابل قبول نیست

مولوی عنایت الله رسولی زاده از علمای اهل سنت شهرستان سرباز ضمن محکومیت اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ گفت: داعش که مسئولیت این اقدام تروریستی را بر عهده گرفت، دست آمریکا و اسرائیل است که صبر و تحمل دارند. وحدت بین اقوام و مذاهب شیعیان و سن ندارد، می خواهند نقشه های شوم خود را از این مسیر اجرا کنند، اما این اقدامات تاثیری در عوامل پیروزی ما یعنی اتحاد و همبستگی ندارد.

وی ادامه داد: ارتکاب چنین اقدام تکفیری قلب مسلمانان را آزرده می کند، در حالی که هتک حرمت به هیچ وجه پذیرفتنی نیست، این اقدام انگیزه مقاومت و مقاومت را در ملت دو چندان می کند.



حمله تروریستی شاهچراغ شیراز محکوم هر مسلمانی است

مولوی عبدالرحیم ریگیان پور امام جماعت اهل سنت میرجاوه در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به حمله تروریستی به شاهچراغ شیراز گفت: حادثه خونین و دردناک حرم شاهچراغ احساسات همه مسلمانان را جریحه دار کرده است. او این اقدام را محکوم کرد و ما با آن برخورد کردیم.» ما قویاً از مسئولان می خواهیم که با عاملان این جنایت که در مکان مقدس رخ داده است، برخورد کنند.

وی افزود: هدف دشمن از این اقدام ناجوانمردانه تفرقه افکنی بین شیعه و سنی است، دشمن در صدد احیای این جنگ است که در سوریه و عراق و در ایران رخ داده است، اما مردم ما با اتحاد و همبستگی هیچ خللی در آن باقی نمی گذارند. انقلاب و نظام ایجاد خواهد شد

مولوی ریگیانپور با اشاره به اینکه بقاع دینی خط قرمز ماست، تصریح کرد: توهین و تجاوز به مقدسات نوعی جرم است، این اقدامات باعث تقویت بیشتر وحدت بین مردم می شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید