علمای اهل سنت کردستان جنایات تروریست های تکفیری در شیراز را به شدت محکوم کردند


ساعت: 09:45
تاریخ انتشار: 08/05/1401
کد خبر: 1906282

حادثه خونین و دردناک حرم شاهچراغ، جدای از جریحه دار کردن احساسات عمومی، با واکنش تند علمای اهل سنت مواجه شده است که ضمن محکومیت این اقدام ناپسند، برخورد قاطع مسئولان با عاملان اصلی نفاق و فتنه را خواستار شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شماشامگاه چهارشنبه حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز رخ داد و در این حادثه 15 نفر از هموطنانمان به شهادت رسیدند.

این حادثه دردناک علاوه بر جریحه دار کردن احساسات عمومی، با واکنش تند روحانیون اهل سنت کردستان نیز مواجه شد.

استاد عبدالرحمن خدایی از اعضای شورای افطای اهل سنت کردستان در گفت و گو با خبرنگار کُردتودی گفت: حمله تکفیری ها به مردم بی گناه در حرم شاهچراغ قلب هر مسلمانی را به شدت آزار می دهد، لذا ما اهل سنت. روحانیون، این اقدام را شدیدا محکوم کنید.

و افزود: به راستی که چنین اعمالی جنایت بزرگ و عملی نابخشودنی است که دل هر آزاده ای را به درد می آورد.

امام جمعه بانه تصریح کرد: این گونه اقدامات ناشایست با هدف قیام و بی نظمی و قطعاً یک اقدام صهیونیستی و تکفیری است.

این روحانی برجسته اهل سنت کشور تصریح کرد: هرگونه هتک حرمت به حرم شاهچراغ محکوم است و هیچ فرقه اسلامی از آن چشم پوشی نمی کند.

این روحانی برجسته اهل سنت کشور تصریح کرد: هرگونه هتک حرمت به حرم شاهچراغ محکوم است و هیچ فرقه اسلامی از آن چشم پوشی نمی کند.


ایران سرزمین وحدت، شجاعت و شهادت است

استاد امین راستی امام جمعه موقت سنندج نیز در گفتگو با خبرنگار کُردتودی گفت: این اقدام غیرانسانی توسط فردی تکفیر، جاهل و گمراه انجام شده و بسیار دردناک است. وی افزود: به سران تکفیری اعلام می کنیم اینجا ایران اسلامی، سرزمین وحدت و برادری، وحدت و یکپارچگی، عزت، شجاعت و شهادت است.

وی افزود: در ایران اسلامی شاهد حاکمیت قرآن کریم هستیم و مردم ما باید بدانند که در پناه قرآن همیشه با عزت زندگی خواهند کرد.

این روحانی برجسته اهل سنت کردستان تصریح کرد: هیچ چیز از وجود دشمنی و اختلاف به درد ما نمی خورد و در واقع خود ما آسیب خواهیم دید و دشمنان ما خوشحال خواهند شد.

ماموستا راستی خاطرنشان کرد: در این لحظه دانشمندان، نخبگان و متولیان وظیفه بزرگی در قبال روشنگری جامعه دارند.


حادثه تروریستی شاهچراغ، اندوه فراوانی را بر دل مسلمانان وارد کرد

استاد جلال مرادی امام جمعه دیواندره نیز حادثه تروریستی شیراز را محکوم کرد و گفت: خبر کشته شدن وحشیانه و غیرانسانی نمازگزاران بی دفاع حرم شاهچراغ، اندوه فراوانی را در دل مسلمانان به جای گذاشته است. جهان به ویژه ایران اسلامی».

وی افزود: بی شک عاملان این جنایت بزرگ آمریکای جهانخوار و اسرائیل غاصب هستند.

این روحانی اهل سنت کردستان خاطرنشان کرد: این ضایعه برای ما مایه تاسف و تأثر بود لذا ضمن تسلیت این حادثه ناگوار به عنوان شریک غم و اندوه از حضور خانواده های محترم شهدا برای این حمله تروریستی آرزوی موفقیت داریم و برای این عاشقان آرزوی موفقیت داریم و با قلبی پر از نفرت این حمله تروریستی را محکوم می کنیم و برای مجروحان آرزوی بهبودی عاجل داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید