واکنش علمای اهل سنت کردستان به سخنان مولوی عبدالحمید

ساعت: 23:30
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796693

ائمه جمعه، مجالس افطا و علمای اهل سنت کردستان بیانیه ای از زبان مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی صادر کردند. امام جمعه اهل سنت و مدیر دارالعلوم زاهدان در خطبه های نماز جمعه 3 دی ماه پاسخ دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از کردی، ائمه جمعه، مجالس افطا و علمای اهل سنت کردستان بیانیه ای از زبان مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی صادر کردند. امام جمعه اهل سنت و مدیر دارالعلوم زاهدان از خطبه های نماز جمعه ۳ دی ماه انتقاد کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

مستحضرید که جغرافیای کردستان از همه جهات اعم از سیاسی، مذهبی، تاریخی، اجتماعی و فرهنگی با جغرافیای شرق کشور به ویژه بلوچستان متفاوت است و این تفاوت ها برای انجام اقدامات مختلف مدیریتی مناسب است. برنامه ریزی و ارائه خدمات به جامعه هدف. می دانید که خدمت رسانی مؤثر جامعه مستلزم شناخت دقیق و در نظر گرفتن شرایط، نیازها و اولویت ها و توجه به تهدیدها و فرصت های این جامعه است.

آنچه در نماز جمعه زاهدان در مورد وضعیت اهل سنت کردستان به ویژه علمای این نظام به تفصیل بیان کردید، داستانی است که حکمت ندارد. از خدمات گسترده نظام اسلامی به روحانیون محترم و شاگردان این دیار و خاک حاصلخیز کردستان غافل نشدید و به نمایندگی از خادمان فرهنگ و درایت و حافظان امنیت کردستان صحبت نکردید.

مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور همواره کوشیده است تا روحانیت این دیار را روحانیت کند و روحیه معنویت شیطانی و شهروندان مومن کرد را از منبع روشن معارف دینی و بر اساس فقه و قرائت کلامی تطهیر کند. منطقه در این راستا حضرتعالی به مهم ترین خدمات مرکز بزرگ اسلامی توجه می فرمایند:

در زمینه خدمات آموزشی از جمله تربیت بیش از 1600 دانش آموز در مدارس رسمی و سنتی استان و استفاده آنان از کلیه خدمات آموزشی و بدون محدودیت پذیرش سالانه، انجام ده ها آزمون جامع علمی در تمامی مقاطع و اعطای اعطای رسمی علمی. و مدارک تحصیلی و امکان ایجاد مشاغل مرتبط با روحانیت برای آنان، ایجاد فضای رقابت علمی برای طلاب و روحانیون جوان و ارتقای چشمگیر محتوای علمی آنان نسبت به دهه های گذشته، ایجاد، بازسازی یا توسعه مدارس رسمی و حجره های سنتی در تمامی شهرستان ها منطقه راه اندازی مرکز علوم اسلامی حضرت امام شافعی در جوار مسجد کعبه سنندج، صدور مجوز و حکم تربیت معلم و حمایت مالی از این مدارس، صدور معافیت تحصیلی برای دانش آموزان و فراهم آوردن شرایط خدمت سربازی در مساجد. ، مطالعات مركز و مراكز اسلامي و ادامه حمايت مالي و مالي دانشجويان تا زمان فارغ التحصيلي.

در حوزه فرهنگی، اجتماعی و رفاهی خدمات ارزنده ای ارائه شده است که ممکن است از همه ادارات و نهادهای دولتی، مدارس و دانشگاه ها برای اقامه نماز دسته جمعی به ائمه روحانیت برای حمایت از معیشت روحانیت خواسته شود، از یک سو و فرصت ارتقای آموزش از سوی دیگر.. کادر مذهبی ادارات، طلاب و طلاب بر اساس سیره امام شافعی رحمه الله فراهم شود. و افراد کمک حقوقی.

یکی از بهترین خدمات نظام اسلامی به جامعه اهل سنت غرب کشور، تشکیل این شوراهاست. این شوراها در واقع حافظ اصل 12 قانون اساسی جمهوری اسلامی هستند و امور شخصی اهل سنت در مرکز، شمال و غرب کشور رصد می شود.

در رأس این شورا که در تمامی شهرستان های استان کردستان شعبه دارد، شورای عالی فتای استان است که بر فعالیت های روحانیت و شورای شهر افتاء و در چارچوب اصول و قواعد فقهی شافعی نظارت دارد. مشکلات معاصر، مسائل مشترک، مشکلات نوظهور و سایر مشکلات جامعه را باز می کند. همه این اعضا از بزرگان منطقه محسوب می شوند و مرکز بزرگ اسلامی در فعالیت ها، آراء و فقه آنها دخالتی نداشته است.

زمینه سازی برای زیارت مکرر روحانیون توانمند منطقه به سرزمین وحی و انجام مناسک حج با همکاری بعثه مقام معظم رهبری. مسکن روحانیون و طلاب از آنجایی که برخی از شهرها و محله های منطقه به شهر روحانیت شهرت دارند، برگزاری 12 کنگره امام شافعی در شهرهای کردستان، عسلویه، کردستان عراق و حتی اندونزی از شاهکارهای مرکز بزرگ اسلامی است. در این کنگره ها بالغ بر 300 نفر از اندیشمندان و اندیشمندان منطقه و سایر کشورهای ایران حضور داشتند و برخی از آنها به ایراد سخنرانی پرداختند و پوشش جامعی از تامین اجتماعی، پرداخت مستمری به معماران، پرداخت مستمری به خانواده های روحانیون متوفی، محاسبه و پرداخت سالمندان و افراد تحت تکفل از دیگر خدمات روحانیون اهل سنت کردستان در حوزه خدمات اجتماعی است.

در حوزه سیاسی و امنیتی، آنچه از دخالت ارکان نظام اسلامی در امور دینی و دینی جامعه اهل سنت کردستان شنیده می شود، قلب حقیقت و تحریف فطرت و تحریف واقعیت است. . همه مسئولان منطقه متعهد به حمایت از مرزهای مذهبی و فرهنگی مردم کردستان هستند و روحانیون محترم بنا به درخواست خود اجازه نمی دهند عناصر تندرو مرتبط با متفکران تکفیری و التقاطی آشکارا از شمشیر دشمنی علیه امام شافعی استفاده کنند. دین آنها در حال جذب و اعلام جنگ با مذاهب چهارگانه اهل سنت و جماعت هستند، دست خود را به خون بزرگان این سرزمین آلوده می کنند، مدیریت مساجد و منبرهای مردمی را به دست می گیرند و تقدیم 54 روحانی کردستان حجت است.

جنابعالی چهره های شناخته شده ای مانند شهید والامکام شیخ الاسلام، ماموستا برهان عالی، ملا حیدر فهیم و سایر شهدای روحانی را می شناسید که در راه وحدت و تقریب و مبارزه با افراط و تفریط از همه چیز خود گذشتند و آب نریختند. روی آسیاب دشمن برای همیشه

ارتباط روحانیت محترم این سازمان با کارکنان مراکز اسلامی کاملاً عاطفی و حتی خانوادگی است و بر خلاف آنچه شما فرمودید کارکنان اکثر شعب مرکز بزرگ اسلامی از جمله واحد سنندج . خادم یکی از روحانیون اهل سنت کردستان و مورد اعتماد جامعه محترم روحانی است.

مرکز بزرگ اسلامی و نهادهای امنیتی استانی مطلقاً در انتخاب امامان دخالتی ندارند، اما بنا به درخواست دهیاران و بخشداران شهرستان، احکام امام را برای افراد مورد نظر خود صادر می کنند، مشروط بر اینکه علما برای برخورداری از امامت قبول شوند. مزایای زیر

آقای مولانا، آنچه به این خطوط ارسال شده است، چیزی بیش از این نیست. شرح اقدامات انجام شده و خدمات ارائه شده به جامعه محترم معنوی این خطه مستلزم نگارش صفحات بی شماری است. اما هدف مرکز بزرگ اسلامی و نماینده ولی فقیه در کردستان توسعه و گسترش کمی و کیفی خدمات به جامعه هدف است و بی تفاوتی بزرگان و ناسپاسی منتقدان مانع از فعالیت کانون بزرگ نمی شود. اراده قوی برای ادامه و توسعه خدمات. از جنابعالی انتظار می رود در بیان مطالب و انعکاس مشکلات از مسیر عدالت خارج نشوید و به راویان داستان های کذب بسنده نکنید. فکر کنید که آنها همیشه برای انتقاد منصفانه ارزش قائل هستند و به توصیه های دلسوزانه بزرگان گوش فرا دهید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید