واکنش علمای اهل سنت به سخنان مولوی عبدالحمید/ وی با سخنان خود تمامیت ارضی کشور را زیر سوال برد.


ساعت: 09:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۵
کد خبر: 1908839

عالم برجسته اهل سنت کردستان در پاسخ به سخنان ملا عبدالحمید گفت: مسلمانان شیعه و سنی کشور ما در کنار هم در اتحاد و برادری زندگی می کنند و نسبت به یکدیگر عشق و علاقه دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، ماموستا عبدالرحمن خدایی از علمای برجسته اهل سنت کردستان در پاسخ به سخنان ملا عبدالحمید گفت: مسلمانان شیعه و سنی در کشور ما در کنار هم در اتحاد و برادری زندگی می کنند و نسبت به یکدیگر عشق و علاقه دارند.

امام جمعه بانه تصریح کرد: دشمنان موضوع شیعه و سنی را بیان می کنند و تمامیت ارضی کشور را علمای اهل سنت زیر سوال نبرند در حالی که در کشور ما بین شیعه و سنی مشکلی وجود ندارد و در کنار هم زندگی می کنند. دوستی و عشق. از همسایگی، معاشرت و رفت و آمد با یکدیگر زندگی می کنند و از آن لذت می برند و رابطه آنها گرم و صمیمی است.

وی افزود: اتحاد شیعه و سنی در ایران خاری در چشم دشمنان اسلام است و مردم متدین کردستان با علم به این امر از هیچ تلاشی برای تحکیم هر چه بیشتر این وحدت فروگذار نکنند، لذا می شود. لازم است علمای اهل سنت از سخنان تحریک آمیز که موجب اختلاف می شود پرهیز کنند، باید از مسلمانان دوری کرد زیرا دشمنان همواره سعی در شکست اسلام و مسلمین دارند و قصد دارند با تبلیغات رسانه ای بین صفوف قوی مسلمانان اختلاف ایجاد کنند و با ایجاد اختلافات مذهبی به اهداف خود برسند.

این معلم اهل سنت افزود: هر رفتاری که باعث ایجاد اختلاف در کشور شود و مردم را به سمت بی نظمی و اقدامات ضدامنیتی سوق دهد نشان می دهد که برنامه بزرگی برای کشور دارند.

موستا هدایی با بیان اینکه این روزها امنیت، اقتدار و ثبات کشور مورد هدف دشمنان قرار گرفته است، افزود: معمولاً وقتی تحریم ها و تهدیدها به نقطه خاصی نمی رسد، دشمنان در داخل کشور ما تنش ایجاد می کنند و از تنوع سوء استفاده می کنند. پیروی از قومیتی در کشور با اعمال کثیف علیه امنیت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید