عاملان کشته شدن شهید مولوی عبدالواحد / علمای سنت گرا را که عبدالحمید نامی از او نبرده اما از قمه ستارخان دفاع کرده است را بشناسیم!


ساعت: 22:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۸
کد خبر: 1916763

مولوی عبدالواحد ریگی امام جماعت اهل سنت مسجد امام حسین(ع) توسط افراد ناشناس کشته شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مولوی عبدالواحد ریگی امام جماعت اهل سنت مسجد امام حسین(ع) توسط افراد ناشناس کشته شد.

مولوی عبدالواحد ریگی، برخلاف دیگران، در جریان ناآرامی‌های خاص به نمازگزاران اجازه خروج از مسجد را نمی‌داد، چه برسد به اینکه خود احساسات را برانگیزد. گفت: می‌دانستم که منافقین بیرون منتظرند و نیت و نقشه‌شان برایم روشن است.

مولوی عبدالواحد در سفر نماینده ولی فقیه به زاهدان با تندروها به دفعات فرهنگ بلوچ را در احترام به کرامت میهمانان، خادمان و خشم برخی از مردم برجسته کرد.

او در مناظره با عبدالمالک ریگی در کنار شهید مولوی جنگی زهی، تفکر مالک ریگی را به چالش کشید و انحرافات فکری ملک ریگی را به گونه ای افشا کرد که مالک پاسخی نداشت.

او بارها به خاطر حرف هایش به جان و پول تهدید شد، حتی یک بار هم تمام درختان باغش را به دلیل مشکلات مالی قطع کردند.

کتاب صحیح بخاری ایشان بر خلاف آنچه در برخی مدارس علمیه زاهدان انجام می شود که هر ساله احادیث تقریبی و واحدی را از کتاب صحیح بخاری خود حذف می کنند، سالم بود. او در تقریب مذاهب از علمای برجسته بود.

برای مظلومیت مولوی عبدالواحد همین بس که در خطبه های دیروز زاهدان از شهید محسن شکاری محافظت شد، اما کشته شدن عالم اهل سنت در خاش و شهادت سرباز بلوچ در خاش و یک نیروی انتظامی در خاش هم صحبتی نشد. چشمه زیارت زاهدان . .

هویت عاملان این جنایت و حرکتی که خلاف تفکر او بود برای همه مشخص است.

دیدگاهتان را بنویسید