شهادت مولوی عبدالواحد ریگی ننگی است تا عمق استکبار


ساعت: 15:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۵
کد خبر: 1918177

ائمه جماعت سیستان و بلوچستان شهادت مولوی عبدالواحد ریگی را ننگی تا عمق استکبار و کینه دانستند و گفتند: عشق به انقلاب اسلامی دین نمی شناسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون ; خطبه های سیاسی مذهبی نماز جمعه این هفته در اقصی نقاط سیستان و بلوچستان در حالی برگزار شد که ائمه جماعت استان شهادت مولوی عبدالواحد ریقی را مایه ننگ و ننگ تا عمق استکبار و کینه دانستند و گفتند: وحدت شیعه و سنی شعاری نیست. و وحدت زبانی .



وحدت شیعه و سنی یک وحدت بلاغی و زبانی نیست

احمد لطفیان سرگزی امام جمعه علی اکبر در خطبه های این هفته نماز جمعه علی اکبر ضمن امر به تقوای جهانی، نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر و ابراز قدردانی از نیروهای نظامی و انتظامی در برقراری امنیت گفت: مولوی عبدالواحد ریگی نشان داد که عشق به انقلاب اسلامی دین نمی شناسد. ما یک شیعه افراطی داریم که مخالف صریح انقلاب اسلامی است و همچنین یک سنی دانا داریم که تمام عمرش را وقف انقلاب اسلامی کرد و در همین راه کشته شد.

خطیب نماز جمعه این شهرستان علی اکبر گفت: رهبر معظم انقلاب پس از اطلاع از شهادت مولوی عبدالواحد ریگی پیام تسلیت صادر کردند و در آن پیام اشرار مرتکب این جنایت مزدوران روسی نامیده شدند. در خدمت دشمنان شادی هموطنان بلوچ و اتحاد اقوام ایرانیان قرار می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفیان سرگزی اظهار داشت: اقدام ناجوانمردانه دشمنان وحدت و امنیت ایران در ربودن عالم وارسته و عادل مولوی عبدالواحد ریقی و کشتن این شخصیت منادی وحدت موجب درد و رنج شده است. استرس: شهادت این عالم بزرگوار نشان می دهد که خون شهدای شیعه و سنی برای حفظ ارزش های دینی و انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: وحدت شیعه و سنی وحدت شعار و زبان نیست و شهادت این شهید مولوی ننگی به عمق کینه و جهل مزدوران استکبار است.

خطیب نماز جمعه این شهرستان علی اکبر گفت: در حوادث اخیر در استان خسارت ابعاد مختلفی از جمله خسارت مادی و جانی دارد اما جدای از آن خسارات بیشتری وجود دارد که بخشی از آن ایجاد یک جو دوقطبی، درگیری و کدورت، که آسیب بسیار بیشتری دارد و رفع آن دشوارتر است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفیان سرگزی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از آسیب های موجود در شرایط کنونی سیستان و بلوچستان فضای ناامنی است که باعث می شود بسیاری از سرمایه گذاران تمایلی به حضور در استان نداشته باشند و دود این کار در چشم ها دیده می شود. از مردم

وی با اشاره به تصویب قطعنامه حذف ایران از کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل گفت: قطعنامه حذف ایران از کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل با 29 رای موافق و 8 رای موافق تصویب شد. و 16 رای ممتنع. در این میان بسیاری از کشورهای غربی و کشورهایی که به این طرح رای مثبت دادند، بدترین و زشت ترین تعاملات را با زنان دارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روز جمعه ضمن محکومیت قطعنامه آمریکا علیه ایران در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل افزود: سلب عضو قانونی کمیسیون اقتدار زنان بدعت سیاسی است و باعث بی اعتباری این سازمان بین المللی می شود.

وی تصریح کرد: با وجود ریاکاری و دروغگویی مستمر مقامات دولت آمریکا، افکار عمومی در سراسر جهان از کارنامه سیاه حقوق بشری این رژیم آگاهی کافی دارند و با شعارها و نمایش های سیاسی آنها گمراه نمی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفیان سرگزی با اشاره به روز وحدت کنیسه و دانشگاه و سالروز شهادت آیت الله دکتر محمد مفتح (1358 هجری شمسی)، روز جهان عاری از خشونت و افراط و تفریط. وی گفت: انقلاب اسلامی ایران دین و جهان را متحد کرد و عصر جدیدی را آغاز کرد. اعلام کرد که انقلاب اسلامی ملت ایران مهربان و بخشنده بوده و افراط و بزدلی که مایه شرمساری بسیاری از قیام ها و نهضت هاست، انجام نداده است. در هر نبردی، حتی با آمریکا و صدام، اولین گلوله را شلیک نکرد و در همه موارد پس از حمله دشمن از خود دفاع کرد.

امنیت بزرگترین نعمت خداوند است

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه شهرستان سراوان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به تقوای الهی گفت: بر سالک تقوا و تقرب به خداوند واجب است که دین خود را داشته باشد. عقاید و اعتقاد به خداوند متعال و حقیقت مبعوث پیامبران و دین. خدا و کتاب آسمانی را باید با مطالعه و تفکر در زمینه معرفت و بینش دینی تقویت کرد، زیرا مبتنی بر ایمان است و تا زمانی که ایمان قوی نداشته باشد و حقایق را درک روشنی نداشته باشد، تضمین معتبری نخواهد داشت. وجود و اعتقادات دینی

وی امنیت کشور را مایه خیر و برکت توصیف کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران یکی از امن ترین کشورهای جهان بوده و هست و باید بدانیم که این امنیت به سادگی به دست نمی آید.

این خطیب روز جمعه ادامه داد: حفظ امنیت کشورمان در مقابل کشورهای همسایه که شاهد ناامنی های زیادی در این کشورها هستیم، کار سخت و دشواری است اما با وجود مجاهدان مومن و انقلابی در کشور که روز به روز کار می کنند. و شب برای حفظ امنیت خود دشمن تا امروز موفق به ایجاد امنیت نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین بامری خاطرنشان کرد: امروز دشمن با تمام توان و امکانات خود علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد عمل شده و می خواهد امنیت این کشور اسلامی را برهم بزند. اگر قدر این امنیت و نعمت را ندانیم قطعا از ما گرفته می شود.

وی با بیان اینکه حفظ وحدت یکی از پایه های امنیت است، گفت: از آنجایی که دشمنان اسلام با ایجاد اختلاف بین مذاهب مختلف به ویژه شیعه و سنی سعی در پیشبرد اهداف سلطه طلبانه خود دارند. لزوم حفظ وحدت امت پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) همواره مورد توجه بوده است و همین اعتقادات بسیار رایج اساس وحدت بین مسلمانان است که همه ما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم، لذا دست ابرقدرتها و مخالفان اسلام را از ایجاد اختلاف و فرصت طلبی باید کوتاه کرد.

امام جماعت شهرستان سراوان گفت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و حضور نیازمندان و کودکان بی سرپرستی که لباس و اقلام مناسب سرماخوردگی ندارند، لازم است همگان به این معضل توجه کرده و با کمک این افراد نیازمند هر جوری که بتونیم..

موفقیت دنیا و آخرت در گرو رعایت احکام خداوند است

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا دهقان امام جمعه شهرستان خاش افزود: اطاعت از دستورات الهی یکی از وظایف دینی است که هر مسلمانی برای رسیدن به رستگاری دنیوی و اخروی باید به آن عمل کند.

وی با اشاره به حوادث تلخ هفته گذشته و شهادت عالم اهل سنت و امام جمعه مسجد امام حسین (ع) ربوده شدن و شهادت این عالم گرانقدر و مدافع وحدت و وحدت را به شدت محکوم کرد و گفت: خداوند این شهید را ما رحمت کند. مشکل داشتن .

به گفته این سخنگوی جمعه؛ قاتلان این شهید که می خواستند نظام را مقصر قتل مولوی بدانند، طی عملیاتی توسط ماموران گمنام امام زمان (عج) دستگیر و نقشه شوم آنها بر همگان فاش شد.

وی بیان کرد: در عرصه های علمی، پزشکی و کشاورزی به موفقیت های چشمگیری دست یافته ایم که کشور را در دنیا پیشتاز کرده است.

دهقان به روز حمل و نقل اشاره کرد و گفت: بعد از انقلاب در کشور زیرساخت های خوبی در این راستا ایجاد شد.

وی افزود: رتبه اول عدالت آموزشی در جهان و افزایش 56 درصدی دختران در دانشگاه ها نشان از پیشرفت و پیشرفت علم در کشور از زمان پیروزی انقلاب تاکنون است.

امام جمعه هش گفت: زنان ما بعد از انقلاب در همه زمینه های علمی، فرهنگی و اجتماعی در مشاغل مختلف خدمت می کنند، در حالی که کشورهایی که حقوق زنان را رعایت نمی کنند، طبق آمار و محاسبات از هر پنج زن آمریکایی یک نفر مورد تجاوز جنسی قرار می گیرد و این به خودی خود قابل درک است که چقدر حقوق زنان در آنجا رعایت می شود.

حنجره های اجیر شده، ابزار جدید دشمن برای ضربه زدن به انقلاب

حجت الاسلام محتبی عزیزی خطیب نماز جمعه شهرستان زابل در خطبه های نماز این هفته پس از امر به تقوای الهی گفت: بسیاری از شهروندان از مشکل گاز گلایه داشتند و در چند روز گذشته به ما مراجعه کردند. و مسئولان پیگیر بودند، از مسئولان برای تحویل گاز که با عجله انجام شد تشکر می کنم و امیدوارم به قول خود عمل کنیم، ده هزار علمک تا پایان سال نصب می شود که جای خوش آمدگویی دارد. و اقدام خوب

وی افزود: درخواست ما این است که شهروندان در منازل خود لوله کشی کنند و با توجه به درخواست شهروندان و عدم امکان مالی برای این امر پیشنهاد ما این است که تا حد امکان مبلغی که به عنوان تخفیف داده شده است. در دو قسمت پخش شود، صحنه باید با توجه به شرایط اقتصادی به مردم پرداخت شود.

حجت الاسلام عزیزی تاکید کرد: فقط امیدواریم تا سال آینده مشکلات گاز برطرف شود، زیرا با توجه به اینکه گاز به اندازه کافی در منطقه وجود دارد، خیلی زشت است که مردم همچنان در بطری ها و در صف های طولانی بنزین می گیرند. اما انتظار داریم که در سیستم توزیع، دستگاه های نظارتی و منطقه ای اقدامات بیشتری را برای نظارت انجام دهند و در صورت تخلف، گزارش شود.

وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که باید بدانیم یکی از ابزارهای دشمن برای حمله به نظام اسلامی است، اجیر حنجره ها، حنجره های اجیری که چه در فضای مجازی و چه در نماز جمعه در اختیار دشمن قرار می گیرد که برخی این حنجره ها عملاً در دست دشمن است، وقتی این اتفاق می افتد، کنترل زبان طرف مقابل در دست دشمن است و حضرت امیرالمومنین در خطبه هفتم نهج البلاغه در این باره می فرماید: شیطان. با چشمان خود می بیند و با زبان شما صحبت می کند.

خطیب نماز جمعه زابل خاطرنشان کرد: همه ما شاهد اتفاقاتی بودیم که وقتی در نظام اسلامی افرادی اعتبار و مقام و منزلت پیدا کردند، ناگهان بلندگوی دشمن شدند و آزادانه و بی پروا ادعاهای مردم را مطرح کردند. دشمن و در واقع این شخص دیگر بر خود اختیاری ندارد و دشمن از طریق این افراد التهاب ایجاد می کند.

حجت الاسلام میتبی عزیزی افزود: زمانی که دشمن مجبور است در میدان تحریک و اغتشاش ایجاد کند، صاحبان گلوگاه این مأموریت پیدا می کنند که در قالب های مختلف التهاب و دردسر ایجاد کنند و به هدف دشمن برسند و نظام را متهم به تبعیض کنند. زنان و قومیت و اینها کلمات کلیدی برای التهاب هستند.

وی گفت: وقتی دشمن می خواهد خیابان های ما را به آتش بکشد، بلندگوهای این مردم برای ایجاد تحریک و تشویش در دست دشمن است و عده ای در خیابان اموال مردم را آتش زده و جنایت می کنند و قمه می زنند. . و وقتی نیروهای امنیتی وارد میدان می شوند، این مردم اعتراض می کنند که شما این جنایتکاران را دستگیر و اعدام نکنید، بگذارید شما را بکشند.

خطیب نماز جمعه زابل ادامه داد: وقتی مجرمان در دست دستگاه قضایی هستند سریع می گویند اعترافات اجباری بوده و احکامی علیه قرآن صادر شده است. قاطع باشید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید