دفاع از حق و شجاعت مولوی شهید عبدالواحد ریگی درس بزرگی برای مبلغان دینی است.


ساعت: 17:52
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919851

در مراسم یادبود مولوی شهید عبدالواحد ریگی گفته شد:

حجت الاسلام و المسلمین منصور باقربیک مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: سبک زندگی مولوی شهید عبدالوحید ریگی درس بزرگی برای همه ما و کسانی است که لباس مبلغان و مبلغان دینی را به تن می کنند. باید از حق دفاع کرد حتی اگر به ضرر آنها تمام شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون ، حجت الاسلام و المسلمین منصور بکرابیک ظهر امروز در حسینیه عاشیقان ثارالله زاهدان با اشاره به شرایط نجات مؤمنان از عذاب الهی اظهار داشت: خداوند متعال دو بال و دست را شرط رستگاری در عالم قرار داده است. قرآن مقدس. شرط اول ایمان به خدا و پیامبر و معارف الهی و شرط دوم جهاد مال و جان در راه خداست.


وی با اشاره به جهاد در راه خدا افزود: چه دین و دینی را باید پایه گذاری، پیش برد و اهداف الهی را پیش برد، باید در راه خدا از مال خود صرف نظر کنند و جان خود را در قعر اخلاص و این تجارت و تجارت قرار دهند. معامله با خداست، این تو را نجات خواهد داد.


مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: شهدا و شهدای بزرگوار عبدالواحد ریقی عزت خود را برای جامعه اسلامی گذاشتند و تمام تلاش خود را برای پاسداری از کشور، مکتب و انقلاب اسلامی به کار بستند.


وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن می فرماید ای کسانی که ماندید دیگران در دنیا شهید شدند و جان خود را با خدا عوض کردند و در راه خدا دادند. شما که مانده اید نگویید این مرده ها مرده اند.


وی گفت: کسانی که در راه خدا از دنیا رفتند، آنها را مرده نخوانید و آنها را مرده تصور نکنید، شهدا زنده اند و خداوند در قرآن کریم به صراحت می فرماید که شهدا زنده اند و درک و فهم و شعور ما. به جان شهدا نرسید و نفهمید.


حجت الاسلام والمسلمین باقرابیک اذعان می کند: کسانی که در راه حفظ دین خدا و دفاع از حق وجود خود را فدا می کنند حتی اگر دشمنان خدا و مکتب الهی ما را از صفحه دنیا بردارند و حذف کنند. ما در ظاهر، اما از مرگ نمی ترسیم، زیرا شهادت را در پیشگاه خداوند احیای والاتر می دانیم.


وی افزود: خجسته باد شهید بزرگوار عبدالوحید ریقی که در تمام عمر با برکت خود به تبیین و نشر معارف الهی پرداخت و مردم را بدون ترس به شریعت الهی دعوت و آگاه کرد. آنها انجام دادند


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به زندگی این شهید بزرگوار اذعان داشت: راه و روش شهید ریگی برای همه ما و مبلغان دینی درس بزرگی است که باید از حق دفاع کنیم حتی اگر در نهایت به آنها آسیب می رساند.


وی گفت: دفاع از حق مهم و واجب است، شهید عبدالوحید ریقی از حق دفاع کرد و کوتاهی نکرد و به قیمت جانش تمام شد، این مسیر روشنی است که بزرگان ترسیم کرده اند.




حجت الاسلام و المسلمین بکرابیک ادامه داد: جهاد و مجاهدت در راه خدا و در نهایت شهادت در راهی که خداوند نشان داده است نباید ترسی وجود داشته باشد زیرا وعده الهی حق است.


وی با اشاره به ارادت و عشق فراوان شهید به سیدالشهدا گفت: عشق مولوی شهید ریقی به سیدالشهدا باعث شد تا مسجد را به نام امام حسین (ع) نامگذاری کنند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید