سخنگوی قوه قضاییه: کسانی که به فرماندهان نامی تعرض کنند مجازات می شوند/ فرماندهان نامی مشمول حمایت قانون حمایت قضایی بسیج می شوند.

سخنگوی قوه قضاییه: کسانی که به فرماندهان نامی تعرض کنند مجازات می شوند/ فرماندهان نامی مشمول حمایت قانون حمایت قضایی بسیج می شوند.

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه گفت: کسانی که به مقامات تعرض کنند مجازات می شوند و به این افراد امتیاز و امتیازی داده نمی شود و همچنین شعبه ویژه دادیاری در تهران به این منطقه اختصاص یافته و این شعبه با کاتو قوانین جامع در نظر گرفته شود تصمیم گیری خواهد کرد.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به شهادت حمیدرضا الداغی گفت: این حادثه که موجب اندوه مردم به ویژه مردم سبزوار شد با پند و امید همراه بود. آقایی اهتمام که از روی احساس مسئولیت با دزدان روبرو شد تا سرود همت را در جامعه اسلامی به صدا درآورد. این اتفاق به گفته همسر شهید مصداق بارز اجرای عملی امر به معروف و نهی از منکر بود و نشان داد که مردان ایران زمین همچنان حاضرند جان خود را برای حفظ ناموس ایران فدا کنند. بار دیگر به خانواده و مردم سبزوار تسلیت می گویم.

ستایشی گفت: ضمن تسلیت شهادت نیروهای خدمتگزار در سیستان، بلوچستان و اهواز، حادثه و جنایت اخیر را محکوم می‌کنم و اطمینان می‌دهم خون پاک این شهدا پایمال نخواهد شد و قوه قضائیه مصمم به خونخواهی آنان است.

وی با اشاره به حمایت قوه قضائیه و قانون از امر به معروف و نهی از منکر، افزود: بر اساس قانون مصوب شورای اسلامی در خصوص حمایت از امر به معروف، قوه قضاییه موظف به اجرای این قانون است. مقررات، به عنوان مثال در هنر. قانونگذار در هفت قانون فوق الذکر اعلام کرده است که مجازات افرادی که مرتکب اعمال مجرمانه نسبت به فرماندهی می شوند قابل تخفیف یا تعلیق نیست و صدور حکم کیفری قابل تعویق نیست.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: بر اساس بند ۱۱ قانون حمایت از قوانین خوب و بد، قوه قضائیه موظف است برای تسریع در رسیدگی به جرایم این قانون شعب ویژه ای را اختصاص دهد. همچنین در تبصره این قانون آمده است که فرماندهان امر به معروف و نهی از منکر مشمول حمایت قضایی ماده (4) قانون حمایت از بسیج قضایی مصوب 10/10/1371 شورای اسلامی شهر می باشند. به همین دلیل شعبه های خاصی در دادگاه ها ایجاد شد.

ستایشی گفت: این موضوع در تهران نیز مطرح شد و کسانی که به فرماندهان حمله کنند مجازات می شوند و به این افراد امتیاز و امتیازی داده نمی شود و همچنین شعبه ویژه قضایی در این حوزه تعیین شده است که تصمیم گیری خواهد کرد. با در نظر گرفتن جامعیت قوانین.

دیدگاهتان را بنویسید