اتهام احتکار دو خودروساز/ سخنگوی قوه قضاییه: خودروهای سپرده گذاری شده تا پایان آبان وارد بازار نمی شوند اما ناموفق هستند.

اتهام احتکار دو خودروساز/ سخنگوی قوه قضاییه: خودروهای سپرده گذاری شده تا پایان آبان وارد بازار نمی شوند اما ناموفق هستند.

روز جدید هدیان سخنگوی قوه قضائیه درباره اتهام احتکار دو خودروساز کشور از سوی سازمان بازرسی کل کشور گفت: همه مردم از توقفگاه دو خودروساز که تعداد زیادی خودرو در آن پارک شده است می بینند. به این دو خودروساز به دلیل نقص فنی و کمبود قطعات این فرصت داده شد تا تعداد خودروهای پارک شده در پارکینگ ها را کاهش دهند اما با وجود این فرصت نه تنها تعداد خودروها کاهش نیافته بلکه بر تعداد آنها افزوده شد.

وی افزود: همچنین تحت عنوان گنج یابی سوالاتی از سوی رانندگان خودرو مطرح شده و در صورت عدم انجام تعهدات، پرونده به مراجع قضایی ارسال می شود. البته وزیر صنعت نیز نامه ای با مفاد جدول زمان بندی اعلام کرد که از وی می خواهیم با جدیت بیشتری به موضوع رسیدگی کند.

وی ادامه داد: به همین دلیل همکاران ما توضیحاتی را از مسئولان این دو خودروساز جویا شدند و تحت عنوان گنج پاسخ آنها را جویا شدند و البته اگر پاسخ قانع کننده ای نداشته باشند به دادگاه معرفی می شوند. “

هودیان گفت: منتظر تکمیل توضیحات و تصمیم گیری در خصوص اینکه آیا این خودروسازان به تعهدات خود عمل می کنند و یا اینکه پرونده به دادگاه کشیده می شود، هستیم. البته صنعت و معدن نیز نامه ای ارسال کرده و جدول زمانی را تنظیم کرده اند، لذا درخواست من این است که موضوع را با جدیت بیشتری پیگیری کنند و با توجه به اینکه اکنون مسئولیت تنظیم بازار خودرو بر عهده این وزارتخانه است، موضوع را پیگیری کنند. به طور جدی برای جلوگیری از التهاب

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که در دو سال اخیر شاهد دپوی موتورها بوده ایم، تصمیم قوه قضاییه برای توقف این چرخه چیست؟ آیا انحراف فعلی در این زمینه واقعی است؟ وی گفت: تاکنون سازمان بازرسی در سال های اخیر درگیر بوده است اما از ستاد می خواهیم با جدیت بیشتری به این موضوع رسیدگی کنند. اینطور نیست که اگر یک مدیر با روحیه جهادی عمل کند نتواند قطعات لازم را وارد کشور کند. انتظار داریم این دو خودروساز با جدیت بیشتری وارد شوند. ورود قوه قضائیه باید آخرین راه باشد و انتظار داریم سازمان دفاع و وزارت صنعت با جدیت بیشتری به این موضوع رسیدگی کنند.

هدیان با اتهام به مدیران دو شرکت خودروسازی ادامه داد: سازمان بازرسی طبق قانون وقتی وارد دعوا می شود و تشخیص می دهد جرم است از مسئول مربوطه حمایت می کند. همکاران ما در سازمان بازرسی کل کشور می توانند اتهام و حتی پرونده را به اطلاع مسئولان برسانند. بازپرس سازمان بازرسی در این پرونده وارد عمل شد و اتهام را به متهم تفهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید