خودداری دولت قبل از اقدام در زمینه واردات و تولید واکسن توسط مجلس پیگیری می شود/ لزوم برخورد قوه قضاییه با کسانی که سلامت مردم را به برجام و FATF مرتبط کردند.

ساعت: 23:17
تاریخ انتشار: 1400/08/27
کد خبر: 1785424

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا:

عزیزی از تمایل مجلس برای ارائه و تصویب طرح کنار گذاشتن اقدامات دولت سابق در تولید و واردات خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره پیگیری مجلس در خصوص کم کاری دولت سابق و کنار گذاشتن واکسن در کشور گفت: مسئولان دولتی پیگیر کنار گذاشتن واکسن سابق هستند. کارمندان دولت در کنار گذاشتن اقدام واردات واکسن به کشور و کمیسیون اصل 90 و وزارت بهداشت باید این موضوع را پیگیری و در صحن علنی مجلس برای این موضوع برنامه ریزی کنند.

وی افزود: قطعا با تصویب طرح خروج از دولت سابق در جلسه علنی مجلس به قوه قضاییه ارسال می شود تا با مسئولان مربوطه برخورد قانونی شود.

عزیزی افزود: بحث واکسیناسیون و سلامت جامعه یکی از کارهای خطیری است که کارکنان مربوطه باید به آن توجه ویژه داشته باشند و کم کاری در این موضوع به نوعی بازی با سلامت جامعه است و باید انجام شود. با کسانی که در این حوزه پایین هستند، «برای مقابله با این موضوع اقدامی کرده اند و مجلس شورای اسلامی هم پیگیر موضوع خروج از دولت سابق است تا شاهد روند مشابهی در قوه مجریه کشور نباشیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: دولت سابق در شرایط حساس کشور و پیوند دادن سلامت انسان و موضوع واکسن با برجام و FATF کم کاری برای واردات و تولید واکسن انجام داده است. موضوع مهم در دولت قبل ما بودیم و الحمدلله می بینیم که با تدابیر دولت سیزدهم شاهد واردات و تولید انبوه واکسن در کشورمان هستیم و این رویه می توانست در دولت قبل اتفاق بیفتد اما کنار گذاشتن کارمندان دولت مانع شد. اجرای آن و اکنون باید پاسخگو باشند.

عزیزی بیان کرد: قطعا اگر دولت قبل در تولید و واردات واکسن کم کاری نمی کرد، شاهد این همه مرگ و میر عروق کرونر در کشور نبودیم و مجلس باید به عنوان یک نهاد ناظر و یک نهاد نظارتی تلاش کند این ناکارآمدی را پیگیری کند. . قوه قضائیه و قوه قضائیه «قوه قضاییه باید با کسانی که سلامت و معیشت مردم را به خطر می اندازند برخورد کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید