ارائه 100 روزه دولت FATF عدم ارتباط FATF با واردات واکسن را ثابت می کند / کاهش مرگ و میر تاج و تخت از دستاوردهای دولت سیزدهم است.

ساعت: 12:57
تاریخ انتشار: 1400/09/13
کد خبر: 1789389

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای 100 روز گذشته دولت پیوند واردات واکسن با تحریم و FATF را متبلور کرده است، به طوری که دولت در اولین ماه مسئولیت خود 150 میلیون دوز وارداتی داشته است که 82 درصد است. از جمعیت کشور واکسینه شده اند و بسیاری از استان ها واکسینه شده اند.

«سید جلیل میرمحمدی» عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی با اشاره به اینکه در دولت قبل جلسات متعددی با وزیر بهداشت وقت و مسئولان مرتبط با ستاد مبارزه با مفاسد کشور داشتیم تا به یک رویه واحد برسیم، گفت:

وی با اشاره به اینکه موازی کاری دولت قبل علیه کرونا در رسانه ها نیز منتشر شد، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در یک کلام، وزیر بهداشت و کشور در یک کلمه و هیچ تصمیم کارشناسی وجود نداشت، همان را مجلس نقل کرد. . عملکرد گزارشی از خروج رئیس ستاد ملی ضد ولیعهد تهیه و به قوه قضائیه ارسال کرد.

عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه دولت پیش از این عدم معرفی واکسن را به موضوع تحریم و عدم پذیرش FATF مرتبط می دانست، خاطرنشان کرد: در مدت 15 ماه تنها 11 میلیون دوز واکسن وارد شده است.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: از زمان تحویل دولت آقای رئیسی تاکنون در اوج بوده ایم و روزانه حدود 700 تاج در کشور ثبت می شود. وی مخالفت کرد در حالی که پس از مدت ها اصرار و پیگیری، اجازه حضور معاون رئیس جمهور در جلسات ستاد ملی مبارزه با تاج و تخت صادر شد.

نماینده مردم میبد در مجلس با تاکید بر اینکه نگاه بسته دولت قبل به ولیعهد در استان ها نیز وجود داشت، گفت: متاسفانه استان ها اجازه ورود به تصمیم گیری را نداشتند اما امروز در دولت سیزدهم شرایط استان برای برخورد با تاج.

عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه خوشبختانه در این دولت وحدت رویه و وحدت رویه حلال مشکلات است، ادامه داد: کشور گسترش خواهد یافت.

میرمحمدی با اشاره به عدم ارتباط واردات واکسن با تحریم و تصویب FATF، تاکید کرد: مسئولیت 150 میلیون دوز واکسن وارد کشور شد که در نتیجه آن حدود 82 درصد مردم واکسینه شدند و بسیاری از استان ها فراتر از آن قرار گرفتند. منهای.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس، آموزش عالی و بسیاری از مشاغل پس از واکسیناسیون عمومی، گفت: میزان مرگ و میر از 700 نفر به حدود 70 نفر در روز کاهش یافته است که رقم قابل توجهی در عملکرد 100 روزه دولت است.

یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی پس از واکسیناسیون خاطرنشان کرد: در صورت رعایت پروتکل های بهداشتی، مشکلی برای مواجهه با سویه جدید تاج نخواهیم داشت.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید