دولت سیزدهم واکسن FATF را پیوند می دهد/ واکسن تاج ایرانی به 10 کشور صادر می شود


ساعت: 10:47
تاریخ انتشار: 1401/01/19
کد خبر: 1820360

وزیر بهداشت گفت: دولت سیزدهم واکسیناسیون را به بحث های سیاسی و FATF ربط نداده بلکه واردات و تزریق واکسن ها را رصد کرده است، صادرات واکسن تاج از یکی دو هفته پیش آغاز شد و در حال حاضر به 10 کشور آفریقایی صادر می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهرام عین اللهی در جلسه شورای اداری شهرستان فردیس گفت: بعد از دوران دفاع مقدس جنگ تمام نشده است. جنگ مخفیانه مشکلات زیادی برای ما ایجاد کرده است و در ظاهر خاکریز و تجهیزات نظامی نمی بینیم، اما در داخل جنگ اقتصادی علیه ایران وجود دارد.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم امروز گشت زنی دشمنان است که باید در این زمینه تجهیز شویم. بهترین راه مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان، تجهیز خود به علم و دانش است. امسال نیز همچون سال های گذشته تمرکز رهبر برتر بر تقویت پایگاه های دانش و ایجاد اشتغال است. گشت امروز ما رونق تولید و تلاش بیشتر است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: البرز یکی از مراکز درمانی اصلی کشور است و توانسته گام های اساسی بسیاری در این زمینه بردارد. امروز سری به گروه مپنا زدیم و به پیشرفت دانشمندان ایرانی در زمینه های مختلف افتخار می کنیم. امروزه کشور می تواند بسیاری از مدرن ترین ابزار و محصولات دنیا را با وجود اینکه سال ها در تحریم هستیم تولید کند.

دکتر عین اللهی گفت: امروز 18 فروردین سالروز ابلاغ سیاست های مشترک سلامت از سوی مقام معظم رهبری است و شب گذشته در حضور رئیس جمهور با تعدادی از کارشناسان و متخصصان حوزه سلامت دیدار کردیم و به این موضوع افتخار می کنیم. پیشرفت در مراقبت های بهداشتی.”

وی خاطرنشان کرد: در این 7 ماه حدود 38 سفر استانی و رئیس جمهور نیز 19 سفر استانی داشته است که این سفرها عزم دولت برای آشنایی و رفع مشکلات مناطق مختلف کشور را نشان می دهد. دولت از ابتدا سعی کرد کمتر حرف بزند و بیشتر عمل کند. در روزهای اولیه دولت، روزانه بیش از 50000 بیمار کووید 19 تشخیص داده می‌شد و بیش از 700 نفر در یک فاجعه انسانی جان خود را از دست دادند، اما دولت به زور کنترل تاج را به دست گرفت و واکسیناسیون را به بحث‌های سیاسی و FATF مرتبط نکرد. واردات و تزریق واکسن را دنبال کردیم و امروز 6 ست واکسن تاج در کشور وجود دارد و از یکی دو هفته پیش صادرات واکسن تاج را آغاز کردیم و واکسن ایرانی در حال حاضر به 10 کشور آفریقایی صادر می شود.

وزیر بهداشت گفت: یکی از دلایل موفقیت دولت در کنترل تاج و واکسیناسیون حضور و مشارکت مردمی است که تا امروز بیش از 147 میلیون دوز واکسن کرون در کشور تزریق شده است. هر پروژه ای که شامل مشارکت انسانی باشد مطمئناً موفق خواهد شد.

عین اللهی تاکید کرد: توجه به شرکت های دانش بنیان و تقویت آنها از ضروریات است. بخش عمده ای از صنعت داروسازی و تجهیزات پزشکی کشور در البرز قرار دارد. به لطف نیروی متخصص و متعهدی که در کشور وجود دارد می توانیم در تولید دارو و تجهیزات پزشکی به خودکفایی و صادرات برسیم و نیاز به حمایت دارد. در تولید داروهای بیوتکنولوژی ایران یکی از کشورهای پیشرو در جهان است و تولید این داروها ارزش آن را به میزان قابل توجهی کاهش داده است و به دانشمندان و افراد دوستدار عرصه تولید و خودکفایی این نوید را می دهیم که به آنها فرصت داده شود و ما موانع را بردارید

وی گفت: همه مردم باید بیمه شوند و هیچکس نباید بدون پوشش بیمه ای باشد که در بودجه امسال پیش بینی شده است و جمعیت 6 تا 9 میلیونی که بیمه ندارند باید تحت پوشش باشند.

وزیر بهداشت یادآور شد: شهرستان فردیس در کشور ظلم است به ویژه در حوزه بهداشت و درمان و در سفرهای روستایی چنین وضعیتی را در بین شهرهای کشور ندیده بودم. امروز بلافاصله پس از بازدید از بیمارستان در حال ساخت فردیس، پیگیری های لازم را برای تسریع در تکمیل این بیمارستان انجام دادم و بودجه خوبی برای تکمیل این بیمارستان در نظر گرفته شده است و امیدواریم بتوانیم این بیمارستان را تجهیز و افتتاح کنیم. در زمان کوتاه. انجام دادن.

عین اللهی گفت: برنامه وزارت بهداشت در این مدت انصاف و تعالی نظام سلامت است که جزئیات و زمان بندی آن مشخص شده است. مهمترین لحظه ای که مقام معظم رهبری در اولین دیدار خود با دولت سیزدهم بر آن تاکید کردند عدالت خواهی بود. رفتار و گفتار و قول و عمل ما باعث تقویت نظام جمهوری اسلامی می شود و کار با شعار ادامه نمی یابد و باید فارغ از عناوین و منصب ها به مردم خدمت کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به بازدیدهایی که از فردیس داشتیم، پیشنهاد من به رئیس جمهور این است که فردیس نیاز به بررسی ویژه دارد. در شرایط عادی این مشکلات حل نمی شود. بسیاری از ادارات فردیس ساختمان ندارند برای تکمیل بیمارستان باید توجه ویژه ای شود.

وزیر بهداشت گفت: استان البرز در واکسیناسیون عمومی علیه کرونا آنطور که انتظار می رفت عمل نکرده و کمی از میانگین کشوری عقب است. در این موارد باید واکسیناسیون فعال انجام شود، زیرا بهترین راه مقابله با بیماری عروق کرونر قلب در کنار پروتکل های بهداشتی، واکسیناسیون است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید