دولت سیزدهم تنش های سیاسی با همسایگان را رفع کرد/ وابستگی FATF را حذف کرد

ساعت: 10:00
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1789472

یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: واردات واکسن به کشور و محدودیت تاج و واکسیناسیون عمومی نشان داد که ادعای دولت قبل مبنی بر اینکه بسیاری از موارد در کشور به FATF مربوط می شود، سخنی نادرست است. “

هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی راه دانا؛ وی با اشاره به ارائه 100 روزه دولت سیزدهم گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای دولت در 100 روز گذشته روابط مثبت و سازنده با کشورهای همسایه بوده است که متأسفانه در هشت سال گذشته مورد غفلت قرار گرفته است. . “

وی با اشاره به برقراری روابط گازی بین ایران و ترکمنستان و آذربایجان گفت: این قرارداد گازی علاوه بر احیای روابط ایران و ترکمنستان، روابط ما با آذربایجان را که در آستانه تنش بود، بهبود بخشیده است.

نماینده مردم ملایر با تاکید بر اینکه برنامه جدی دولت برای تحکیم روابط با همسایگان موجب تقویت روابط ایران و عراق می شود خاطرنشان کرد: ارتباط با همسایگان امکان فروش نفت و میعانات گازی به عنوان یک منبع درآمدی مهم برای کشور را تقویت می کند.

بیگی نژاد با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم در این مدت فکر ربط دادن همه چیز در کشور به مقوله FATF را حذف کرده است، خاطرنشان کرد: واردات واکسن و کنترل تاج و واکسیناسیون عمومی نشان می دهد که ادعای دولت قبل مبنی بر اینکه بسیاری از کشور به این موضوع پرداخته اند. تصویب FATF یک بیانیه نادرست است.

عضوکمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه متأسفانه هنوز ساختار دولت به طور کامل شکل نگرفته است، خاطرنشان کرد: هنوز بخش های جداگانه دولت سیزدهم ایجاد نشده و برنامه ها به طور دقیق ارائه نشده است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از انتظارات مجلس از دولت ارائه برنامه مشخص برای حوزه معدن است، گفت: دولت باید هر چه سریعتر برنامه عملی خود را برای تولید ثروت در بخش معدن ارائه کند، برنامه دولت در حوزه مسکن. باید در اسرع وقت ارائه شود چارچوب خاص آن را هم از نظر محتوا و هم از نظر شکل تعریف کنید.

بیگی نژاد با اشاره به اینکه دولت متشکل از نیروهای انقلابی و جوانان حزب الله است، گفت: اجرای سند 2030 در کشور برای جوانان انقلابی قابل تحمل نبود و یا اینکه مطالبات رهبری در برجام اجرا نمی شود، از این رو حمایت کردند. دولت انقلابی، اما ما انتظار داریم. ما نمی خواهیم جوانان حزب الله مورد بی مهری برخی از اعضای دولت قرار بگیرند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید