رفع وابستگی اقتصادی به نفت باید در اولویت برنامه های دولت سیزدهم باشد/ حسادت دینی ملت ایران به اوج شکوفایی خواهد رسید.

ساعت: 16:22
تاریخ انتشار: 1400/10/24
کد خبر: 1800425

آیت الله دری نجف آبادی گفت: برای تبدیل شدن ایران اسلامی به یک قدرت اقتصادی در بخش های مختلف دلایلی وجود دارد و امروز تمام تلاش ما باید این باشد که وابستگی کشور به نفت از بین برود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; آیت الله گربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجدالحرام بیت المقدس با اشاره به دستاوردهای 42 ساله انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف: مردم عرصه مهم ترین مولفه پیروزی های ملت هستند و باید هر روز این مولفه ها تقویت شود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم قم در 28 دی ماه، افزود: حسادت دینی مهمترین موضوعی بود که مقام معظم رهبری در این زمینه مطرح کردند که امروز به دلیل اینکه ملت ایران در آنجا غبطه دینی دارد نیاز به توجه بیشتری دارد. به عزت و سربلندی رسیده اند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه ملت ایران در دوران دفاع مقدس با غیرت دینی در مقابل توطئه های دشمنان علیرغم حمایت کشورهای جهان به پیروزی بزرگی دست یافتند، گفت: ملت ناتوان ماند و آنچه توانست با کمترین تجهیزات ملت ایران را شکست دهد. بت حسادت دینی و ایمان واقعی به خدا بود.

وی با تاکید بر اینکه اقتدار دفاعی کشور باید هر روز تقویت شود، گفت: خوشبختانه با وجود روحیه دینی، انقلابی و جهادی در نیروهای مسلح، توانایی مقابله با توطئه های دشمن و دفاع کامل از ارزش های اسلامی و وحدت اسلامی را دارد. و آمادگی نیروهای مسلح در برابر تهدیدات مختلف قابل تقدیر است.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه امروز عملیاتی شدن بیانات رهبری و استفاده از الگوهای موفق در 42 سال انقلاب توانست کشور را از بحران های مختلف نجات دهد، گفت: ملت ایران در 42 سال گذشته به الگوهای موفقی دست یافته است. ” مشخص شده است که باید از آنها برای پر کردن شکاف ها استفاده شود.

وی افزود: دلیلی وجود دارد که ایران اسلامی در بخش‌های مختلف به یک قدرت اقتصادی تبدیل شود و امروز تمام تلاش ما باید این باشد که وابستگی کشور به نفت را از بین ببریم، زیرا اقتصاد متکی به نفت یکی از مهم‌ترین مشکلات اقتصادی است. در نظر گرفته شود. “

امام جمعه اراک گفت: اقتصاد متکی به نفت است و وجود برخی عناصر ناسالم مهمترین مشکل اقتصاد کشورمان است که انتظار می رود دولت سیزدهم برنامه های مدیریتی بلندمدت و کوتاه مدت تدوین و اجرا کند و حل کند. این مسایل.

وی با اشاره به آسیب های اقتصاد نفت محور گفت: اقتصاد مبتنی بر فروش نفت در سال های اخیر در کشور با چالش ها و آسیب هایی مواجه بوده و همواره برای فروش آن مشکلات و چالش هایی داریم که باید انقلابی باشد. این مورد.”

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: اگر به جای خام فروشی، برای فروش فرآورده های تمام شده و فرآوری شده برنامه ریزی می شد، نه تنها مشکل اقتصادی در کشور به وجود نمی آمد، بلکه اقتصاد ایران به یکی از قدرت های دنیا تبدیل می شد.

وی خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته 300 میلیون دلار محصولات کشاورزی از ایران به روسیه صادر شده است. صادرات محصولات نهایی و فرآوری شده در دستور کار قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: برخی از مشکلات اقتصادی کشور به ویژه صادرات محصولات ایرانی ناشی از دشمنی ها و تحریم های سرکوبگرانه است و خنثی سازی تحریم ها در کنار لغو تحریم ها باید با قوت پیگیری شود. دولت سیزدهم.»

وی خاطرنشان کرد: نظام پرداخت کشور باید بر اساس ضوابط کارشناسی و فنی، تاثیرگذاری افراد بر اقتصاد، بهره وری و در نهایت عدالت باشد و بودجه سال آینده نیز بر اساس انصاف و توجه به ضعیفان باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید