رفع وابستگی ها باید در اولویت صنایع در سال جدید باشد/ تولید دانش بنیان رکن اساسی توسعه و پیشرفت اقتصادی است


ساعت: 15:46
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1817636

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به لزوم اجرای شعار سال گفت: مقام معظم رهبری با تدبیر و تدبیر شعار سال را تولید مبتنی بر دانش و ایجاد اشتغال نامیدند و تولید مبتنی بر دانش رکن اساسی توسعه و پیشرفت اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; آیت الله گربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه استان مرکزی و امام جمعه اراک و برای کمک به مومنین و باید از این ایام مبارک استفاده بهینه کرد و نباید این را از دست داد. روزهای خوش را نادیده بگیرید

وی افزود: احسان و انفاق در راه اسلام و کمک به نیازمندان و کمک های مؤمن بیش از هر چیز نشان دهنده حسن خلق انسان است و اولین آثار انجام یک کار خیر در شخصیت انسان منعکس می شود و لذا باید در این مسیر حرکت کرد. جهت.”

امام جمعه اراک با اشاره به اقدامات نهضت یاری مؤمنان و لزوم الگوبرداری از این اقدامات در سال جاری، گفت: تلاش ها تنوع واقعاً درخشان است و باید در ایام مبارک رمضان با سرعت و قوت بیشتری ادامه یابد.

وی تاکید کرد: مردم و دستگاه های مختلف باید تلاش کنند تا در ایام باقی مانده از نوروز آماده برگزاری باشکوه ماه مبارک رمضان باشند و با بسیج همگانی و انگیزه الهی باید از فرصت های ماه مبارک رمضان به خوبی استفاده و با مهربانی و نیکوکاری انجام شود. باید توجه شود و کمک به محرومان و نیازمندان که یکی از مقدس ترین اعمال است در اولویت قرار گیرد.

حتی نجف آبادی با اشاره به لزوم اجرای شعار سال گفت: مقام معظم رهبری با تدبیر و هوشمندی شعار سال را تولید مبتنی بر دانش و ایجاد اشتغال نامیدند و تولید دانش بنیان رکن اصلی توسعه اقتصادی است. و اشتغال .ایجاد ثبات.

وی افزود: تولید مبتنی بر علم، دانش و دانش بنیان علاوه بر درآمد پایدار و گردش مالی و ارزش افزوده، نقش مهمی در ایجاد اشتغال مولد و سالم خواهد داشت و از این رو باید تمام تلاش ها معطوف به تحقق شعار و ارزش افزوده شود. امسال. “

امام جمعه اراک با اشاره به ظرفیت استان مرکزی ادامه داد: وجود بیش از سه هزار واحد صنعتی در استان مرکزی ظرفیت عظیمی برای تحقق شعار سال و ایستادن بر ریل دانش است. تولید مبتنی بر اشتغال، توسعه اقتصادی و پیشرفت و بسیج اجتماعی که مقام معظم رهبری فرمودند باید در این زمینه محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه وحدت، مشارکت همه جانبه و هم افزایی ارکان مختلف کشور از دیگر نکات برجسته مقام معظم رهبری است، گفت: باید زمینه تحقق شعار سال و توسعه همه جانبه کشور را فراهم کرد. اتحاد و همبستگی ملی».

دری نجف آبادی افزود: واحدهای صنعتی استان مرکزی باید در سال جدید با علم و دانش و بر اساس دانش عمل کنند و با تهیه چشم اندازهای بلندمدت و کوتاه مدت تا پایان سال، فناوری در استان افزایش یابد. حداقل 10 درصد در تولید، کیفیت و کیفیت تولید مشهود است.

وی گفت: رسیدگی به مسائل غیرضروری آفت توسعه و پیشرفت اقتصادی است و از این رو صنایع استان مرکزی باید به جای هزینه های نادرست از تلاش مضاعف برای نجات استان و کشور از وابستگی که دور باطل است استفاده کنند.

امام جمعه اراک ادامه داد: باید تمام تلاش و کوشش شود تا بتوان در ابعاد مختلف اقتصادی، صنعتی و صنعتی با دنیا رقابت کرد و به همه کشورهای منطقه و جهان صادر شد و تمام تلاش و تمرکز برای ساخت و ساز ایران قدرتمند نیازمند تمرکز است تا شاهد استقلال و خودکفایی ایران اسلامی در همه عرصه ها باشیم.

وی افزود: امروز چین 132 میلیون تن گندم تولید می‌کند و اگر روی پای خودمان نمانیم، گندم را به چین وابسته می‌کنیم و جای تأسف است که ایران به‌عنوان یک کشور مدعی عقب‌مانده است. وابسته به کشور.» تمام تلاش ها برای رفع وابستگی ها.

دری نجف آبادی مدیریت منابع موجود اعم از آب، خاک و برق را نیازهای مهم خواند و گفت: بهره وری منابع در سال جدید نیاز به توجه بیش از پیش دارد و همه نیازمند برنامه ریزی مناسب در این زمینه هستند.

وی در خصوص درگذشت آیت الله ریشهری گفت: آیت الله محمدی ریشهری رحمه الله اولین وزیر اطلاعات و داماد آیت الله مشکینی بود و ایفای نقش کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: تنوع جبهه های نبرد این عالم ربانی در عرصه های مختلف علمی، اخلاقی، انقلابی، سیاسی، اداری که همگی با اخلاص و صفا همراه بود، شخصیتی منحصر به فرد را به وجود آورد. نماد تقوا و مجاهدت مستمر در انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید