تولید باید به توسعه اقتصادی منجر شود/ دانش بنیان یعنی حرکت به سمت توسعه مرزهای دانش


ساعت: 08:38
تاریخ انتشار: 1401/02/02
کد خبر: 1833722

معاون عمرانی منطقه زنجان گفت: موضوع اصلی در شعار سال تولید است و سال هاست که به این نتیجه رسیده ایم که مسیر پیشرفت از مسیر افزایش تولید می گذرد اما تولیدی که به توسعه اقتصادی می انجامد. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; سید محمد شعاعی در نشست هم اندیشی اجرای شعار سال در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان اظهار کرد: یکی از دلایل انتخاب استان زنجان به عنوان یارانه نان پایلوت این است که استان زنجان با همه مشکلات به این موضوع رسیدگی می کند. .

وی شعارهای سال از سوی مقام معظم رهبری را احکامی دانست که راهگشا و مسیر کشور در سال های آینده را نشان می دهد، افزود: مسیر پیشرفت از مسیر افزایش تولید می گذرد اما تولید که به توسعه اقتصادی می انجامد.

معاون عمرانی استانداری زنجان با بیان اینکه گاهی اوقات شاهد محصولاتی هستیم که به توسعه اقتصادی منجر نمی شود، گفت: برخی در حوزه کشاورزی محصولاتی داشتند که چون توسعه اقتصادی ندیده ایم محصولات کشاورزی روی زمین می ماند.

وی گفت: وقتی می گوییم تولید باید مبتنی بر دانش باشد به این معناست که باید در محدوده دانش حرکت کنیم. و رقابتی نخواهد بود.

شعاعی با بیان اینکه در حال حاضر بهره وری در تولید برای ما بسیار مهم است، افزود: میانگین تولید سیب در کشور 16 تن در هکتار است. باغدار نمونه کشور دو سال پیش در هر هکتار 160 تن سیب تولید کرد.

وی با اشاره به اینکه میانگین تولید گوجه فرنگی بین 50 تا 80 تن در هکتار است، ادامه داد: مجتمع گلخانه ای در نزدیکی هیدج در حال ساخت است و میانگین تولید گوجه فرنگی در این مجتمع گلخانه ای 600 تن در هکتار است.

معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه وقتی می گوییم تولید دانش بنیان توسعه اقتصادی شتاب می گیرد، گفت: بهره وری در تولید به معنای کاهش هزینه های تولید و افزایش درآمد است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید