مخالفت استکبار جهانی و صهیونیست ها با توسعه ایران اسلامی/ کشاورزی به سمت استانداردهای دانش بنیان حرکت می کند


ساعت: 17:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۷
کد خبر: 1876586

محمد باکر محمدی لائینی با بیان اینکه دشمن نمی خواهد ما از دانش شکوهمند و پیشرفته آخرین بهره ببریم، گفت: استکبار جهانی و صهیونیست ها مخالف توسعه و پیشرفت ایران اسلامی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ، آیت الله محمد باکر محمدی لائینی در خطبه های نماز جمعه ساری با تبریک سالگرد جهاد سازندگی، اظهار داشت: جهاد سازندگی خدمات بسیاری در عرصه های مختلف از جمله توسعه ایران اسلامی ارائه کرده است.

وی گفت: امروز جهاد کشاورزی ماموریت های مهمی با کشاورزان دارد که امنیت غذایی از اهداف و برنامه های آن است.

وی با بیان اینکه جنگ جهانی سوم بر سر مواد غذایی خواهد بود، باید امنیت غذایی داشته باشیم و آن را حفظ کنیم، گفت: آزادسازی قیمت ها به عنوان کالاهای مختلف مانند گندم، آرد و غیره برای تامین امنیت غذایی بسیار مهم است. گذشته.

آیت الله لائینی یادآور شد: قاعده، قیمت گذاری مناسب محصولات کشاورزی از جمله گندم برای تامین امنیت غذایی است و دستیابی به کشاورزی دانش بنیان از دیگر ماموریت های جهاد کشاورزی است.

امام جمعه ساری با تاکید بر اینکه باید برای دانش افزایی در کشاورزی برنامه داشته باشیم، گفت: کشاورزی باید با محیط زیست سازگار باشد و بر تولید محصولات ارگانیک متمرکز شود و از کشت محصولات بی آب و گلخانه حمایت شود.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید چمران از وی به عنوان الگو یاد کرد و گفت: این شهید بزرگوار به دنیا و موقعیت های جهانی پشت کرد و در جهاد فلسطین و لبنان و پاسداشت مقدس ایفای نقش کرد. “

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار معرفی مناسب ابعاد فردی شهید چمران شد و با گرامیداشت سالروز تاسیس تبلیغات اسلامی گفت: تبلیغات اسلامی باید تبلیغی همه جانبه باشد نه اینکه فقط مربوط به بخشی از جامعه باشد.

آیت الله لائینی رساندن پیام به همه افراد جامعه را مهم دانست و گفت: باید فضای مجازی و واقعی برای اطلاع رسانی دینی و تبلیغی داشته باشیم.

وی آشنایی با تبلیغات اسلامی را ضروری دانست و گفت: پیامبر گرامی اسلام در واقعه غدیر مسیر تبلیغ را مشخص کردند و همه مردم باید مبلغ باشند و باید پیام غدیر را به صورت خانوادگی منتشر کنیم.

وی اصناف را عدالت خواه خواند و گفت: در کنار آن باید عدالت در حق اصناف رعایت شود و در زمینه مالیات و عوارض با انصاف رفتار شود چرا که اصناف دست انقلاب هستند.

آیت الله لائینی با اشاره به آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب گفت: جنگ بعدی جنگ آب است و مازندران پرآب نیز کم آب است و باید در مصرف آب صرفه جویی شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه دشمن نمی خواهد ما از دانش شکوهمند و پیشرفته اخیر بهره ببریم، گفت: استکبار جهانی و صهیونیست ها مخالف توسعه و پیشرفت ایران اسلامی هستند.

قوه قضائیه در برخورد با مجرمان باید احکام بازدارنده صادر کند

خطیب نماز جمعه فریدونکنار با بیان اینکه دستگاه قضایی برای برخورد با مجرمان احکام بازدارنده صادر کند، گفت: تربیت دوم بر اقتصاد خانواده حاکم است.

حجت الاسلام حسین تقی پور در خطبه های نماز جمعه فریدونکنار گفت: تقوا گاهی به برکت خلایق در همه عرصه ها ظاهر می شود.

وی خاطرنشان کرد: ما برای امنیت جامعه که خالق پروردگار عالم هستند و برای امنیت جامعه ما به صورت شبانه روزی تلاش می کنند ارزش قائلیم.

امام جمعه فریدونکنار با صدور هشداری به پلیس و دستگاه قضایی گفت: تیرماه سال گذشته نیز همین سارقان به بانکی در شهرستان قائمشهر در استان مازندران دستبرد زدند که با قرار وثیقه آزاد شدند و کمتر از یک سال از وقوع سرقت گذشته بود. دانشگاه در تهران شعبه دارد که نشان می دهد تصمیمات بازدارنده نیستند.

تگی پور بر لزوم بازدارندگی مجرمان تاکید کرد و ادامه داد: باید بازدارنده و معاملاتی باشد که بازدارنده باشد و سایر مجرمان نباید چنین اقداماتی انجام دهند.

وی افزود: به گفته مسئولان نیروی انتظامی مهمترین عامل و انگیزه ای که سارقان را به سرقت می برد اعتیاد است.

امام جمعه فریدونکنار با گرامیداشت روز تبلیغ و اطلاع رسانی یکم تیرماه گفت: مخاطبان اول این فرمان هستند، باید تلاش زیادی کرد.

تقی پور با بیان اینکه سازمان تبلیغات کشور نیاز به ترمیم دارد، گفت: البته اقدامات خوبی در دست اقدام است که امیدواریم هر چه زودتر به مرحله عملیاتی برسد.

وی با تبریک روز جهاد سازندگی خاطرنشان کرد: این روز یادآور دلاورمردی های جهادگران در دوران دفاع مقدس و سازندگی است.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه امنیت غذایی در اختیار جهاد کشاورزی است، خاطرنشان کرد: اگر مسئولان جهاد کشاورزی در زمینه مستندسازی زمین های کشاورزی کمک لازم را انجام دهند، تغییر کاربری مشکلی ایجاد نمی کند.

تگی پور تصریح کرد: باید با کشاورزان قرارداد بسته شود تا بدانند چه کاری انجام دهند تا آسیبی نبینند و خرید تضمینی دولت امری بسیار ارزشمند است.

وی تاکید کرد: جهاد کشاورزی فریدونکنار باید اطلاعات دقیقی از وضعیت کشاورزی جمع آوری کند.

امام جمعه فریدونکنار گفت: هنوز نمی دانیم مشکل سوخت کشاورزان حل شده است یا خیر. وی گفت: در حالی که مسئولان در طرح 30 روزه 30 مسجد تاکید کردند مشکل سوخت حل شده است، کشاورزان از وضعیت سوخت گلایه دارند که نشان می دهد سوخت به دست کشاورزان نرسیده است.

تگی پور افزود: یک کشاورز باید 42 شاخص اعم از کود، سم، پلاستیک، کارگر، بذرپاش، کمباین و … را برای گرفتن سرمایه برای کشاورزی هزینه کند که پول کلانی به همراه دارد.

وی ادامه داد: کشت دوم بر اقتصاد یک خانواده حاکم است و کسانی که به دنبال جلوگیری از کشت دوم هستند باید قانع کننده صحبت کنند.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه در یک جنگ شناختی تمام عیار هستیم، گفت: 88 روش مبارزه با عملیات روانی توسط دشمن انجام می شود.

تقی پور با اشاره به اینکه یکی از روش های عملیات روانی کمینه سازی است، خاطرنشان کرد: در حالی که سرود «سلام» به یک فرمانده جهانی تبدیل شد، رسانه های دشمن یا آن را تحریم کردند و یا با سوء ظن به دنبال کمرنگ جلوه دادن این رویداد بزرگ بودند.

وی افزود: از پلیس و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی می خواهیم با عوامل رسانه های بیگانه که با سیاه نمایی دستاوردهای شهرستان را پوشش می دهند برخورد کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید