تولید؛ رویکرد اساسی برای توسعه و بهبود اقتصاد دانش بنیان/تعاونی متناسب با ظرفیت منطقه در حال توسعه است.


ساعت: 10:55
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817205

رئیس اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

حامد آرامش گفت: یکی از برنامه های مهم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال 1401 توسعه تعاونی های دانش بنیان متناسب با توانمندی های منطقه خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حامد آرامش رئیس اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با استقبال از نوروز 1401 در گفت و گو با عصرهامون اظهار داشت: تولید همواره یکی از رویکردهای اصلی توسعه و ارتقای اقتصاد و استقلال کشور بوده است. در سال‌های اخیر تاکید و رویکرد منویات رهبری بر انتصابات، توجه ویژه به تولید بوده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب معیار تعریف تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال را حرکت رو به جلو و ملموس در تمامی اهداف اقتصادی می دانند تا شرکت های دانش بنیان بتوانند با تحقیق و مطالعه به خوبی تولید را تحریک کنند و پایدار ایجاد کنند. اشتغال.

این مسئول با بیان اینکه تعاونی ها به عنوان نماد اقتصاد مردم محور در شکل گیری ایده ها و خلاقیت های فعالان دانش بنیان قابل مشاهده است، گفت: 10 تعاونی در سیستان و بلوچستان در گرایش ها و طرح ها و رویکردهای مختلف فعالیت می کنند. اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در سال جاری در راستای تقویت و توسعه این تعاونی ها متناسب با ظرفیت هر منطقه است.

وی یادآور شد: استان فرصت های نهفته بسیاری دارد که با کمک شرکت های دانش بنیان برای تولید و اشتغال پایدار قابل دستیابی است.

آرامش با بیان اینکه یکی از این ظرفیت های مهم گیاهان دارویی است، افزود: با توجه به خشکسالی طولانی در سیستان و بلوچستان و همچنین وجود انواع گیاهان دارویی از جمله محصولات بدون آب، علاقه مندان، جوانان تحصیلکرده و متقاضیان، این ظرفیت ها نیز وجود دارد. کارآفرینان می توانند بر تحقیق و توسعه در این زمینه با تمرکز بر تعاونی های ساختمانی تمرکز کنند.

وی افزود: معافیت از مالیات و عوارض، عوارض و سود بازرگانی و عوارض صادراتی به مدت 15 سال بر اساس قانون حمایت از شرکت ها و موسسات مبتنی بر دانش، تامین بخشی از هزینه های تولید، عرضه یا اجرای نوآوری ها و فناوری ها از سود کم. نرخ ها و تسهیلات بدون بهره و اولویت راه اندازی واحدهای تحقیقاتی فناوری های مهندسی و تولید شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان در محل پارک های علم و فناوری، مراکز رشد، مناطق ویژه اقتصادی یا مناطق ویژه علم و فناوری از جمله مواردی است که مزایای ایجاد تعاونی های دانش بنیان

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: ایجاد مراکز توسعه و نوآوری بخش تعاون، هماهنگی با سازمان هایی مانند پارک های علم و فناوری، مراکز رشد دانشگاه ها و برگزاری جلسات فصلی برای ایجاد اشتغال از طریق وام های اختصاصی دانش بنیان در سال 1401 نیز در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

وی گفت: شرکت های دانش بنیان با ظرفیت خود و ادغام و انتقال دانش و پژوهش به بنگاه های داخلی و تولیدی، دانش فنی را در جامعه ارتقا و تلفیق می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید