ایجاد رزومه، آفت اقتصاد دانش بنیان/ماشین تولید هوا، محصول استراتژیک که دانش بنیان شده است.


ساعت: 13:35
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843128

اردبیلی مخترع و مبتکر با انتقاد از توزیع حمایت از مخترعان و نظارت بر استفاده از امکانات گفت: «با توجه به اینکه این عامل آفت اقتصاد دانش بنیان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سبلان ما، فرامرز حسن زاده جوانی با استعداد و نخبه علمی سرزمین دارالارشاد اردبیل است که مانند بسیاری از مخترعان از سراسر جهان از کودکی به دنبال کشف، ابداع و نوآوری بوده است.

او با وجود اینکه ۲۴ سال سن دارد، با بیش از ۱۷۰ اختراع و ابتکار ثبت شده، آرزوی خلق ثروت برای کشور و هموطنان خود را از طریق کارآفرینی دارد.

برنده دو بورسیه تحصیلی برای کار از کشورهای اروپایی، دیپلم افتخار سوئیس، صاحب 170 اختراع و نوآوری، مدرس دوره های کارآفرینی در تجارت مدرن می گوید مراحل سختی را برای رسیدن به این سطح از توانایی و استعداد پشت سر گذاشته است. ; برای رسیدن به آرزوها باید سختی ها و مشکلات زیادی را پشت سر بگذارد.


دانش بنیان تنها راه مقابله با تحریم های ظالمانه دشمنان است

وی ایمان به خدا و توسل به ائمه اطهار(ع) را رمز موفقیت خود در اختراعات و تحقیقات می داند و می گوید از دوران نوجوانی کاستی های تکنولوژی و فناوری ناشی از تحریم های دشمنان به دنبال نوآوری بوده است. در عرصه علم و فناوری روز بود تا با آزمون و خطا در راه پیشرفت کشور گام بردارم و در این عرصه با تحریم های ظالمانه و استکباری مواجه شوم.

این نخبه علمی اردبیلی متولد 1356 و فارغ التحصیل رشته ژئودزی از دانشگاه فنی و حرفه ای به اولین ایده خود در حوزه فناوری های نوین اشاره کرد و گفت: پوتین اولین ایده مهم و خلاقانه سازمان علمی بود. بسیج که موفق شدم آن را اعمال کنم و یادداشت کنم.

وی با بیان اینکه پوتین مورد استقبال ارتش نیز قرار گرفت، افزود که پوتین بیشتر برای مرزبانی در مناطق برفی و صعب العبور مورد استفاده قرار می گیرد، مشابه او تنها در چند کشور صنعتی.

این مخترع اردبیلی به قابلیت های چکمه های بخاری ایرانی در مقایسه با آمریکایی ها اشاره کرد و گفت: برق رسانی اتوماتیک در حالت پیاده روی یکی از مزیت ها و قابلیت های نمونه ایرانی است که علاوه بر آن قیمت بسیار پایینی دارد و اقتصادی است. «و حتی یک ارز برای کشور وجود دارد.


نیاز به نظارت بر موسسات حامی مخترعان / رزومه نویسی آفت اقتصاد دانش بنیان است.

حسن زاده نیاری در ادامه سخنان خود از ایجاد زندگینامه برخی از مخترعان انتقاد کرد و گفت: متأسفانه برخی از مخترعان و مبتکران به دنبال تکمیل زندگی نامه علمی خود و استفاده از ظرفیت نهادهای حمایتی برای تولید ثروت برای کشور، اشتغال و کارآفرینی هستند. آنها نمی دانند که برای جلوگیری از این گمانه زنی ها، نهادهای نظارتی باید نظارت مستقیم تری بر فعالیت نهادهای حمایتی داشته باشند و از مخترعان و مبتکرانی که به دنبال خلق ثروت واقعی، ارتقای کیفیت تولید و حتی فناوری های صادراتی کشور هستند حمایت مستقیم کنند. مسلمانان نیاز به حمایت دارند.

وی همچنین به شعار سال اشاره کرد و گفت: اهداف دانش بنیان در سیاست امروز تنها در صورتی محقق می شود که مخترعان و مبتکران علاقه مند با رفع موانع و ایجاد فرصت برای آنها پاداش داده شوند. استعدادهای ناب کشور.

بنیانگذار اردبیل در ادامه سخنان خود به حمایت پارک علم و فناوری اشاره کرد و گفت: با راه اندازی پارک علم و فناوری در استان اردبیل که یکی از آخرین استان های این حوزه بود، روزنه های امید به وجود آمد. در قلب جوانان با استعداد خلاقیت و نوآوری جان گرفت زیرا پس از مدت ها جوانان خلاق با ایده های نهادی جایی برای حمایت از ایده های نوآورانه و محلی برای کار پیدا کردند.


کابین سه منظوره استریل مخصوص کرونا، اختراع تجاری دانش

حسن زاده نیاری به دوران خدمت سربازی خود در اداره کل زندانهای استان اردبیل و همزمانی آن با ایام پدیده تاج اشاره کرد و گفت: با کمک پارک علم و فناوری و اداره کل زندانهای استان در این مدت. استریل البته برای مقاصد اداری نیز مورد استفاده قرار می گرفت و مقامات و موسسات می توانستند تولید و تجاری سازی کنند تا کارکنان و مراجعین را برای محافظت در برابر ویروس کراون عقیم کنند.

این جوان خلاق و مبتکر اردبیلی گفت: غرفه سه کاره استریل در واقع یکی از اولین دستگاه های مقابله با تاج در کشور بود که به صورت مشترک با کشورهای صنعتی و پیشرفته بر اساس دانش تولید و به اکثر نقاط استان صادر شد. .


راه اندازی گروه صنعتی وینسن آغاز رابطه بین جامعه و صنعت است

حسن زاده نیاری در ادامه سخنان خود به تعدادی از اختراعات و ابتکارات خود اشاره کرد و گفت: برای بهتر انجام دادن و داشتن روابط عمومی بیشتر با صنعت، گروه صنعتی وینسنس را ایجاد کردم تا محبوبیت داشته باشد و از ایده های خلاقانه جوانان و جوانان استفاده کند. تجهیزات مورد نیاز گلخانه ها از جمله آب بند صنعتی و اولتراسونیک، بخاری های برقی گازوئیلی و گازی بر اساس دانش تولید شده در مناطق فقیرنشین و دورافتاده استان اردبیل و حتی کشور با هزینه کم اما با راندمان بالا نصب شده و این ابزار کمک شایانی به اقتصاد کشور کرد.

وی همچنین به ایده راه اندازی گروه وینسن اشاره کرد و گفت: زمانی که در ارومیه تحصیل می کردم به عنوان محقق در زمینه تولید دانش بنیان ضد یخ فعالیت می کردم. در آن زمان در حین تحقیق روی یک پروژه، روی برندسازی کار می‌کردم. «به فکر یک اختراع جدید هم بودم و در آن زمان برند وینسنس بعد از دوران دانشجویی و زمانی که یک گروه صنعتی راه‌اندازی کردم در ذهنم نقش بست. به مردم منطقه خدمت کردم.با سلب این نام ناخودآگاه در ذهنم دوباره به آن فکر کردم.یافتم و مورد استقبال مردم قرار گرفتم.


رونق صنایع تبدیلی در گرو دانش بنیان سیستم برودتی کشور است

مخترع و مبتکر اردبیلی در ادامه سخنان خود به مشکل سردخانه ها و صنایع تبدیلی که دغدغه صنعت کشاورزی استان است اشاره کرد و گفت: نیاز به سردخانه های استان اردبیل برای تعمیر کمپرسورهای برودتی در منطقه باعث شد. me go این بار دوره های تخصصی در تهران و نمایندگی برندهای معروف تعمیر و نگهداری کمپرسور از جمله حذف قطعات مهم و حساس تجهیزات برودتی در صنایع تبدیلی و علاوه بر آن صرفه جویی اقتصادی برای کارخانجات و یخچال های استانی به عنوان هزینه ارسال متخصص فراهم می کند. تعمیرکار از نمایندگی ها و برندهای صنعتی بسیار بالاست و گرفته است زمان زیادی می برد و همین تجهیزات و تکنولوژی با همین کیفیت با حقوق کمتر و همچنین بدون هزینه های اضافی مانند بلیط هواپیما و اقامت و… در استان اردبیل و مورد استقبال مجموعه داران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در گروه صنعتی وینسنس علاوه بر مطالعه و ایجاد دانش تجهیزات گلخانه ای و همچنین تعمیر قطعات سردخانه ها، در حال حاضر در حال تحقیق و بررسی در زمینه ایجاد خود انبار یخچال از صفر تا 100 هستیم. سعی می کنیم یخچال را برآورده کنیم. نیازهای کشور در این زمینه و جلوگیری از خروج ارز از کشور.

حسن زاده نیاری گفت: با ایجاد فناوری برای تولید قطعات ذخیره سازی سردخانه دانش بنیان، در واقع مهمترین دغدغه سرمایه گذاران در حوزه صنایع تبدیلی برطرف شده و انگیزه بالایی برای سرمایه گذاری در این حوزه خواهند داشت. و با فناوری دانش بنیان هزینه ها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و انگیزه سرمایه گذاران و کارآفرینان بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه اردبیل یکی از قطب های کشاورزی منطقه است اما متأسفانه به دلیل نبود صنایع تبدیلی با کیفیت محصولات به صورت ارزان و خام به فروش می رسد، گفت: صنایع تبدیلی را در استان های فقیری مانند اردبیل فراهم کرد و با ارتقای کیفیت محصول، او همچنین وارد بازارهای جهانی شد که علاوه بر ایجاد ثروت برای کشور باعث ایجاد شغل و کارآفرینی می شود.

وی با بیان اینکه صنایع تبدیلی ارزش افزوده محصولات کشاورزی را افزایش می دهد، گفت: نگهداری سردخانه از الزامات صنایع تبدیلی است و همه باید تلاش کنند تا با ایجاد دانش این فناوری راهبردی در توسعه اقتصادی استان اردبیل گام های اساسی برداریم.


ماشین تولید آب از هوا، محصولی از دانش راهبردی تحقق یافته

این مخترع اردبیلی در پایان سخنان خود به آخرین نوآوری خود در زمینه تولید هوا از هوا اشاره کرد و گفت: در دنیای امروز که شامل خشکسالی و قحطی در جهان است، در آینده نزدیک آب یکی از بیشترین این دستگاه مبتنی بر دانش است، ضمن رفع نیازهای کشور از این سیال حیات بشری، امکان صادرات آب، صادرات این دستگاه استراتژیک که فناوری آن در اختیار آمریکاست، وجود دارد.

وی افزود: محصول تولید راهبردی آب از هوا بر اساس دانش علاوه بر تامین نیاز کشور از نظر تامین آب برای کشور نیز افتخارآمیز، معتبر و غنی است.

حسن زاده نیاری با بیان اینکه دستگاه تولیدی مشابه خارجی خود بسیار بهتر و ارزانتر است، گفت: خروجی این دستگاه بسیار بالاتر از نمونه خارجی خود بوده و بازده اقتصادی بسیار بالایی دارد.

وی به قابلیت های دستگاه ابداعی خود در زمینه تولید آب هوایی اشاره کرد و گفت: پنل های خورشیدی نصب شده در این دستگاه ضمن تامین برق مورد نیاز، راندمان کار را نیز افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه سطح هوا و فشردگی آن در نقاط مختلف متفاوت است گفت: این دستگاه می تواند در هر ساعت 5 لیتر آب در دمای 35 تا 40 درجه تولید کند.

این مخترع اردبیلی با بیان اینکه آب تولیدی این دستگاه خالص و فاقد املاح معدنی مورد نیاز بدن انسان است، گفت: برای این منظور یک دستگاه تصفیه در داخل این دستگاه در نظر گرفته شده که املاح لازم را نیز تزریق می کند. و آن را برای نوشیدن استاندارد کنید.”

حسن زاده نیاری خواستار حمایت نهادهای دولتی از این اختراع منحصر به فرد شد و گفت: با تولید انبوه این دستگاه راهبردی و دانش بنیان به راستی می توان زیرساخت های جنگ آینده را از این پس در آب دست بعدی ایمن کرد. .

مصاحبه: مهدی جدی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید