تنظیم بازار باید در راس اولویت های برنامه دولت سیزدهم قرار گیرد/ برکات شهید حجازی باید در جبهه مقاومت نمایان شود.


ساعت: 16:04
تاریخ انتشار: 91/01/26
کد خبر: 1822139

ائمه جمعه لرستان با بیان اینکه تنظیم بازار باید در راس اولویت های دولت سیزدهم باشد، گفتند: برکات شهید حجازی در جبهه مقاومت کاملا مشهود است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر افلاک، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد اظهار داشت: این یکی از اولویت های اصلی برنامه دولت سیزدهم است.

وی افزود: نظارت و کنترل، کار کارشناسی باید انجام شود و تنها جریمه گرانفروشان کافی نیست، بلکه تقویت مقررات و نظارت بر بازار است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: زندگی انسان معمولاً آمیخته با تلاشی است که اغلب به امور دنیوی بازمی گردد و ماه رمضان فرصتی است برای بازنگری در فعالیت های دنیوی سالانه مربوط به خدا، دعا و نیایش در درون و بیرون. او از صفا و شکوه فراوان برخوردار است و باید در ماه رمضان از این فرصت استفاده کرد.

وی گفت: اواسط این ماه مصادف با ولادت امام حسن (ع) اولین فرزند اهل بیت نور بود که کریم اهل بیت (ع) نام داشت، منافق و نفوذی بود. و معاویه که دشمن امام علی (ع) بود، با شهادت یاران باوفایش چون مالک اشتر، با امام حسن (ع) مقابله کرد، اوضاع برای امام حسن (ع) سخت شد و علیرغم اینکه امام حسن (ع) آماده جهاد و شهادت، به وسیله عده ای از کوفه خارج شد و به مدینه آمد.

شاهروحی با اشاره به روز ارتش گفت: 29 فروردین روز ارتش را گرامی می داریم که نشان از جایگاه ویژه ارتش جمهوری اسلامی در نظام اسلامی است و در این راستا زحمات لشکر 84 لرستان، فرماندهان و افسران و پرسنل آنان است. در دوران دفاع مقدس «ممنون که این مبارزات ادامه دارد.

امام جمعه خرم آباد با تاکید بر مدیریت معضل آب گفت: مسئله آب یک مسئله ملی است و باید نگاه ملی و تقسیم کار ملی صورت گیرد تا هر تصمیمی در خصوص کم آبی استان های همجوار لرستان گرفته شود. این استان را نیز باید در نظر داشت.

وی گفت: با توجه به اینکه لرستان مرکز رودخانه های دائمی و فصلی و روستاها آبشارها و چشمه ها هستند، بنابراین بحث آب چندوجهی است و نمی توان دید تک بعدی داشت در حالی که میلیون ها نفر با کمبود آب مواجه هستند. و تسریع در اجرای حکمرانی خوب در تفکیک آب و ولایت از جمله تکمیل سدهای در حال ساخت.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: شبکه های آبیاری پمپ های آب باید به نقطه افتتاح برسد علاوه بر اینکه زمین کشاورزی را به کسانی که خارج از استان هستند و آب دوست می کشند و باید کاری انجام دهند، بدهند. این دوره از بهار و تابستان را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

امام جمعه خرم آباد گفت: سال بدون آب را نمی توان مانند سال های پر آب مصرف کرد و باید حکمرانی درستی انجام شود تا همه شهرها از آب استفاده کنند.


موقعیت تیم مذاکره کننده حریف را نگران می کند

حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته بروجرد گفت: دشمن وقتی قدرت موشکی جمهوری اسلامی و سپاه را دید وحشت کرد و آمریکا و اسرائیل از این پیشرفت موشکی هراس داشتند.

وی افزود: همچنین وقتی دشمنان متوجه می‌شوند در مذاکرات هسته‌ای تیم مذاکره‌کننده با مواضع قوی باقی مانده است و مقاومت در برابر غرب آنها را نگران کرده است و تحمل این همه چرندیات برای دشمن بسیار سخت است. “

امام جمعه بروجرد گفت: موفقیت و نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه برای دشمن سخت است و دشمن برای رسیدن به هدف خود به ایجاد تفرقه فکر کرده است اما پیروزی همیشه حق است.

وی افزود: ناهنجاری ها و هرج و مرج در رژیم صهیونیستی به وجود آمده و جوانان فلسطینی ایستاده و آنها را عقب رانده اند.

حسینی با اشاره به گروه های امر به معروف و نهی از منکر بروجرد گفت: گروه های امر به معروف و نهی از منکر برای هشدار نسبت به هر گونه ناهنجاری راه اندازی شده اند و نباید به شهرستان بروجرد که همان شهرستان است راه اندازی شوند. از علم و اجتهاد باید روزه گرفت و برخی آزادانه روزه گرفت.

امام جمعه بروجرد با اشاره به سالروز جنگ بدر گفت: این نبرد در ماه مبارک رمضان رخ داد که در آن لشکر دشمن سه برابر ارتش اسلامی بود اما چون خدایی نداشتند و اهمیت آن را نمی دانستند. با توکل به خدا شکست خوردند و حق با توکل به خدا پیروز میدان شدند، همان خدایی که در هشت سال جنگ تحمیلی به رزمندگان ما کمک کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مناسبت های پیش رو میلاد امام حسن (ع) است که بعد از نماز مغرب در مسجد برگزار می شود، می توانیم به خانواده های فقیر کمک کنیم.


برکات مشهود شهید حجازی در جبهه مقاومت

حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته کوهدشت اظهار داشت: ما در شب قدر قرآن، قانون الهی و این ریسمان اتصال آسمان و زمین را نازل کردیم و اگر همه انسان ها بخواهند می توانند. هیچ آیه یا سوره ای مانند آن نداشته باشید.

وی با اشاره به لزوم تلاش برای رسیدن به بالاترین درجات بهشتی، افزود: در شب قدر ما را بر اساس آنچه در گذشته انجام داده ایم می سنجند و تعیین می کنند و به گفته ایشان به رستگاری می رسیم.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه بالاترین ثواب در شب قدر کسب علم است، گفت: هر حرکتی که همراه با برنامه نباشد ضعیف و لجاجت خواهد بود و در جامعه مشکل ایجاد می کند.

وی در خصوص بزرگداشت روز ارتش گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: برنامه ریزی برای تقویت نیروهای مسلح وظیفه همه مسئولان است.

طهماسبی با اشاره به ضرورت ایجاد نگاه کل نگر، طلب مغفرت و تاکید بر عدم تعلل در امور کشور، گفت: رفع فقر و محرومیت، حمایت از گروه های هدف، ایجاد امنیت اجتماعی به صورت فراگیر، تخصصی و تلطیف مسائل. ، و خدمت کنید. مردم به مقامات نیاز دارند.

امام جماعت کوهدشت با اشاره به لزوم حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: پول و قدرت بسیار مهم است اما مهمتر از آن مدیریت و برنامه ریزی است، موانع تولید برای مردم باید برطرف شود.

وی گفت: باید زوایای مربوط به وام دهی به ابربدهکاران مشخص شود و با متخلفان قاطعانه برخورد شود و بدون برنامه ریزی پول چاپ نشود.

تخماسبی با اشاره به حضور موثر شورای ویژه معاونت اقتصادی رئیس جمهور در کوهدشت برای بررسی و نظارت بر حل مشکل آب برخی نقاط این شهرستان، گفت: سد معشوره باید 20 سال پیش ساخته می شد. آب سدهای خاکی کوچک شیرز باید به آب شرب کوهدشت منتقل شود.

امام جمعه کوهداش خطاب به رئیس جمهور و استاندار لرستان گفت: دو چیز برای استان مهم است اول مال حلال و دوم مدیری که بودجه مورد نظر را به درستی و با برنامه ریزی مصرف کند و برای استان دو چیز مهم است. معیارهای نصب مدیران باید در نظر گرفته شود.

وی با گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار سرلشکر سید محمد حجازی گفت: سردار حجازی شخصیت بزرگ و برجسته ای بود که مورد توجه رهبر معظم انقلاب بود و عواقب و برکات حضور ایشان در جبهه مقاومت بسیار است. قابل رویت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید