شهید حجازی اسوه اخلاق و خدامحوری بود/ارتباط تحسین برانگیز رهبر معظم انقلاب با سردار حجازی

دوست و همرزم سردار شهید حجازی افزود: رژیم منحوس پهلوی قبل از انقلاب پیوسته در صدد تضعیف انقلاب و زندانی کردن انقلابیون بود. ضمناً پس از سخنان حاج آقا مصطفی خمینی آنان را بدرقه کرد. جنبش اپوزیسیون آنچه را که نیروهای انقلابی برای خنثی کردن آن تلاش کردند انجام دادند و از قدرت‌های بزرگ و شهیدان محمد و احمد حجازی پیروی کردند.

وی اعلام می کند: انقلابیون در آن زمان به دیدار علما در تبعید رفتند و به من اطلاع دادند و من هم با آنها رفتم و از اصفهان به یزد و سیرجان و ایرانشهر رفتم که حضرت آقا در آنجا در تبعید بودند و یک شب را در محضر آقا سپری کردند. ، از آنجا گذشتیم و از سخنان ایشان نهایت استفاده را بردیم، اما در همان جا ساواک شهید احمد حجازی را دستگیر کرد، اما حضرت آقا با تماس های فراوان ایشان را آزاد کردند.

کوهی گفت: بعد از انقلاب زمانی که ایشان رئیس ستاد کل نیروی مقاومت بودند، خدمت در نیروی مقاومت برای من افتخار بود. روزی با فرماندهان و یگان های مقاومت استان ها دیدار کردند. بله من شاهد کار شهید حجازی صبور بودم.

وی تاکید کرد: همه فرماندهان استان از ساعت 8 صبح تا 20 عصر جمع شدند و من شاهد بودم که شهید حجازی کل جلسه را بررسی و جمع بندی می کرد و این اتفاق برای همه حاضران در جلسه عجیب بود زیرا استقامت ایشان برای همه بود. لذت بخش بود

یکی از دوستان و همرزمان شهید حجازی خاطرنشان می کند: «همچنین زمانی که ایشان در لبنان بودند به اصفهان آمدند و در جلسه ای سخنرانی کردند. تمایز قائل شوید و باید رعایت شود، اما فقط گفت که باید برود و چند سال پیش آماده شهادت باشد، کار دنیوی خود را انجام داده بود و در شخصیتش پر از خدامحوری و اندیشه انقلاب بود.

وی یادآور شد: شهید حجازی از رفاقت با حضرت آقا بسیار جالب بود و نحوه برخورد و وقف خود با حضرت آقا، خود حضرت آقا نیز به ایشان علاقه زیادی داشت. اولین آشنایی حضرت آقا و سردار این بود که سردار فرمانده سپاه همدان بود و حضرت آقا به همدان آمدند همدیگر را تحسین کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید