اصلاح سبک زندگی امروزی بر اساس اخلاق و اخلاق نبوی / تقویت اخلاق نبوی در جامعه به برکت انقلاب اسلامی


ساعت: 12:06
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812255

کارشناسان دینی با اشاره به اینکه اخلاق و عدل نبوی با انقلاب در جامعه تقویت شده است، می‌گویند: اخلاق، سیره و سیره پیامبر یکی از مهم‌ترین مسائلی است که می‌تواند در همه ابعاد جامعه به‌ویژه زندگی الگو باشد. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان عید سعید فطر است، روزی که اولین آیات الهی در غار حرا بر رسول خدا صلی الله علیه و آله نازل شد.
بعثت پیامبر اکرم (ص) سرآغاز زندگی جمعی همراه با صلح، سازش و آرامش است. زیرا یکی از اولین پیام های دعوت پیامبر، پیام صلح، پیام آشتی و پیام زندگی جمعی و گروهی بود که اسلام را دین رحمت و دین صلح و سازش معرفی می کرد. اساس دین مبین اسلام اخلاق، عزت و اعتلای انسان است و انسان مورد تکریم و پرستش انسان است، اسلام علاوه بر اخلاق انسانی، آمده است تا جامعه را به صلح و آرامش دعوت کند. برخلاف آنچه امروز دشمن به دنبال معرفی دین مبین اسلام به عنوان دینی خشن، ترسان و آسیب پذیر از جان و مال دیگران است.
شخصیت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) عامل وحدت و انسجام اسلامی است. پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) مربی و الگوی مردم در سراسر جهان است، او آخرین فرستاده خداوند متعال و راهنمای مردم به سوی سعادت بشر است و بدین ترتیب تمام توان خود را به کار گرفت.
پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) کاملترین انسان از نظر درجات انسانی بود; از این رو از هر جهت دارای شهرت و امتیازات و ویژگی های منحصر به فردی بودند که چه قبل از بعثت و چه بعد از آن برای همگان در جامعه و در شئون مختلف زندگی ثابت شده بود.
از صفات نیک و حسن خلق او که لازمه نبوت نیز می باشد، وصی بود که در جوانی به این صفت مشهور بود. یکی دیگر از خصوصیات متشکل از عناصر گوناگون، اخلاق شریف و رفتار لطیف آن حضرت است که در آیات فراوانی از قرآن تمجید شده است و قرآن این صفات را رمز موفقیت کار پیامبر می داند. .

پیامبر (ص) در همه عرصه های جامعه امروزی نمونه مطلق است
از این رو آیت الله عباس کعبی در گفت و گو با خبرنگار کوم فردا با اشاره به اخلاق نبوی در جامعه گفت: اخلاق نبوی ریشه در توحید و ایمان عمیق به خدا و روز قیامت دارد.
وی ادامه داد: اخلاق نبوی مبتنی بر اخلاق الهی است که ریشه در آموزه های قرآنی و معارف الهی دارد که می توان به صداقت، وفای به عهد، وثاقت، حریم خصوصی و ارتباط با خدا و… اشاره کرد. از جمله مفاهیم عقلی اخلاق نبوی است.
کارشناس رهبری با اشاره به ترس از پیامبر(ص) در همه عرصه ها خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) الگوی مطلق حاکمان، افراد و اقشار مختلف جامعه است و الگویی برای همه است. ص) مطالعه و استخراج اصول و اخلاق و عمل به آنها.

de6fb0b8 8aa2 4cc8 b64f 8dbc744c5dac خبر خاکستری

تقویت اخلاق حسنه در جامعه به برکت انقلاب اسلامی
از سوی دیگر آیت الله عسگر مدت ها پیش در گفت و گو با خبرنگار کوم فردا با اشاره به اخلاق نبوی گفت: اخلاق و رفتار جامعه عربستان در آن زمان بر خلاف رفتار و منش شریف پیامبر رحمت است. ، در تاریخ ثبت شده اند.
وی ادامه داد: اخلاق منهای تقوا در نزد خداوند متعال معنا ندارد. جامعه اسلامی صداقت، عدالت، وفاداری و عدم خیانت را از فضائل و کمالات انسانی می‌داند، نه اینکه ما برای خود رعایت کنیم.
این کارشناس متخصص با تاکید بر اینکه باید تقوا پیشه کرد، گفت: ما ریشه اخلاق را در این گونه فضائل و کمالات می دانیم و تا اخلاق بر چنین پایه محکمی قرار نگیرد، هرگز پیشرفت اخلاقی در جامعه نخواهیم داشت.
وی گفت: امیدواریم به برکت انقلاب اسلامی و ساختارهایی که در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد و همچنین با توصیه ها و رفتارهای مقام معظم رهبری و برخی از خادمان مخلص کشور، اخلاق و اخلاق خیرخواهانه مبتنی بر تقوا و خداپرستی در جامعه اسلامی «تقویت شوید.

برقراری عدل نبوی در جامعه به برکت انقلاب اسلامی
همچنین آیت الله محسن فقیهی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه کیم در گفت و گو با خبرنگار کیم فردا با بیان اینکه باید از پیامبر اکرم (ص) در جامعه الگو برداری کنیم، اظهار داشت: باید بر خصلت های آن حضرت تأکید کرد و از آن پیروی کرد. .
وی افزود: پیامبر صلی الله علیه و آله با برقراری عدالت به احدی ظلم نکرد و بیت المال را به طور مساوی بین مردم تقسیم کرد و رحمتش بی نظیر است.
آیت الله فقیهی تصریح کرد: این روحیه پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) نشان می دهد که فردی که می خواهد در جامعه نفوذ کند باید نسبت به مردم تواضع، مهربانی و محبت داشته باشد و الگوی ما باید انسان رحمت کننده باشد. جهانیان، نه تنها برای مسلمانان ارزشمند، بلکه برای همه مردم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید