سبک زندگی امام هادی (ع) الگویی ارزشمند برای جامعه امروزی است/ ساده زیستی امام علی النقی (ع) الگوی بسیار ارزشمندی برای جامعه امروزی است.


ساعت: 15:03
تاریخ انتشار: 24.04.1401
کد خبر: 1883299

حجت الاسلام مومنی نسب گفت: ساده زیستی امام هادی (علیه السلام) می تواند الگوی ارزشمند و مهمی برای جامعه امروز ما باشد که عده ای با نگاه های نامتعارف زندگی را برای خود و دیگران سخت کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خجت الاسلام احمد مومنی نسب; یک کارشناس مذهبی در گفتگو با عصرمون با تبریک میلاد با سعادت امام هادی (ع) گفت: این امام بزرگوار نمونه یک انسان کامل و مجموعه عظیمی از اخلاق اسلامی بود، به گونه ای که داشتند. هوش و ذهن خاص از کودکی

وی افزود: امام علی النقی (ع) دارای روحیه انفاق، عزم راسخ و فداکاری فراوان بود که هیچ کس از مردم را نمی توان همتای او دانست.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه امام هادی(ع) دارای صفات اخلاقی بسیار پسندیده ای است افزود: امامت، کمال، علم، فضیلت، فطرت و اخلاق نیکو از جمله صفات اخلاقی این امام همام است.

وی تصریح کرد: امام هادی علیه السلام مانند سایر ائمه عطار علیهم السلام از هیچ فرصتی برای هدایت مردم غافل نشدند و علیرغم آزار و اذیت و کنترل مستمر دستگاه عباسی، به مسئولیت خود عمل کردند. امام و هدایت جامعه به بهترین شکل ممکن.

مومنی نسب گفت: حفظ خط امامت و ولایت یکی از راه هایی است که امام هادی علیه السلام پیش روی ما گذاشتند و ایثارگرانه این درس را به همه ما آموختند چرا که دشمن در صدمه زدن به خط امامت و امام جدیت داشت. مهدی (عج) باید از نظر غیبت می کرد و امام هادی (علیه السلام) دلیل این غیبت بود تا جامعه دچار خلاء نشود.

وی افزود: امام هادی (ع) در تربیت شاگردان فداکار و نیرومند تلاش فراوانی کرد و شاگردان خود را برای تبلیغ به مناطق مختلف و کشورهای اسلامی و غیر اسلامی فرستاد که این امر در گسترش تشیع در مناطق مختلف نقش بسزایی داشت.

این کارشناس مذهبی گفت: امام هادی (ع) معارف نابی را برای بشر به یادگار گذاشت که مهمترین آن عبادت جامعه کبیره است که یکی از دعاهای مهم و با فضیلت در بین شیعیان است و همواره به خواندن آن سفارش شده است. این دعا در اماکن مذهبی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید