حضرت معصومه (س) الگوی لاینفک زندگی دختران در جامعه امروزی است/ امام خمینی (ره) نگاه انسانی به زن را زنده می کند.


ساعت: 13:43
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1842849

لیلا افضلی شیخ گفت: تربیت و آموزش دختران امروزی باید در مسیر دستیابی به عصمت و طهارت ائمه به ویژه حضرت معصومه (س) باشد تا دختران امروزی که زنان و مادران فردای جامعه اسلامی هستند. از کمالات این بانوی بزرگوار لذت ببرید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ لیلا افضلی شیخ; این کارشناس مذهبی در گفت و گو با عصر هامون با بیان اینکه زنان و دختران ما باید زندگی حضرت معصومه (س) را سرلوحه زندگی خود قرار دهند، گفت:

وی با اشاره به اینکه دختران امروز مادران فردا هستند، گفت: در جامعه امروز ما دختران با طیف وسیعی از شبهات دشمن مواجه هستند و نیاز به نیرویی قوی، مؤمنانه و مصمم دارند. مادران جامعه باید تلاش کنند.» برای بستن و تربیت نسلی فداکار و فداکار که البته نقطه شروع این حرکت دخترانمان است که باید به اخلاق اسلامی در دین و معنویت محدود شود. انتخاب همسر و سپس با علم، دین و مذهب غنی برای تربیت نسلی مؤمن و مؤثر از انقلابیون.

وی با اشاره به شخصیت زنان و دختران افزود: دختران موفق در علم و تحصیل تلاش می کنند و از نظر علمی، معنوی و اخلاقی رشد می کنند. دختران موفق در زندگی هدفمند هستند و برای اهداف کوتاه مدت و بلندمدت برنامه ریزی می کنند و برای رسیدن به این اهداف برنامه ریزی می کنند و نگاه ویژه ای به خانواده دارند و والدین خود را به عنوان اولین حامی و مشاور می بینند.

این کارشناس از جمله مشکلات جوامع امروزی برای دختران، بالا بردن سن ازدواج به دلیل مشکلات اقتصادی و تجمل گرایی در تهیه جهیزیه و حضور زنان در محیط کار را از مهمترین مشکلات عنوان کرد و ادامه داد: دختران به دلیل تحصیل در دانشگاه های داخلی. روی آوردن به مشاغلی که به آنها تعلق ندارد و با حجم دشمن در تحقیر خانواده، فرزندآوری، والدین و خانه داری و یا مشاغل خاص زنان، دختران امروزی بسیار سردرگم شده اند.

وی افزود: یکی از دغدغه های امروز دختران ما این است که مورد توجه قرار بگیرند، به احساسات و ظاهر خود توجه کنند و شرایط مناسب تری برای حضور در جامعه فراهم کنند تا امنیت و ازدواج و خانواده والدین بیشتر شود. و جوامع اجتماعی.”

وی گفت: سیره و رهبری امام خمینی (ره) در توجه به زن و جایگاه خانواده در همه دوران های شهودی; قبل از انقلاب، مبارزات و روزهای تبعید و یا در دوران رهبری، خانواده در اولویت بود و در خانواده آن مرحوم سه ویژگی مهم نظم، نظم و مهربانی با اعضای خانواده در اولویت بود و خاطرات بسیاری از همسرانشان بود. ، دختران و از نزدیکانشان شنیدیم که امام (رحمه الله) با همسرش مهربان بوده و دختران را بسیار دوست داشته و این رفتار امام در آن زمان بوده است.

لیلا افضلی شیخ اذعان داشت: با راه اندازی مراکز آموزش عالی غیر مختلط برای دختران، باید آنها را از آسیب محافظت کنیم و برخی از مناطق دانشگاه ها برای دختران مناسب نیستند. همه این موارد باید حذف شود تا دختران ما حذف نشوند. بدون آگاهی وارد این عرصه ها شوید.»بنابراین نباید مشکلی وجود داشته باشد و باید پایه های اتخاذ حجاب در جامعه مهیا شود، زیرا نقش رسانه ها بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه آیا حجاب مانع پیشرفت و ترقی دختر می شود؟ وی بیان کرد: حجاب نه تنها مانع پیشرفت نیست، خداوند زنان را از حضور در جامعه منع نکرده است که از جمله این موارد نشان می دهد که با دستور حجاب در آیه 31 قرآن، نور مجاز بودن زن را نشان می دهد. برای شرکت در جامعه، اما پوشش مقدس عالی مشخصی وجود دارد.

وی درباره دلبستگی دختران نسل سوم و چهارم انقلاب به مکتب امام تصریح کرد: برخی از تفاوت های نسل ها آرمان ها، نیازها و احساسات آنهاست که این بلوغ و اتفاقات نسل های آینده باعث ایجاد تفاوت ها، نشانه هایی می شود. و دگرگونی مدرنیته و این نشاط نسل جوان است که امام صادق علیه السلام می فرمایند: فرزندان خود را نه برای امروز، بلکه برای 20 سال آینده تربیت کنید، یعنی در واقع 20 سال بعد مانند امروز نخواهد بود و آنها تجربه خواهند کرد. فضاهای مختلف

این کارشناس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در تبیین پیوند نسل سوم با انقلاب و مکتب امام، گفت: هر انقلابی اگر به آن نگاه کنید از انقلاب خودش روی برگردانده است، اگر آن بیانیه دروغ.

وی ادامه داد: ملاک موفقیت دختران ما در وهله اول نباید فقط یک نظر شخصی باشد که برای خانواده و جامعه برای انقلاب و اسلام مفید و مثمر ثمر باشد. ملاک موفقیت نباید خلاف اسلام و اخلاق باشد، یعنی. به هر قیمتی معلوم شد که موفقیت باید به گونه ای باشد که مشکل را از مردم، جامعه و مذهب ما دور کند، نه اینکه فقط خودنمایی و خودنمایی کنیم. امروز می بینیم که دختران ما به هر قیمتی نشان می دهند که ما از پسرها کم نداریم.

شیخ با انقلاب و مکتب امام، شخصیت زنان و دختران ایرانی را احیا می کرد. در برابر زنان در دوران جاهلیت جاهلی، زمانی که زنان از حیوانات پستتر بودند، اسلام زن را نجات داد و این تغییر نگرش نسبت به زنان در دوران انقلاب اسلامی، زنان توانست حضوری پررنگ در عرصه های اجتماعی و سیاسی داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید