حضرت معصومه (علیه السلام); بانوی بزرگ با وقار و فضیلت / بانویی که الگوی کاملی برای دختران شده است


ساعت: 10:58
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843052

حضرت معصومه (علیها السلام) بانویی بزرگ و با کرامت و فضیلت است که الگوی کاملی برای دختران شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر، در روز اول ذی القعده سال 173 ستارگان آسمان فرش زمین شدند تا از تولد نوزادی پر برکت خبر دهند، دختری که خداوند به امام موسی کاظم عطا کرد. ع.) که وجودش سرشار از علم بود.

حضرت معصومه (علیها السلام) بعد از پدر آمده بود تا خط ولایت را ادامه دهد. او با علم و آگاهی سعی کرد همین راه را طی کند، بانویی که در تربیت نجمه هاتون و امام موسی کاظم (ع) از اخلاق بسیار بهره برد.

طولی نکشید که پدرش را از دست داد و پس از شهادت پدر، امام رضا (ع) سرپرستی خواهرش را بر عهده گرفت، اما پس از احضار امام رضا (ع) به خراسان، خواهرش طاقت دوری از برادرش را نداشت. . پس برای ملاقات برادرش به سفر می رود، اما در میانه راه در نزدیکی شهر کوم بیمار می شود و در این شهر می مانند.


معبد امام معصوم (ع) نگین شهر کوم

از بدو ورود حضرت معصومه (سلام الله علیها) به قم، این شهر حال و هوای خاصی پیدا کرد و به برکت ورود این بانوی بزرگ، شهر مقدس قم میزبان خجسته بانویی به نام اهل بیت(ع) بود. کریمه

آن بانوی بزرگواری که با ورود خجسته خود به قم این کویر را رنگی دیگر بخشید و از آن پس شهر قم محلی برای علم و معارف دینی و صدور آنها به شهرهای دیگر شد.

اینگونه است که خواهر سلطان خراسان پس از مدتی بیماری به دیار حق می شتابد و حرمش پناهگاه عاشقان و عاشقانی است که از راه دور به زیارت حرم نور می روند که نگینی از نور شده است. کوم

اما امروز شهر گره خورده، بوی گلاب ناب محمدی از دور به مشام می رسد و صدای صلوات به گوش می رسد و ولادت باب الحوایی را با درد و شادی جشن می گیرد. اهل بیت معروف هستند، آنها را از گوشه چشم ببینید.

ثواب زیارت قبر مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) به اندازه ای است که امام رضا (علیه السلام) فرمودند:

اما پیامبر اسلام (ص) در وصف خانواده هایی که خداوند به دختر داده می فرماید: بهترین فرزندان شما دختران هستند و نشانه سعادت زن این است که اولین فرزندش دختر باشد، دختران غفران الهی و خداوند هستند. دختران را می دهد و طلب بخشش می کند. بنابراین خدا را شکر.

روز دختر به این نام نامگذاری شده است که این بانو دارای کمالات و فضایل الگویی برای سبک زندگی همه دختران باشد، این روز فرصتی است تا دختران را بیش از پیش در دریای عشق غرق کنیم و خداوند را به خاطر این نعمت در زندگی شکر کنیم.


برگزاری جشن دهه کرامت در امامزادگان

همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) دهه کرامت آغاز می شود، دهه مبارکی که تا میلاد امام رضا (ع) ادامه دارد و این دهه پر برکت است.

حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده معاون فرهنگی اداره کل کمک ها و امور خیریه لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت:

وی افزود: در پنجمین روز از زکات که روز بزرگداشت و تکریم ائمه اطهار است برنامه های ویژه ای در استان اجرا می شود و همایش در شهرستان های استان برگزار می شود.

معاون فرهنگی کمک ها و امور خیریه لرستان خاطرنشان کرد: تجلیل از هدایا و هیئت امنا نیز در دستور کار همایش امامزادگان قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید