حضرت معصومه (علیها السلام) نمونه ای از دختران عالم است


ساعت: 15:16
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843160

سکینه رضاییان گفت: دختران باید کرامت و شخصیت حضرت معصومه (س) را سرلوحه خود قرار دهند و این کرامات را حفظ کنند چرا که در تشکیل خانواده های اسلامی نقش مهمی دارند و نیرویی بی بدیل در عمارت تمدن بشری هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سکینه رضاییان، کارشناس مذهبی و معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران زابل در گفت و گو با خبرنگار عصر هامون در سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در کریمه گفت: حضرت معصومه (س) یکی از بزرگ ترین ها بود. زنان بزرگ تاریخ که دختران می توانند الگوی بی نظیری باشند و یکی از عالی ترین فضایل پیامبر را باید به بیت وحی، رسالت آن حضرت نسبت داد.

وی در خصوص ویژگی های حضرت معصومه(س) افزود: حضرت فاطمه معصومه(س) یکی از برجسته ترین شخصیت های دینی و الهی در خاندان موسی بن جعفر(ع) بانویی است که تمام علوم زمان خود را می دانست. و عصمت یکی از زیباترین و باشکوه ترین ابعاد شخصیت و سبک زندگی این بانوی بزرگوار است.

رضاییان ادامه داد: دختران و بانوان باید از تربیت معصوم به ویژه بانوی کریمه اهل بیت(ع) از نظر عفاف، حجاب، شهرت اخلاقی و جایگاه اجتماعی و برتری بر مردان الگو بگیرند. «در این نوع زندگی با ایمان و تقوا و علم آموزی نشان دهید.

وی با اشاره به نقش و جایگاه دختر در فرهنگ اسلامی گفت: دختران امروزی که مادران آینده هستند قشر پیشرو جامعه هستند و در دوران انقلاب دختران و زنان همواره مردان را با جسارت به خیابان ها و در طول انقلاب بیرون آوردند. ، شورش های مختلف.» و نقش مهمی داشت.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: دختران عزیز ما باید الگوهایی چون حضرت معصومه(س) را در زندگی خود داشته باشند تا در مسیر تربیت و سیره توحیدی و پیشبرد اهداف اسلام موفق باشند، زیرا بنا به فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) ارزشمند است. و نماد بسیار درخشان زن در جامعه است اسلام زنی است که در جنگ و دفاع نقش بسزایی دارد و یکی از فرستادگان و فرستادگان دینی در هدایت و هدایت جوامع است.

وی با بیان اینکه دختران باید کرامت و شخصیت حضرت معصومه(س) را سرلوحه کار خود قرار دهند و این کرامات را حفظ کنند، تصریح کرد: همچنین باید اندیشه و تفکر امام را تبیین کنند و از توانایی ها و توانایی های خود در حد اعتدال استفاده کنند. انقلاب فضایی برای رشد دخترانی فراهم کرد که در همه عرصه ها خوش درخشیدند و سربلند بیرون آمدند.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام برای دختران جایگاه والایی قائل شده است گفت: مردان در خانواده ثابت قدم هستند و نقش حمایت و حمایت از دختر و زن را بر عهده دارند لذا باید به این خلقت خداوند احترام و ارزش قائل شوند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران زابل خاطرنشان کرد: حضرت معصومه (س) عالم، محدث و وصی امام زمان خود بودند و زنی در سایه توجه به زندگی این بانو می تواند نسلی عالمانه و عارفانه تربیت کند. و با وجود الگوهای خوب و برتر می توانند در کنار مردان حرکت کنند و در تمدن اسلامی نیز مانند در طول تاریخ فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه دختران به عنوان رکن مهم جامعه مطرح می شوند که نقش مهمی در تشکیل خانواده های اسلامی و نیرویی بی بدیل در ساختن تمدن بشری دارند، افزود: مهدوی را راهنمایی کنید.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه حضرت معصومه (س) با رفتار عفیفانه خود دنیا را متحول کرده است، تاکید کرد: دختران کشور ما باید از حضرت معصومه (س) الگو بگیرند و اینگونه که من دارم عفاف و حجاب را رعایت کنند. باید محکم به دهان جوامع غربی ضربه بزند. زیرا این جوامع سعی دارند باورهای زنان سرزمین ما را متزلزل کنند.

رضاییان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در رهنمودهای خود به بیان ویژگی های یک زن برابر با انقلاب اسلامی پرداختند، گفت: ایستادن در سنگر حجاب و عفاف مهم ترین نیاز جهانی زنان مسلمان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید