امام علی (ع) بهترین الگوی پدران امروزی / امیرالمومنین آیینه عدالت و اخلاق است


ساعت: 14:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۵
کد خبر: 1808687

حجت الاسلام علی اکبر رسولی گفت: امام علی (ع) الگوی کامل یک مسلمان واقعی و بهترین الگوی همه انسان ها به ویژه پدران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام علی اکبر رسولی کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک با استقبال از میلاد امام علی (ع) اظهار داشت: زندگی ایشان و ویژگی های اخلاقی ایشان به ارث رسیده است.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) همسر سید زنان دو عالم و پدر حسنین (ع) بود و نامگذاری این بزرگوار به نام پدر بهترین مناسبت برای این روز گرانقدر است چرا که ایشان الگوی درخشان یک پدر هستند. زن و بچه این برای تمام دنیاست.

حجت الاسلام رسولی با تاکید بر اینکه امام علی(ع) نمونه کامل یک مسلمان واقعی است، افزود: امیرالمومنین(ع) در شب های تاریک کوفه مانند شیری خشمگین و پدری نیکو برای یتیمان بود.

این کارشناس گفت: امام علی (ع) آنقدر مقام والایی دارد که یک سخنرانی در شبانه روز نمی تواند عظمت این مرد بزرگ را به جهانیان عرضه کند.

حجت الاسلام رسولی گفت: امیرالمومنین(ع) بهترین الگو برای جامعه بشری است که هرگز از خط اسلام عبور نکرده و همواره راه تعالی را طی کرده است.

وی ادامه داد: در تربیت فرزندانمان باید امام علی (ع) را الگو قرار دهیم که در مواقع فقر برای ایتام و در زمان جهاد برای اسلام شیر میدان نبرد باشد.

این کارشناس با اشاره به روز پدر افزود: باید همواره قدردان زحمات والدین بود و با نهایت ادب و فروتنی با آنان برخورد کرد و در طول زندگی به آنان خدمت کرد تا پشیمانی نباشد.

حجت الاسلام رسولی گفت: مصیبت های روزگار، کمر پدران را خم کرده است، اما فرزندان نباید با ناسپاسی این رنج را دوچندان کنند و از احترام آنها کم نکنند.

وی با اشاره به اینکه باید از اخلاق و رفتار امام علی (ع) با دیگران درس بگیریم، گفت: امیرالمومنین (ع) بیشترین توجه را به فرزندان و فقرا و یتیمان خود داشتند و همانطور که می دانیم آنها هستند. همچنین برای یتیم خانه خود شناخته شده است.

این کارشناس گفت: امروزه شاهد برخی دشمنی های فرزندان با پدر در جامعه هستیم که ناشی از ناآگاهی است، بنابراین همانطور که خداوند در قرآن تاکید کرده است باید در روابط خود با والدین بسیار دقت کنیم.

حجت الاسلام رسولی در خاتمه خاطرنشان کرد: امروزه رعایت اخلاق حلقه گمشده عصر حاضر به این دلیل است که ما بسیار درگیر تأثیرات نفسانی هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید