مسئولان در خدمت به مردم از عدالت محوری امام علی (ع) الگوبرداری کنند/ نقش بی بدیل اخلاق اسلامی در توسعه اسلام


ساعت: 14:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۰۱
کد خبر: 1823611

حجت الاسلام میلاد فدایی گفت: عدالت محوری از ویژگی های حکومت علوی بوده است بنابراین مسئولان باید از این کارکرد برای خدمت به مردم استفاده کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام میلاد فدایی، کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک، عدالت را از ویژگی های کلیدی حکومت امام علی (ع) دانست و گفت: مدیران جامعه باید از این خصلت برای خدمت به مردم الگوبرداری کنند.

وی ادامه داد: در عرصه اسلام جز پیامبر صلی الله علیه و آله با فضیلت، تقوا، فقاهت و بصیرت قضایی، جهاد و تلاش در راه خدا و دیگر صفات عالی انسانی به بنیاد امام علی (ع) نمی رسد. نتیجه‌ای که امیرالمومنین (ع) شایسته‌ترین آنهاست، آنان افرادی بودند که بر امور جامعه اسلامی حکومت می‌کردند.

حجت الاسلام فدایی افزود: امام علی(ع) در زندگی شخصی، زندگی کارگزاران، تقسیم بیت المال، مبارزه با غارتگران گنج را ارج می نهاد و الگوی لاینفک حکومت علوی بود.

این کارشناس گفت: حضرت علی (ع) به بعد اجتماعی عدالت اهمیت زیادی می داد و این عدالت را افتخار بزرگ اسلام می دانست و آن را بالاتر از همه می دانست.

این کارشناس تصریح کرد: مقام رهبری امتحان خداوند برای بندگان در خدمت به مردم است و همین امر می تواند موجب خوشحالی و ناراحتی مردم شود.

وی با بیان اینکه عدالت باید در رفتار مسئولان نمایان باشد، گفت: امیدواریم در مقام رهبری ادعای عدالت خواهی برای علی (ع) نداشته باشیم و این ویژگی را در رفتار و عمل رعایت کنیم.

حجت الاسلام فدایی با بیان اینکه شب های قدر باید بینش های نفسانی انسان را بیدار کند، ادامه داد: چه بسیار انسان هایی که در مقام خدمت به مردم جفا کرده اند و این شب ها فرصت خوبی برای خودشناسی است.

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: تجلی واقعی عدالت حضرت علی (ع) را در قیام امام عصر (عج) خواهیم دید، بنابراین در شب های قدر برای تعجیل در ظهور باید نماز را در اولویت قرار دهیم. امام حق.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید