لزوم الگوبرداری از سبک زندگی امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) / صلابت جمهوری اسلامی ایران در دنیا بی نظیر است.


ساعت: 16:29
تاریخ ارسال: 04/10/1401
کد خبر: 1879973

ائمه جمعه لرستان با اشاره به لزوم الگوبرداری از سبک زندگی امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) گفتند: باید از این خاندان درس بگیریم و مکتب اهل بیت (ع) را بیشتر بدانیم. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، حجت الاسلام بهروز شمسی فر ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) گفت: آنها با برکت ترین خانواده بودند. در دنیا که ثمره اش معصومین است باید از این خاندان بیاموزیم و مکتب اهل بیت را بیشتر بیاموزیم و به آن عمل کنیم و از سنت و اخلاق و روش و سیره آنها پیروی کنیم که در صورت زندگی روشن می شود. ما علوی، فاطمی، حسنی و حسینی داشتیم که می توانیم از آنها درس بگیریم.

وی افزود: کسانی که می توانند زمینه همسریابی جوانان را فراهم کنند یا شرایط اسکان یک زوج را فراهم کنند، دست به اقداماتی می زنند که برای تشکیل زندگی مشترک اجر و ثواب بالایی دارد.

امام جمعه موقت خرم آباد گفت: در بحث مسکن هم مسئولان باید به این نکته توجه کنند که قانونی تصویب شده که درصد مشخصی برای اجاره بها در نظر گرفته شده است و لازم است مسئولان پیگیری کنند چرا که اجاره بها پشت سر مستاجرین رخنه کرده و راهی برای کنترل وجود دارد استخدام را در نظر بگیرید.

وی تصریح کرد: 20 تیر سالروز شهادت شهید صدوقی است، دشمنان همواره برای براندازی نظام تلاش کرده اند هر کاری انجام دهند و قصد کشتن داشتند اما ناکام ماندند.

شمسی فر در سالگرد سقوط هواپیمای مسافربری گفت: امروز روز افشای حقوق بشر آمریکا، کشتار مردم بیگناه، کودتا، جنگ افروزی صدام، مداخله نظامی در خلیج فارس، کشتار مردم است. دانشمندان هسته ای، کشته شدن سردار سلیمانی، ایجاد داعش، تحریم های ظالمانه از مصادیق حقوق بشر آمریکاست، اگر یک نفر در مقابل آمریکا سر تعظیم فرود آورد، یعنی حقوق بشر آمریکا رعایت شده وگرنه این حقوق رعایت نشده است.

امام جمعه موقت خرم آباد با بیان اینکه حج تمرین بندگی است، خاطرنشان کرد: در این ایام فداکاری هایی که انجام می دهند مشهود است و قربانی واقعی جان است که حضرت ابراهیم برای اطاعت امر خدا و انسان انجام داد. همچنین باید برای اطاعت از فرمان خدا، خدا را ترجیح دهیم و اگر اطاعت از خدا را ترجیح دهیم، خود را فدا کنیم.


قدرت جمهوری اسلامی ایران در جهان بی نظیر است

حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد گفت: توجه به بحث احکام در جماعات و نیز بیان امور دینی وظیفه اداره تبلیغات و مبلغین است. و حقایق در سخنرانی ها

وی با اشاره به واقعه حج سال 64 گفت: روز ششم ذی الحجه حادثه تلخی رخ داد که رژیم آل سعود زائران را به جرم شعار دادن علیه آمریکا کشت و آن رژیم به فکر کشتن آنها بود. حاجی ما کم داریم.

امام جمعه بروجر با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) گفت: اول ذی الحجه روز تأسیس اولین خانواده از نظر فضیلت، عظمت و معنویت است. و سالروز ازدواج حضرت علی (علیه السلام) و حضرت فاطمه (سلام الله علیها) و خانواده ای داشتند که پدرشان از بزرگان تاریخ و مادرشان دختر پیامبر (ص) و فرزندانشان از امامان بزرگوار بودند.

وی تصریح کرد: خانواده ای که سرشار از نور و عشق و معنویت باشد و اگر جوانان می خواهند خانواده نمونه باشند درس بخوانند، اینترنت و ازدواج های خیابانی پایانی ندارد، توجه به ظاهر پایانی ندارد و زیبایی واقعی است. تقوا و محبت و با این معیارها توان الگوسازی خانواده از آنجایی که بسیاری از عواملی که باعث افزایش طلاق شده اسراف و رفاه است که برای یک زندگی ساده باید مورد توجه قرار گیرد.

حسینی با اشاره به شهادت امام باقر(ع) گفت: در مراسم عزاداری باید صفات اهل بیت(ع) را بیان کرد و از آنان الگو گرفت.

امام جمعه بروذر آمریکا را بزرگترین جنایتکار جهان خواند و افزود: در 21 تیر 67 یک هواپیمای مسافربری با 298 سرنشین توسط آمریکا سرنگون شد و سرنشینان آن کشته شدند. کسانی که می گویند تجهیزات نظامی برای چیست باید بدانند که اگر ما نصف تجهیزات امروزی را در اختیار داشتیم، آمریکا جرات چنین کاری را نداشت، اما امروز به محض اینکه کوچکترین حرکتی انجام دهد پاسخ های تند دریافت می کند زیرا اسلام جمهوری به قدرتی دست یافته است که هیچکس در جهان جرات ندارد از چپ به او نگاه کند.


تسهیل وام ازدواج برای جوانان

حجت الاسلام جواد گراوند در خطبه های نماز جمعه این هفته کوهدشت ضمن گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) اظهار داشت: یکی از شرعی ترین آنها قانون الهی ازدواج است. همانطور که بر همه موجودات حکومت می کند، انسان گل گل سرسبد مخلوقات است، قطعا در این زمینه قوانین خاصی دارد.

وی با اشاره به تاکید بر اهمیت ازدواج در قرآن کریم افزود: خداوند متعال همه موجودات و موجودات روی زمین را جفت آفریده است.

امام جمعه موقت کوهدشت با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی باید در مورد امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بحث شود، گفت: رزق و روزی با خانواده و فرزندان زیاد است، کسانی که ازدواج می کنند خداوند متعال به آنها عنایت می کند. و آنها را در مسیر کمال قرار خواهد داد.

وی تصریح کرد: ازدواج باید آسان باشد اما طلاق باید سخت باشد. رشد شخصیت انسان و اولین کانون آن در خانواده شکل می گیرد.

گراوند با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی یکی از موانع ازدواج است، گفت: مجلس باید طرح ازدواج آسان را اجرا کند و بر این اساس دولت اقدامات مناسبی را در این زمینه انجام دهد.

امام جمعه موقت کوهدشت گفت: مسئولان ذیربط اعطای وام ازدواج به جوانان را تسهیل کنند.

وی با اشاره به استفاده ابزاری آمریکا از حقوق بشر برای مقابله با دنیا، تصریح کرد: اهداف آمریکا در راستای اهداف استکبار و خلاف حقوق بشر در جهان است؛ در حالی که این اهداف در راستای تحقق اهداف خود در جهان است. در دنیای غرب امروز، نقض حقوق شهروندی در صحنه داخلی نیز وجود دارد.

گراوند تصریح کرد: فرهنگ ضد حقوق بشری آمریکا اقداماتی مانند بمباران هیروشیما و ناکازاکی، کشتار در جنگ ویتنام، سازماندهی کودتاهای مختلف، مسلح کردن صدام حسین در جنگ 8 ساله ایران و… است.

امام جمعه موقت کوهدشت گفت: اصحاب رسانه در مقابل مولود رسانه ای هوشیار باشند و در راستای جهاد سعی در تولید محتوای فاخر داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید